Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-08, 15:59   #41
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg jobber i barnehage, og det eneste som er forbudt hos oss er veldig utringede topper og ekstremkorte skjørt. Men det er ingen av oss som går i skjørt på jobb, det må være det mest upraktiske ever i barnehage.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:01   #42
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Ingen ville rynket på nesen om jeg kom i pinetrang shorts og singlet,

Hadde du sett ut som forskeren min, hadde de det.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:06   #43
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Alt man skal fundere på.

Jeg tror nemlig at jeg har den slækkeste koden ever. Det slo meg med full styrke i går, da jeg satt i posete baggy-bukse og Kiss t-skjorte og diskuterte regnskapsrutiner med sjefen.

Dere?

For å si det sånn: Ingen hever øyenbrynene om de ser meg i LEd Zeppelin T-skjorta mi. Jeg er ingeniør for et stort firma.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:24   #44
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg har jobbet i ingeniørmiljøer i produksjonssfirmaer. Ingen dresskode. Olabukse og ett-eller-annet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:27   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg er lærer og her er det ingen kleskode. Personlig så tenker jeg bare på at jeg ikke skal kle meg for likt ungdommene på skolen. Det blir for dumt i en alder av nesten 37 år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:31   #46
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Vi har ingen kleskode, men jeg "stæsjer" som oftes før jeg drar på jobben. Jobber på opplæringskontor.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:37   #47
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg jobber i helsevenet, og vi har ingen kleskode.
Men vi bør ikke gå i for utfordrende klær, samt unngå skinn, silke og andre stoff, da noen av brukerne har litt spesielle fetisjer.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:51   #48
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jobber i barnehage og kleskoden er det styggeste man har i skapet hjemme.
Neida, jeg bruker det meste av vanlige klær på jobben.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:54   #49
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg jobber i administrasjonen på et universitet, og det er strengt tatt ingen kleskode, men det var noen hevede øyenbryn da kollegaen min kom i kort-kort shorts med lang skjorte over, sånn at det bakfra så ut som hun hadde glemt buksa. Rent og ordentlig og ikke altfor kort/utringet, altså. Vi har mye med studenter å gjøre, og jeg synes man ikke skal se altfor shabby ut når man sitter og veileder og svarer på ting som er kjempeviktig for dem, det ser litt respektløst ut.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:55   #50
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jobber i kommunal sosialsektor.

Vi har ingen dresskode, men prøver å holde oss unna treningstøy og veldig utringede klær på jobb.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:56   #51
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg er lærer på barneskole, og har ingen streng kleskode. Noen regler må vi likevel følge: ikke bare mager, ikke veldig dype utrigninger eller veldig korte skjørt. Vi oppfordres også til å kle oss "ordentlig". Sjefen er ikke så veldig lykkelig når noen kommer i joggebukser, liksom. Vi skal helst være representativt kledd til enhver tid. Det er litt vanskelig når vi har skidager og den slags... En forelder som kommer innom personalrommet en ettermiddag etter en sånn dag, kan risikere å møte en lærer i ullstilongs, ulltrøye og ullsokker.

Normalen er vel jeans med ok t-skjorte (uten støtende trykk e.l.) eller topp til, evt skjørt eller kjole og litt småpyntet stil. Det hender gutta trekker i skjorte, men det er langt mellom dressene og draktene. (Sett bort fra vinterdresser, da. )

Og så får vi ikke bruke parfyme på jobb.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:56   #52
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Forresten er jeg veldig nøye med å ikke ha for store utringninger. Jeg har store pupper, og tenåringsgutter som glaner og mer eller mindre snakker med puppene mine er ikke kult.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:06   #53
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg jobber som mange her paa et universitet, dog i den sentrale IT avdelingen. Vi har ingen kleskode, men jeg pleier aa kle meg pent i moete med kunder.

Naa bytter jeg jobb om en uke og da blir det andre krav, litt drakter i kundemoete og pene jeans med bluse ol. Litt uvant etter aar hvor kuleste mulige logo paa t-skjorten har vaert viktig.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:19   #54
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jobber i barnehage, og "dresskoden" der er vel behagelige klær
Ikke utfordrende, og ikke parfyme

Bruker stort sett jeans og t-shirt/genser, men hender også at jeg kjører på med skjørt og/eller bluse Skifter uansett før vi går ut

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:32   #55
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg jobber i bank, og det er vel hverdagslig pent. Jeans er lov, men jeg bruker som regel mørk bukse, med bluse, skjorte, pen topp, cardigan, dressjakke osv. Bruker "pene" sko, litt mer pyntet blant den kvinnelige andel ansatte, mannfolka går fort i jeans, joggesko og skjorte

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Forresten er jeg veldig nøye med å ikke ha for store utringninger. Jeg har store pupper, og tenåringsgutter som glaner og mer eller mindre snakker med puppene mine er ikke kult.

Enig i denne. Gamle gubber stirrer også mer enn gjerne i brysthøyde :erfart:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:38   #56
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.738
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Gamle gubber stirrer også mer enn gjerne i brysthøyde :erfart:

Eller kolleger. Jeg går aldri med dyp utringning på jobb, men på julebordet derimot.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:41   #57
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg jobber i lekebutikk, og det som er forbudt er utringede topper, hullete klær (selv om de skal være sånn) og joggebukser.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:45   #58
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Offentlig sektor, mye utadrettet virksomhet og jeg skal helst være noenlunde representativ. Vi har ingen kleskode, men de fleste kler seg ganske "pent". Vi er i kontakt med mange mennesker og skal helst være representative.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 17:46   #59
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Jeg jobber som forsker og har ingen uttalt dresskode. Helt ubevisst har jeg imidlertid begynt å kle meg litt penere etter at jeg begynte i et privat firma i forhold til de ville og gale dagene på universitetet. Fremdeles går imidlertid ofte i jeans etc.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 19:23   #60
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Tannhelsesekretær og har arbeidsklær, type helseklær i farger.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no