Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobby-skrytetråd IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-12, 13:09   #981
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Kuvøseteppe av restegarn. Merino extra fine. Det er grønt og lilla (ikke blått som det kan se ut som). Alt det lilla er heklet. Tenkte jeg skulle gi det til Amandaprosjektet.



Nydelig!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 14-05-12, 00:18   #982
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Da har jeg sydd gardiner til storesøsters rom, i stoff som hun selv har plukket ut.
I tillegg så har jeg gått løs på haugen med restestoff, og det første resultatet ble en kjole til ei lita frøken.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg gardin2.jpg (76,0 KB, 32 visninger)
Filtype: jpg kattogmus2.jpg (74,8 KB, 21 visninger)
Filtype: jpg kattogmus1.jpg (45,9 KB, 3 visninger)
__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 14-05-12, 00:23   #983
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Så søt kjole, Carrera.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 14-05-12, 07:38   #984
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Nyyydelig voksenkjole, Carrera!! Kan du si noe om hvordan den er størrelsesmessig? Smal eller vid over hoftene?

Kokos: Fantastisk kuvøseteppe, det så superdeilig ut
Frøydis: Utrolig kule jakker!!
Heiko: Kjolene er som alltid veldig stilige!

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv  
Gammel 14-05-12, 22:35   #985
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Nyyydelig voksenkjole, Carrera!! Kan du si noe om hvordan den er størrelsesmessig? Smal eller vid over hoftene?

Du mener den beige saken litt lengre opp her?

Den er sydd i str 38, stoff og stil mønster, og jeg mener den er i nærheten av en normal 38. Ikke trang i livet, men heller ikke vid. Litt mer rett ned, og med snor i midjen som man da kan justere.

Liker passformen på den veldig godt. Har kjøpt stoff til en ny en i dag. Var artig å sy.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 15-05-12, 21:50   #986
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Ny kjole til meg:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjole13.jpg (101,2 KB, 178 visninger)
__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 15-05-12, 22:10   #987
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Og bukse og pannebånd til venninne:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bukse13.jpg (100,2 KB, 0 visninger)
Filtype: jpg pannebånd.jpg (150,0 KB, 0 visninger)
__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 17-05-12, 00:04   #988
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Så fine ting du syr, Frøydis

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 17-05-12, 08:48   #989
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Så fine ting du syr, Frøydis

Tusen takk.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 17-05-12, 11:41   #990
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Jeg har strikka lue. Tusen takk til Malama og Kaktus for god strikkehjelp. Jeg synes jaggu den ble knallfin. Strikka i alpacagarn, så den er supermyk og god. En liten nyfødt jente borti gangen skal få den (traff tilfeldigvis et gammelt vennepar i går som hadde blitt foreldre for første gang, så da måtte jeg hive meg rundt og lage en liten gave til babyen). Jeg har laget gutteutgaven med dipp ned i panna, fordi jeg synes den er finest.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 17-05-12, 11:58   #991
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Kjempefin lue og kuvøseteppe kokosbolle

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 17-05-12, 13:38   #992
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Kjempefin lue og kuvøseteppe kokosbolle

Takk!

Jeg fikk snakka med pappaen nå og de var kjempeglade for gaven. Sånt kan man like. Nå skal jeg begynne på en ny lue tenkte jeg, som skal gå til Amandaprosjektet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 17-05-12, 17:48   #993
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Så mye fint du lager kokos! Hvem er det du sender på garnhandling nå da?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv  
Gammel 17-05-12, 17:51   #994
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Så mye fint du lager kokos! Hvem er det du sender på garnhandling nå da?

Jeg er jo superheldig og får noe babyull nå fra noen supersnille fpere, også har jeg vært på salg på strikkenett.no, da kommer det i posten også må mannen hente og bringe. Ellers er det mamma som har vært garnpusher.

Det aner meg at det blir en drøss små luer til Amandaprosjektet fremover. Det er jo så fort gjort å strikke de.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 17-05-12, 17:54   #995
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Så mye fint du strikker kokosbolle.
Skulle sendt med svigerinnen min masse garn som hun kunne gitt til deg skjønner jeg. Hun ble innlagt i går

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 17-05-12, 18:03   #996
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Så mye fint du strikker kokosbolle.
Skulle sendt med svigerinnen min masse garn som hun kunne gitt til deg skjønner jeg. Hun ble innlagt i går

Takk! Håper det går bra med svigerinnen din.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 17-05-12, 18:13   #997
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Takk! Håper det går bra med svigerinnen din.

Skulle skrive noe i den prikken men den ble visst sendt før det ble skrevet. Så derfor fikk du pm også

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 19-05-12, 20:39   #998
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV



Endelig ferdig!
Mariustunika i str xl...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 20-05-12, 12:37   #999
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Jeg har strikket teppe til en nevø som etter planen skal bli født om et par ukers tid.
Mønsteret heter Hap Shawl (Rav.lenke). Teppet er strikket på pinne 4 og 4,5, garnet er Wollmeise Lace, farge Pistasie.
Mønsteret er modifisert noe.





__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 20-05-12, 12:40   #1000
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

For et nydelig teppe, mina. Var det mye arbeid med det?

Darth er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no