Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Forbanna pariserflettehelvete!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-10, 09:31   #41
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Jeg fletter alle mulig varianter på firåringen med glatt nordisk hår. Men det må være litt fuktig for å få det bra. Og det er lettest å få til "vrengt" flette, der man fletter under, på henne synes jeg. På meg selv kan jeg flette alle varianter, men jeg har hatt langt hår siden første klasse på skolen, og har alltid hatt ansvar for å ordne meg selv på håret.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:32   #42
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Jeg har glatt og ikke veeeldig tykt hår; fletter stadig dette på meg selv (enkel) og musefletter på jentungen. Blir fint det. Men at håret kan ha betydning tror jeg så absolutt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:52   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Opprinnelig lagt inn av Nuppa, her.

har alltid hatt ansvar for å ordne meg selv på håret.

Jeg også. Hestehale.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:53   #44
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nå skal jeg lære meg sånn:
http://www.kvinneguiden.no/videoer/6626

Det der lærer du på notime når du kan flette vanlig flette, Harriet

Jeg kan både "oppå-pariserflette" (der det ligger en flette "oppå" håret), sånn vanlig pariserflette, fiskebeinsflette og den Harriet linker til (som vel egentlig bare er en fiskebeinsflette men litt mindre bustete) på meg selv, baklengs, både i og uten speil. Eller ikke nå lengre, men jeg har hatt pinrett hår til nedpå livet fra jeg var 4 til jeg var 30, så da lærer man seg noen knep
Det var MYE verre å lære seg på andre, men jeg har nå klart å "snu" teknikken med litt øvelse etterhvert.

Men det er det som skal til - øvelse

Iset - hvis det sklir, prøv å ta litt mindre hår om gangen og heller stram til litt mer! Evt. kan du prøve sånn "oppåpariserflette" - jeg syns den sitter bedre. (Skal se om jeg finner bilde)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:55   #45
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Her - den første er vanlig pariserflette. På det andre bildet (Sarah Michelle Gellar) ligger fletta "oppå" håret istedet. (det er bare å flette eh, andre veien. Du skjønner det når du sitter med håret i henda)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:56   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Begynn med vanlig flette, og etter første fletteomgang så tar du med litt hår på høyre og venstre side og det er det.

Jeg vet det, jeg kan prinsippet og jeg har klart det delvis i panneluggen til eldste, men det blir aldri skikkelig fint, og jeg får det ikke til i resten av håret. Men jeg nekter å ikke kunne dette, herregud - dette S K A L jeg få til! Det er så nydelig med to stramme pariserfletter, spesielt på barn, så det er ingen bønn, jeg må bare øve og øve!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:57   #47
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

du får øve på en dokke med langt hår elns

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 09:58   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Jeg øver på syvåringen! Hun har ikke veldig langt hår, men langt nok til å få til ei flette eller to, og nå sparer hun til langt igjen, så da blir det enda mer pining fra mor fremover.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 10:25   #49
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Jeg skal øve på sminkedukka til storesøster.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 10:33   #50
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Nå ble det kinaflettelugg på meg. :inspirert:

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:02   #51
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Jeg har klippet av meg håret.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:10   #52
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Fuktig hår og litt saltvasspray i, eller mildt hårskum.
Det er ikke lett, men kommer med trening. Og pass på at du fletter stramt nok. Sikkert også lurt å flette fra underkant. Det er en vanesak. Holder mye bedre.
Og begynn med å flette på sidene eller bak på hodet for å trene, lettere med en liten, 2 små enn 1 stor.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:14   #53
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Har du en parykk/lekeparykk/utkledningsparykk med langt hår; prøv litt på den!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:16   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Du må bare øve. Fletter du slik at fletta ligger under eller over?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:21   #55
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Jeg kan ikke å flette på meg selv en gang og jeg har hatt langt hår nesten hele livet, så burde vel egentlig kunne det. Min søster gjorde det som oftest på meg, vi kalte det bare innover og utover fletting tror jeg. Om noen år må jeg kanskje dra frem denne tråden igjen for å lære meg kunsten på mageboeren.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:21   #56
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Her - den første er vanlig pariserflette. På det andre bildet (Sarah Michelle Gellar) ligger fletta "oppå" håret istedet....

Denne første her - er den fletta "under"? Altså at ein legg lengdene under den midterste lengden?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:24   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Sarah Michelles er flettet under, den mørke er flettet ved at man tar inn det nye håret over.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:26   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er nok lurt ja. Jeg tenkte litt på det da jeg prøvde å flette eldstejenta i dag, håret hennes var litt bustete og umedgjørlig. Jeg får prøve, men dette er hjernekirurgi, altså ...

Hvis det begynner å bli hjernekirurgi så har du strammet for mye.

  Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:27   #59
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Ah, ok, så den mørke er rett og slett heilt standard pariserflette, ingenting hokus pokus (ut over at det er pariserflette da). Det var veldig fint, men det må da vere ein fordel å ha tjukt hår når ein skal flette på denne måten.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 11:32   #60
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forbanna pariserflettehelvete!

Vi kaller det tanteEmma-flette, og det sier noe om hvem det er som kan kunsten i vår familie. Nå har nevnte tante vært i Australia i halvannet år, så det har skortet litt på flettene. Men mormor er ganske dreven og jeg begynner å taket - det blir dog litt ... uryddig når jeg gjør det. Bustete. Men jeg fletter noen killer vanlige fletter, da! Frøkna sitt hår er takknemlig å jobbe med. Sluttresultatet blir pent uansett takket være tykt og blankt hår.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no