Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Liten bil med plass til 3 barn?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-14, 08:08   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Spørsmål

Liten bil med plass til 3 barn?

Vi, eller jeg, skal bytte bil.
Har en passat som skal byttes i en mindre bil. 3 barn, ett uten sete, ett med pute og ett med beltestol.
Prøvde en helt ny golf nå, og det blir litt trangt, men det går egentlig, sjelden vi er alle 5 på tur i hverdagen.
Er det noen andre småbiler det er plass til 3 barn i baksetet i?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 08:13   #2
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.336
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liten bil med plass til 3 barn?

Tror Golf er blandt de største småbilene. Fordelen med Golf er at det også er god bagasjeplass. Jeg hadde gått for det.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 08:35   #3
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liten bil med plass til 3 barn?

Eg får fint plass til tre i min Nissan Leaf! Men det er kanskje ikkje EL-bil du er ute etter.
Toyota Auris har også grei plass i baksetet til tre barn, og den kan du få som hybrid. Eg hadde eigentlig tenkt å kjøpe den, men ombestemte meg i siste liten og kjøpte ein Leaf i staden for. Men dersom eg ikkje hadde hatt muligheit til å velge el-bil hadde det blitt Toyota Auris Hybrid.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 08:42   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liten bil med plass til 3 barn?

Touran blir jo på sett og vis en mindre bil en Passat - svært god plassutnyttelse. I tillegg har man jo nye Golf Sportsvan, som blir en mellomting av Golf og Touran. Vet ikke helt baksetebredden her, men mottakelsen fra motorpressen har vært særdeles god i hvert fall, f.eks: http://www.dagbladet.no/2014/05/28/t...side/33506040/

Golf vil jeg i utgangspunktet heller ikke si er en småbil, men en kompaktklassebil. Polo blir med VW sitt småbilalternativ. I kompaktklassen ellers da vil man finne f.eks. Ford Focus, Mazda 3, Volvo V40, Astra, 308 o.l. V40 kan jo kanskje være verdt å se på, men blir jo liggende en del over Golf i pris.

Bagasjeromsmessig blir jo ellers Golf stasjonsvogn og Octavia stasjonsvogn mer på linje med Passat, men blir ellers en litt mindre og mer kompakt bil - regnes som større biler i kompaktklassen.

I tillegg har man jo "små-SUV-ene" som egentlig blir kompaktklassebiler. Her har man jo modeller uten firehjulstrekk som har omtrent samme pris som kompaktklassebilene. Med man får gjerne en litt mindre bil enn de største kompakklassebilene. Mitsubishi ASX er her et eksempel. SUV-ene med tohjulstrekk har gjerne ikke gjort det så bra på bruktmarkedet - et potensielt problem når man skal selge, men samtidig noe som kan være en fordel hvis man skal kjøpe en nyere brukt bil og ha regner med å ha den ganske lenge.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 08:42   #5
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liten bil med plass til 3 barn?

Vi har vurdert Leaf, men er usikker. Vært veldig misfornøyd med vår lokale Nissan forhandler dessverre.

Sissel: prøver 2014 modellen av Golf (ikke stasjonsvogn altså) og synes den har lite bagasjeplass, men når det er sagt, alt er jo lite i forhold til passsaten, men vi har heller ikke det behovet lenger. Vi fyller opp bilen få ganger i året, nå har vi 2 stasjonsvogner noe som er helt unødvendig.
Er glad i tyske biler da. Noen som vet plassen for 3 barn i a3 sportsback eller a4?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 08:50   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten bil med plass til 3 barn?

Liten og liten, men vi kjøpte ny bil i februar da vi ville (måtte) ha god plass til tre barn. Vi landet på en 2013 Toyota Prius+ med syv seter. Altså, de to bakerste setene ligger som regel flatt slik at bagasjerommet er større, men det er deilig å ha de to ekstra setene om vi feks. skal ha med oss ekstra barn, min mor på handletur osv. Er så kjipt å alltid ha full bil og aldri plass til flere. Er liksom alltid noen som skal eller vil bli med oss.
Dessuten er den hybrid og svitsjer over på kun strøm ved lave fartsgrenser og på tomgang,og den er helt stillegående. Automatgir.
Elsker også at mobilen kan kobles opp mot musikkanlegget så man kan spille av Spotify-listene sine i bilen (og snakke i telefonen ved å bare snakke rett ut i "rommet"). Men det er kanskje standard på alle nye biler nå.
Den er faktisk ikke veldig stor, men virker ganske stor inni. Kanongod plass! Men jeg er vant med min lille 3-dørs konebil så jeg sliter litt med rygging og parkering på denne, men det er jo bare en vanesak.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 08:56   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liten bil med plass til 3 barn?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Vi har vurdert Leaf, men er usikker. Vært veldig misfornøyd med vår lokale Nissan forhandler dessverre.

Sissel: prøver 2014 modellen av Golf (ikke stasjonsvogn altså) og synes den har lite bagasjeplass, men når det er sagt, alt er jo lite i forhold til passsaten, men vi har heller ikke det behovet lenger. Vi fyller opp bilen få ganger i året, nå har vi 2 stasjonsvogner noe som er helt unødvendig.
Er glad i tyske biler da. Noen som vet plassen for 3 barn i a3 sportsback eller a4?

A3 blir jo nok så identisk med Golf på dette området. Men for tidligere generasjon, var det tildels bedre plass i baksetet på A3 enn A4 på sett og vis! Litt av problemet her har vært utformingen lengre opp - på setebredde er det cirka det samme, men i hodehøyde ble det smalere. Vi klarte med skoskje og litt makt å få to beltestoler og en bakovervendt stol inn i A3. Det gikk ikke i en A4 - dørene gikk ikke igjen pga. den var smalere lengre opp, så toppen av stolen var på utsiden av bilen hvis man så den rett forfra.

A4 er egentlig en veldig liten bil i praksis sånn sett...

Sjekk også nye BMW 2-serie Tourer. Er vel bare noen uker siden denne ble tilgjengelig. Ganske så forskjellig i forhold til hva BMW har levert tidligere. Forhjulstrekk i stedet for bakhjulstrekk også, hvilken kan ha sine fordeler også i praksis selv om en del innbarka BMW-fans river seg i håret over at BMW har kommet med en bil med forhjulstrekk...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 17:55   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.727
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liten bil med plass til 3 barn?

Jeg er storfornøyd med min Peugeot 307, den rommer tre barn og bagasje hvis den må. Siden vi har en større 7-seter er det mest bykjøring min blir brukt til og da er smidigheten genial. Jeg ønsker meg e-Golf etterhvert.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-14, 18:21   #9
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Liten bil med plass til 3 barn?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er storfornøyd med min Peugeot 307, den rommer tre barn og bagasje hvis den må. Siden vi har en større 7-seter er det mest bykjøring min blir brukt til og da er smidigheten genial. Jeg ønsker meg e-Golf etterhvert.

Samme her (før feil etter feil etter feil oppsto). Jeg ønsker meg veldig en e-Golf jeg også.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no