Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kabel-TV

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 08:42   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Kabel-TV

Vi har kabel, og det er forsåvidt helt greit.
Det jeg lurer på, er om det er mulig å få TV-signaler i flere rom?
Vi har inntaket i stua, men skulle gjerne sett TV på rommet til guttene også. Det hender nemlig ikke så rent sjelden, at de er svært uenige i hva de skal se på, så det hadde vært så greit å kunne la den ene se på rommet av og til.
Går det an, og evt. hvordan?

  Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 08:53   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kabel-TV

Hvis du har analoge signaler kan du splitte signalene så mye du vil. Kjøp en splitter og trekk ledning dit du vil ha de.

Har du digitale signaler må du kjøpe flere "bokser" via kabelTV-selskapet.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 09:30   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kabel-TV

Antakelig er det analoge signaler, for vi har det gjennom Studentsamskipnaden, og har ingen boks, bare et uttak i veggen.
Ledning og splitt - ok.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 09:55   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kabel-TV

Ledning = TV-kabel altså, men det regner jeg med at du skjønte

Tror vi kjøpte splitter på Clas Ohlson.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 10:04   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kabel-TV

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ledning = TV-kabel altså, men det regner jeg med at du skjønte


Tror vi kjøpte splitter på Clas Ohlson.

Sånne har de vel over alt hvor selger TV, men det er vel litt billigere hos Clasen.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 10:31   #6
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kabel-TV

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Sånne har de vel over alt hvor selger TV, men det er vel litt billigere hos Clasen.

Helt sikkert. La meg presisere at jeg ikke hadde noe med dette å gjøre Det var kun mannen i huset som sto for både innkjøp og alt det andre. Men jeg lærte jo litt, da. Tror til og med jeg skal greie det selv neste gang.

Ja, moralen, ja. Mannen digger Clas'ærn

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 10:39   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kabel-TV

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Helt sikkert. La meg presisere at jeg ikke hadde noe med dette å gjøre Det var kun mannen i huset som sto for både innkjøp og alt det andre. Men jeg lærte jo litt, da. Tror til og med jeg skal greie det selv neste gang.

Ja, moralen, ja. Mannen digger Clas'ærn

Digger Clas selv jeg - og broren min jobber i en av butikkene
Skal nok klare å få tak i splitt og kabel uten mannehjelp - tror jeg

  Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 10:58   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kabel-TV

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hvis du har analoge signaler kan du splitte signalene så mye du vil. Kjøp en splitter og trekk ledning dit du vil ha de.

Har du digitale signaler må du kjøpe flere "bokser" via kabelTV-selskapet.

Vi har digital dekoder som er koblet til boksen på veggen, gubben har trukket ledning fra boksen på veggen til ekstra TV'n og så er det TV'n på stua som har signaler fra den digitale dekoderen. Det vil si at på ekstra TV'n har vi kun de kanalene som forsatt sendes analogt og på stua har vi alle ekstra kanalene som vi får via den digitale boksen. Så det er mulig å kombinere, du får bare ikke alle kanalene med deg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 10:56   #9
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kabel-TV

Men om en har parabolboks så må en kjøpe eller?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 10:59   #10
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kabel-TV

Men jeg har hørt rykter om at det skal være mulig med tråløst i hele huset? ..eller?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 11:47   #11
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kabel-TV

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men jeg har hørt rykter om at det skal være mulig med tråløst i hele huset? ..eller?

Vi har hatt trådløst. Hadde en boks ved tven i 2 etg, og en boks i kjelleren. Da fikk vi inn tv i kjelleren også. (Hadde ikke lyst å dra kabel gjennom flere etasjer - i tillegg til at tvene sto 2 etasjer fra hverandre sto de i hver sin ende av huset).

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 12:27   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kabel-TV

Farmor har Kabeltv.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no