Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-08, 15:11   #21
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg jobber med salg og vi har ingen kleskode overhode.
Her går folk i alt fra baggie jeans til dress/skjørt og pensko.
Jeg pleier å gå småpent kledd. Men det hender jeg kommer i jeans og joggesko, da får jeg alltid spørsmål om jeg skal på hytta eller noe....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:19   #22
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg jobber som lærer, og kan ikke si det er noen kleskode. Folk går i alt fra adidasbukser og ei t-skjorte, via dongeri og en topp til pene bukser/skjørt og dertil stæsj.
Personlig føler jeg at jeg kan ha akkurat det jeg vil egentlig, men jeg liker litt morsomme t-skjorter, og er vel litt påpasselig med hvilket budskap t-skjorta gir. Man er tross alt en rollefigur for barna, og må ta hensyn til det.
Jeg går som regel i dongeri, t-skjorte og evt en eller annen type jakke/cardigan(hvadetnåheter utenpå hvis temperaturen tilsier det.

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:21   #23
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Vernesko og hjelm er kleskoden.
Jeg jobber som Account Manager for en kjemikalieleverandør. Jeg har en kunde (papirfabrikk) som krever omtrent all min tid, og jeg er mye ute i fabrikken og gjør "prossessingeniør-ting". Der er det påbudt med vernesko og hjelm. Jeg har på meg et par jeans og en t-skjorte med firmanavnet på i tilegg da.

*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:23   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Vernesko og hjelm hender det også jeg bruker, ja. Eller, ikke vernesko, sjelden jeg er med de dagene det er påkrevd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:28   #25
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Hos oss er det kleskode, menn bruker dress og kvinner tilsvarende. Jeg er en oppvigler, og har i dag på meg svarte jeans og en Odd Molly-cardigan. Det er egentlig uhørt, men vi har slappe dager på avdelingen for tiden, så vi gir litt beng. Dersom det er kundemøter er kleskoden svært streng, da ville jeg aldri vurdert å møte i annet enn mørk drakt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:30   #26
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Pent kledd. Optiker.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:30   #27
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg er webredaktør og jobber i en markedsavdeling i et stort firma. Her er det mange avdelinger og folk kler seg som de vil, men det er som oftest litt pent.
Jeg går ofte kledt i olabukser, men fiffer opp med en bluse og støvletter. Skal jeg i møte eksternt eller underholde noen tilreisende kan jeg pynte meg litt mer.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 24-09-08 kl 15:36.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:34   #28
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.318
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hos oss er det kleskode, menn bruker dress og kvinner tilsvarende. Jeg er en oppvigler, og har i dag på meg svarte jeans og en Odd Molly-cardigan. Det er egentlig uhørt, men vi har slappe dager på avdelingen for tiden, så vi gir litt beng. Dersom det er kundemøter er kleskoden svært streng, da ville jeg aldri vurdert å møte i annet enn mørk drakt.

Jeg googlet oppvigler og tror du egentlig har en annen kleskode



Tenk å få jobbe som urokråke!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:34   #29
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jobber som frisor.
Gaar veldig mye i sort, men ellers er det opp til hver enkel hvordan vi klear oss i salongen jeg jobber.

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:37   #30
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg er grafiker og kan gå i tilnærmet hva jeg vil. Bare datamaskinen og kollegene som får unngjelde. I min pure ungdom stilte jeg opp på jobb i bikini (rakk ikke skifte før kveldsskift, kom rett fra stranda) og det var det ingen som sa noe på.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:43   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Bikini? Hm. Det har jeg ikke testet ennå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:45   #32
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jobber i mediebransje og vi har ingen uttalt kleskode. Dongeri er okei, men helt da med høyhæler eller pen topp.
Sjefene ses i både dresser (aldri slips) og mer uformelt.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:47   #33
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg jobber på universitetet, ingen kundekontakt, vi gjør som vi vil. Ingen ville rynket på nesen om jeg kom i pinetrang shorts og singlet, hender kollegaen min skifter til saggete adidasjoggebukser. Har sogar vurdert å stille på lab i bikini (det blir gjerne 35 varmegrader der på sommeren, jeg tok ferie i stedet). Men jeg liker meg best i jeans og vanlige klær, joggebuksene lar jeg være hjemme.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:48   #34
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Joda, det er akkurat slik jeg er. Mye latex og boobs her ja.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:49   #35
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg er i kledd en sexy hvit sykepleieruniform ala hvit pysjamas, med hvite sokker og sandaler

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:49   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Akkurat joggebukse tror jeg ikke er helt kosher her. Latex og tatoveringer, derimot.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:50   #37
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jobber med personal i privat selskap. Mye kundekontakt og generelt mye kontakt med mennesker - stadig nye. Ingen spesiell kleskode, men vi kler oss pent og representativt. Jeg går gjerne i jeans på jobb, men da med fine støveletter eller sko og gjerne jakke/skjorte/topp.

Akkurat nå går jeg hjemme i de kjipe gravidklærne som er det eneste som passer både over pupper og rompe, og jeg gleder meg til å kjøpe klær igjen... :drømme:

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:51   #38
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg jobber på et universitet, og det er overhodet ingen kleskode. Folk går i alt mulig rart, bare ikke dress, med mindre det er noe spesielt. Ellers går alt fra joggebukse til skjørt og høye heler fint. Det eneste jeg kan komme på er at labfrakker skal henge igjen på laben, ikke være på i kantina eller på kontoret. Men det er da av sikkerhetshensyn.

Jeg kan signere dette i sin helhet.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:54   #39
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Går mye (dessverre) i drakter og slikt når det er møter med eksterne, særlig når det er utlendinger involvert. Ellers casual pent kledd. Har alltid kriseblazer og pene sko hengende/stående på kontoret.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:55   #40
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg jobber i videregående skole, og folk kler seg sånn passe pent. Ikke joggebukser, men heller ikke slips eller perler og stiletthæler. Jeg kan gå i dongeri og t-skjorte, eller skjørt og høye srøvletter etter som jeg føler for det.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no