Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Billig og grei "konebil"

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-14, 22:14   #21
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig og grei "konebil"

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Skoda har ellers Citigo, som er samme bilen som Up, men vel noe rimeligere. Skal man først i dette segmentet og ellers har en større bil, virker jo elbil som et fornuftig valg - i hvert fall hvis man kjører en viss lengde og har bomringer.

En del av de små bilene er såpass rimelige at de blir rimeligere enn elbilene - og så lenge det ikke er veldig langt man kjører og ikke gjennom bomringer, blir det ikke noen stor gevinst av elbil. F.eks. Citigo starter på 125 000 kroner (VW Up! med samme motor starter på 132000 - usikker på hva forskjellene er). Kjører man en slik bil 10 000 km i året er det ikke de store bensinutgiftene - type 7500 kroner.

Ja, det er sant. Men når det er sagt så har alle som en som har kjøpt elbil sagt at den blir den foretrukne bilen når bare en av familiens biler skal brukes, dermed sparer man noe mer.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-14, 22:15   #22
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig og grei "konebil"

e-up er en liten elbil fra Volkswagen. Den er litt mer bil synes jeg enn for eksempel miev. Litt bredere. Den er veldig god og kvikk og kjøre.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 23:54   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og grei "konebil"

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.


En del av de små bilene er såpass rimelige at de blir rimeligere enn elbilene - og så lenge det ikke er veldig langt man kjører og ikke gjennom bomringer, blir det ikke noen stor gevinst av elbil. F.eks. Citigo starter på 125 000 kroner (VW Up! med samme motor starter på 132000 - usikker på hva forskjellene er). Kjører man en slik bil 10 000 km i året er det ikke de store bensinutgiftene - type 7500 kroner.

Ja! Det er nøyaktig det mannen min sier!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 23:55   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og grei "konebil"

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ja, det er sant. Men når det er sagt så har alle som en som har kjøpt elbil sagt at den blir den foretrukne bilen når bare en av familiens biler skal brukes, dermed sparer man noe mer.

Jepp. Men vi kan ikke ha hunden med i elbil/ småbil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 12:10   #25
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og grei "konebil"

Jeg har en Toyota Aygo. Går som bare det, og koster svært lite i drift.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 12:17   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og grei "konebil"

Jeg ville kjøpt en Yaris som er noen, men ikke mange, år gammel.

Jeg har veldig god erfaring med Toyota når det gjelder driftssikkerhet.

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 12:18   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og grei "konebil"

Eller en Aygo. Fin også!
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...sition+-+click

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 12:25   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og grei "konebil"

Tusen takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 12:38   #29
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og grei "konebil"

Jeg har hatt min Aygo i 3 år nå, null problemer. Den er født i 2006, har gått 23 000 kr siden jeg fikk den (totalt 43 000) og den er som ny fortsatt (i følge verkstedet den var på på EU-kontroll). Den er ikke all verdens på vinterføre, men det blir man vant til. Jeg hadde som deg et budsjett på 0 kr, og denne kostet meg 85 000 kr mener jeg å huske. Veldig overkommelig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 14:19   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og grei "konebil"

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har hatt min Aygo i 3 år nå, null problemer. Den er født i 2006, har gått 23 000 kr siden jeg fikk den (totalt 43 000) og den er som ny fortsatt (i følge verkstedet den var på på EU-kontroll). Den er ikke all verdens på vinterføre, men det blir man vant til. Jeg hadde som deg et budsjett på 0 kr, og denne kostet meg 85 000 kr mener jeg å huske. Veldig overkommelig.

Høres bra ut!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 14:21   #31
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig og grei "konebil"

Jewg må også slå et slag for Yaris. Jeg har en som er 14 år gammel, og den er verdt ca 25 000 hehe. Jeg har brukt 10 000 på reparasjoner de 6 årene jeg har hatt den. Veldig økonomisk. Så kan anbefale en fem år gammel Yaris i alle fall. Den bilen funker til ALT!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no