Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp, jeg skal til USA!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-16, 17:31   #1
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp, jeg skal til USA!

...Nærmere bestemt Carolina, Puerto Rico. Reiser onsdag og skal være der ei uke.
Lure tips? Hva tar man med seg og hva tar man absolutt ikke med seg? Hva spør de egentlig om i passkontrollen?

Pass, ESTA, billetter og alt sånn praktisk er på plass. Jeg har ekstrem reisefeber, da jeg bare har vært utenfor Skandinavia en gang, og da var jeg nitten år, og det er fjorten år siden. Og nå skal jeg liksom krysse Atlanteren? Uæh!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 17:34   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til USA!

I passkontrollen spør de om hva som er hensikten med besøket. Er det ferie, så sier du det. Hvis det er jobb eller skole, så bør du ikke fremstille det som du skal søke jobb/skoleplass. Jeg var litt utydelig på det en gang, og da var det plutselig veldig mange ekstraspørsmål.

USA er et fantastisk land å reise i, så du får kose deg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 18:35   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til USA!

Du får et skjema ombord i flyet som du skal fylle ut. Her spør de b.la om du er i jobb eller ferie reise. Skal du med jobb så svar at du skal på kurs eller konferanse. (Som Tjorven sier - svarer du work or school kan imigrasjonskontrollen ta lang tid), bor du på gård med husdyr som buskap så sørg for å ta av deg sko som har vært i nærheten av fjøs på flyplassen i Norge og sett på deg helt rene sko! Ikke ta med deg mer cash enn nødvendig og ikke shop mye i taxfree i Norge, de kan stille mye spm rundt de varene har vi erfart hvis de har høy verdi. Ikke ta med ferskvare mat i bagasjen.

Amerikanere er siviliserte og hyggelige folk, det du har glemt hjemme kan du kjøpe der. Skal du leie bil så sørg for å ha et kreditkort med høy kredit eller sjekk med utleieselskapet hvor mye de skal ha i sikkerhet. Sjekk at du har de forsikringene du trenger, bilselskapene prøver seg med skremselspropaganda og skal selge deg forsikringer du ikke trenger.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 18-01-16 kl 18:41.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 18:43   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til USA!

Her er skjemaet du må fylle ombord i flyet og få stemplet i imigrasjonskontrollen, så henter du bagasjen din og leverer skjemaet til nok en kontrollør.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 18:46   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til USA!

Gjør det enkelt for deg selv og pakk alt i koffert som du sjekker inn. Kofferten må kunne åpnes for kontroll, greit med lås som sikkerhetsvakter kan åpne. Og greit med minst mulig håndbagasje til kontroll og spørsmål. Noter adressen til hotell eller bosted. Og ha reisedokumenter i orden.

God tur!

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 19:34   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til USA!

Låsen du bruker på bagasjen heter TSA-lås.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 20:02   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til USA!

Passkontrollen er null problem altså. Sist vi reiste møtte vi på en skikkelig hyggelig grensevakt som dro vitser om både det ene og det andre.

Grensevakt: Vikings, eh? Is the purpose of your visit to rape and pillage?
Skremt Neket: Eh, nei? Lover! Skal bare på ferie.
Grensevakt: Nå ble du blek. Du skulle sett deg selv. Høhøhø.

Jeje.

God tur!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 20:18   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til USA!

Du skal vel strengt tatt mer til karibien enn USA, men god tur!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 21:07   #9
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til USA!

Joda, det er Karibien, men det er per definisjon USA...

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 21:29   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til USA!

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Joda, det er Karibien, men det er per definisjon USA...

Jada, vet det, måtte bare kommentere. Kos deg med karibiske rytmer!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-16, 21:33   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til USA!

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Joda, det er Karibien, men det er per definisjon USA...

Det er flott i Puerto Rico, altså!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-16, 00:47   #12
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg skal til USA!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er flott i Puerto Rico, altså!

Jeg gleder meg! 😊

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no