Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det fare for stengte veier mot Rosendal i mars?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-14, 09:15   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fare for stengte veier mot Rosendal i mars?

Takk for alle svar. Da følger vi E134.
Merkelig at søkemotoren leder oss innom RV37 for så å komme inn på E134 igjen... rart man blir forvirret..

Ser det tar litt over 4 timer til Haukeli, så med litt niste, kjeks + film så satser vi på å kjøre dit i en etappe.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 11:23   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fare for stengte veier mot Rosendal i mars?

Da kan jeg melde om at jo, det ER fare for stengte veier.
Det hele høres helt uvirkelig nå i etterkant.
Vi har vært på Vestlandet i helgen. Vi skulle til en øy utenfor Kvinnherad i barnedåp til mannen sitt barnebarn.

Vi kom oss til overgangen til Haukeli men der var det stopp og vent på kolonnekjøring. Veien ble akkurat stengt.
Vi ventet i etpar timer og fikk beskjed om at sambandet var nede så de måtte vente til kontakten var i orden. Timene gikk og da klokka var 20.30 skulle de begynne å skrape veien for overgang. Dette fikk vi beskjed om i noen omganger. Så da klokka var 22.55 kom ny beskjed om at veien ikke ville bli åpnet på minst 4 timer.
Heldigvis ringte vi til det fjellhotellet som lå litt nedi lia der, Vågslia så da fikk vi det siste rommet. Og hadde vi ikke hatt barn så hadde vi ikke fått det, visst.
Så da var det bare å legge seg til og sove noen timer for å stå tidlig opp for å rekke selskapet. Heldigvis var veien åpen på lørdagsmorgnen, eller det var jo kolonnekjøring men da ventet vi kun i 20 minutter.
Så da rakk vi frem, slappet av i en time, dro i dåpsselskap i 6 timer.
Tilbake til hotellet for soving. Ut på Halsnøy igjen for dåp i kirken og så var det bare å sette nesa hjemover igjen.
Så vi har sittet noen timer i bil, til sammen 19,5 timer inkludert de 5,5 timene vi ventet i kolonne på fredagskvelden.. Vi har kjørt i overkant av 90 mil i helgen.
Og det har gått så bra. Gutta har vært greie takket være nettbrett og filmer, mat, godteri, potetgull og kjeks i baksetet. Vi har sett flott utsikt og natur. Trange smale veier, flotte fossefall og høye høye brøytekanter.
Vi har jo godt av å oppleve dette, vi Østlendinger som sutrer over litt snø i gata som ikke er måkt .. itt kaotisk transport

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 22:22   #23
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det fare for stengte veier mot Rosendal i mars?

Oj. Da har dere virkelig hatt uflaks.

Men noe annet...var dere på Halsnøy?!! Da blir jo jeg nysgjerrig! Hvor ble dåpsfesten holdt (hvis det var fest da). *savner Halsnøy*

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 22:38   #24
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det fare for stengte veier mot Rosendal i mars?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Oj. Da har dere virkelig hatt uflaks.

Men noe annet...var dere på Halsnøy?!! Da blir jo jeg nysgjerrig! Hvor ble dåpsfesten holdt (hvis det var fest da). *savner Halsnøy*

Jeg blir også nysgerrig! Noen i min familie hadde selskap for et dåpsbarn på lørdag sammen med bursdagsfeiring tror jeg det var, og dåp på søndag på Halsnøy!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 23:54   #25
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det fare for stengte veier mot Rosendal i mars?

www.h-avis.no skriver om Murphys lov ang. så lenge som det var stengt, altså at alt gikk galt, først strømbrudd, så teknisk svikt og så dårlig vær.

Men det har vært MYE kolonne og stengt over Haukelifjell i år, mye mer enn vanlig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 08:43   #26
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det fare for stengte veier mot Rosendal i mars?

Denne vinteren har vært rimelig heftig med tanke på kolonne, og forrige helg var vel nesten den verste. Så kjedelig! Men høres ut som dere hadde en fin opplevelse tross alt!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 10:28   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fare for stengte veier mot Rosendal i mars?

Jeg kommer ikke inn på den linken, hadde vært morsomt å lest hva som egentlig skjedde. 14 timer gitt. Jeg synes de 5,5 timene vi ventet var mye.. men de ble kanskje igjen der inne over natten for det hørtes ikke ut som at sjansene for at de åpnet ila natten var særlig stor..... stakkars..

Jeg skjønner nå veldig godt dette med at de stenger og tar vind og vær alvorlig. Eller, vi skjønte det egentlig ikke da for da vi kjørte inn i tunellen så småregnet det bare litt. Vi visste ingenting om at det ble snø.. og den vinden.... Da vi snudde og kom ut av tunellen og kjørte tilbake etter de 5,5 timene så var det kommet masse snø, og det føyket og blåste. Vi måtte kjøre sakte nedover for det var null sikt. Så fort det snur altså. Godt vi satt inne i en tunell for lengre nedi dalen hadde de sperret med bom og de stakkarsene der hadde det nok ikke særlig ålreit..

Vi hadde det helt fint vi. Har tatt masse flotte bilder og sett på flott natur. Heldigvis for at vi hadde sjekket opp litt ift å ta med godt med mat, drikke, filmer og snacks i bilen.

Vi var i en kirke på Halsnøy. Husker ikke helt hvor men navnet Sæbøvik tror jeg at vi hørte. Mulig kirken lå der.

Hvis du/dere kjenner noen som var i den kirken klokka 11 så lurer jeg på om det er normalt at foreldrene lar barna sine støye så mye?
Enkelte ganger hørte vi virkelig ikke hva presten sa engang. Og foreldrene snakket med barna med helt normal stemme... ingen hvisking der i gården.
Og så lang sermoni da gitt. Det var 4 dåpsbarn og alt varte i 1,5 time.. Mulig det var en helt vanlig sermoni + dåp+ nattverd.

Tenkte at man gjorde det kort når det er dåp. Det var da det når vi døpte våre gutter, mener jeg? Og da var det 8-10 barn som ble døpt men alt var over på en times tid. Jaja. Det gikk helt fint da.

Selskapet var delt opp sånn at vi bare kunne kjøre hjemover etter dåpssermonien. Så selskapet var i et lokale på lørdagen og så var vi i kirken på søndagen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 11:06   #28
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det fare for stengte veier mot Rosendal i mars?

Kirken i Sæbøvik ja. Hvor var lokalet da? På Halsnøy det også?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 11:58   #29
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fare for stengte veier mot Rosendal i mars?

He,he jepp det er sånn sermoniene er her i kommunen. Mye støy og uhøytidelig.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 13:07   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det fare for stengte veier mot Rosendal i mars?

Haha, litt av en opplevelse i kirken altså.
Selskapet var i et lokale, over en Sparbutikk, litt før kirken når vi kom fra Rosendal . Vi bare diltet med utover vi altså.

Egentlig skulle dåpen være i kirken her vi bor. Og lokalet ligger i gaten overfor der vi bor. Ellers måtte jo pappan til dåpsbarnet sin familie kommet hit og bodd dyrt på hotell, noe flere av de innimellom gjør fordi de ikke har noen å bo hos. Så sånn sett var det jo vår tur til å komme dit.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no