Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-09, 17:20   #241
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

EVt noen som vet hvor jeg får tak i Mini Palett i fargene turkis og svart/grått i Oslo sentrum....Manglerud.....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 17:56   #242
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Hadde med meg dette sjalet på forrige symøte og for første gang på lenge har jeg faktisk gjort noe på symøtet. Det morsomme var at ei av venninne mine hadde vært tidligere på dagen i en butikk for å kikke etter et strikketøy, men fant ikke noe. Men jeg hadde et ekstra garn nøste jeg skulle strikke av etterpå + den pinnen jeg ikke likte og strikke på, så vi var to som satt og strikket skjerf. Mitt går det dessverre ikke så fort fremover med, men hun er ferdig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:19   #243
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

I dag fikk søstra mi skjerf i forsinket bursdagspresang. Selv strikker jeg skjerf nummer fire, sort og grått.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:38   #244
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

EVt noen som vet hvor jeg får tak i Mini Palett i fargene turkis og svart/grått i Oslo sentrum....Manglerud.....



Stovner

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 00:27   #245
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg har leita byen rundt etter MiniPalett, men alle er fri. Er det litt for mange FP damer som har vært ute å shoppa? Anyway - jeg har funnet meg et ventegarn som jeg øver meg med. Men, kantene mine blir ikke helt pene. Noen som har gode tips? Strikker dere første maska på pinna og hvis dere gjør det, strikker dere også siste?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 00:32   #246
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg har leita byen rundt etter MiniPalett, men alle er fri. Er det litt for mange FP damer som har vært ute å shoppa?

Da jeg kjøpte garn sa damen i butikken at de ikke hadde fått inn fra leverandøren den dagen pga en eksplosjon og en vegg som var falt ned i fabrikken eller noe. Mye kan da tyde på at det er grunnen til at mange har problemer med å få tak i dette garnet uten at det er Fp som har skylden.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 06:09   #247
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg har leita byen rundt etter MiniPalett, men alle er fri. Er det litt for mange FP damer som har vært ute å shoppa? Anyway - jeg har funnet meg et ventegarn som jeg øver meg med. Men, kantene mine blir ikke helt pene. Noen som har gode tips? Strikker dere første maska på pinna og hvis dere gjør det, strikker dere også siste?

Strikker aldri den første maska. Da får du fin kant. Den siste må du nesten strikke.

__________________
2005 - 2008
Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 18:45   #248
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Hei alle sammen. For ett fantastisk forum dere har her..
Jeg er hektet! Nå holder jeg på med mitt første nin skjerf i blå/grønt. Det blir fint, men tror at det neste blir i Regia, det virker som de har bedre fargeutvalg..
Men...-hva dere gjør med tråden? Hvordan fester dere den? Noen som kan hjelpe?

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 18:47   #249
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

jeg strikker nå i sandnes mini alpakka. Veldig mykt og godt!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 18:53   #250
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Strikker aldri den første maska. Da får du fin kant. Den siste må du nesten strikke.


Kan du forklare?
Jeg strikker både den første og siste ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 18:53   #251
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

EVt noen som vet hvor jeg får tak i Mini Palett i fargene turkis og svart/grått i Oslo sentrum....Manglerud.....

De har en annen type garn på Tveita i fargene du ønsker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 18:57   #252
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Strikker aldri den første maska. Da får du fin kant. Den siste må du nesten strikke.

Jeg skjønner at jeg må strikke en av de. Men, jeg har vært borti en variant hvor man ikke strikker siste maska, men strikker første maske på vrangsiden som en vridd variant enten av rett eller vrang. Jeg husker ikke helt, husker bare at det ble en veldig fin kant av det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 19:10   #253
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Da har jeg kjøpt garn og er klar til å starte på første skjerfet når gutta er i seng.

Jeg strikker siste masken og bare flytter over første masken, uten å strikke den.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 19:37   #254
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.


Kan du forklare?
Jeg strikker både den første og siste ...


Jeg vet at man kan gjøre dette på flere måter. Dette er Ullsokk varianten. Når du skal begynne å strikke på retta tar du den første masken rett over på pinnen uten å strikke den.
Når du skal begynne på vranga tar du først maska rett over på pinnen uten å strikke den mens du har tråden forran arbeidet. Så legger du tråden mellom den masken du har tatt av og maska nr to sånn at den kommer bak igjen.
Det er den varianten jeg bruker når jeg strikker. Det kan godt hende at det finnes en måte som gir en enda finere kant. Det vet sikkert noen av de andre damene her inne. .

__________________
2005 - 2008
Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 19:39   #255
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg skjønner at jeg må strikke en av de. Men, jeg har vært borti en variant hvor man ikke strikker siste maska, men strikker første maske på vrangsiden som en vridd variant enten av rett eller vrang. Jeg husker ikke helt, husker bare at det ble en veldig fin kant av det.

Sånn kan man nok helt sikkert gjøre det, men jeg er ikke så avansert at jeg kan så mange varianter .

__________________
2005 - 2008
Ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 20:18   #256
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Jeg vet at man kan gjøre dette på flere måter. Dette er Ullsokk varianten. Når du skal begynne å strikke på retta tar du den første masken rett over på pinnen uten å strikke den.
Når du skal begynne på vranga tar du først maska rett over på pinnen uten å strikke den mens du har tråden forran arbeidet. Så legger du tråden mellom den masken du har tatt av og maska nr to sånn at den kommer bak igjen.
Det er den varianten jeg bruker når jeg strikker. Det kan godt hende at det finnes en måte som gir en enda finere kant. Det vet sikkert noen av de andre damene her inne. .

Jeg kan bidra til forvirringen. Jeg strikker første og siste maske rett på vrangen. På retten flytter jeg den over.

På Nin-skjerfene har jeg ikke gjort det sånn, av en eller annen grunn. Det har jeg strikket første og siste maske rett både på retten og på vrangen. Det ble litt rart, egentlig, og ikke så veldig veldig pent.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:00   #257
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Stovner

Hvor på Stovner da

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:01   #258
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg har leita byen rundt etter MiniPalett, men alle er fri. Er det litt for mange FP damer som har vært ute å shoppa? Anyway - jeg har funnet meg et ventegarn som jeg øver meg med. Men, kantene mine blir ikke helt pene. Noen som har gode tips? Strikker dere første maska på pinna og hvis dere gjør det, strikker dere også siste?

Tomt på Strikkedilla på Oslo City også

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:03   #259
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

De har en annen type garn på Tveita i fargene du ønsker.

Hvilken type garn er det ?? På Tveita senteret ?? (blir det omtrent samme som Mini Palett ??)

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:07   #260
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Jeg bruker et garn som heter Gjestal Frost, det funker det og ...



__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no