Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kva for ein LCD-TV?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 19:00   #1
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kva for ein LCD-TV?

Veit dette har vert oppe før, men vil gjerne høyre litt med dykk. Me vurderer å kjøpe flatskjerm tv. Problemet er at me vil ha to forskjellige.

Dinochef ser på denne


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=369945

Eit tv merke som eg ikkje har hørt om. Noko som gjer meg usikker.

Eg ser meir på denne:



http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...8AAAEOEOI03xiL

Det er for meg eit meir kjent merke og derfor litt "tryggare"

Kom gjerne med fleire forslag. Ser etter ein 32 " tv. Så billig som mulig.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:34   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kva for ein lcd tv ?

Jeg og flere jeg kjenner har Samsung og er kjempefornøyd med det.
Vi fant ut at vi på nyttårsaften var en gjeng hvor alle hadde Samsung tv.
Naboen som jeg ar hos hadde kjøpt det etter å ha sett vår/min. De igjen hadde inspirert andre osv osv.
Så tilsammen har vi 5 tv'er og alle var samsung. I tillegg hadde moren til halparten av de som var der Samsung.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:45   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kva for ein LCD-TV?

Såpass

Veit ikkje om Samsung er på tilbud akkurat no.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:26   #4
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kva for ein LCD-TV?

Jeg ville valgt Sonyen. Men så har jeg en mann som synest mitt valg av tv er helt horribelt (den er jo altfor liten).

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:29   #5
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kva for ein LCD-TV?

Min er motsatt. Han lurer på om det ikkje holder med ein 26". Tullebukk seier eg då.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:31   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kva for ein lcd tv ?

Her står det noe om den Teko-en:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=787982

Sitat:

- Hva skal vi si til dette da, gutter, spør jeg. De to andre i testpanelet klør seg på haken mens de studerer TVen.

- Dette var faktisk litt overraskende, utbryter Paulsen. Dette ser ut til å være en helt grei TV til en veldig lav pris. Det finnes dyrere TVer som er dårligere, det er helt klart, sier Paulsen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:33   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kva for ein LCD-TV?

TEKO tror jeg er Elkjøps "eget" merke, dvs at de får produkter/komponenter fra en leverandør som setter denne logoen på istedet. Elkjøp hevder at de derfor får supre produkter til en lavere penge, mens jeg har hørt av andre i bransjen at man får vanlig billigkvalitet som Elkjøp bare tjener desto mere på.

Jeg ville valgt Sonyen av de to. Eller aller helst en Samsung; de er nokså bankers og greitt priset.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:34   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kva for ein LCD-TV?

TEKO er det komplett som forhandler. Ikke Elkjøp.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:35   #9
Guffen
Hvor er hengekøyen!?
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 144
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Sv: Kva for ein LCD-TV?

Ville definitivt valgt Sony-TVen!

__________________
Guffen og gutta (05 og 06)
"I will rather be an optimist and a fool, than a pessimist and right." A.Einstein
Guffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 00:29   #10
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kva for ein LCD-TV?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

TEKO er det komplett som forhandler. Ikke Elkjøp.

Ja, ikke sant. Det var akkurat det jeg mente.

:surrehue:

Elkjøp har en sånt merkenavn, men ikke TECO nei. (Uansett synes jeg det er tryggest med etablerte kjente merkevarenavn på slike ting, men det er nå meg da.)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 00:33   #11
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kva for ein LCD-TV?

Eg og foretrekker kjente merkevarer. Og så er det noko med å få sett tinga før eg kjøper dei. Ein skal jo ha dette ei god stund då.
Grundig tv som expert har på tilbud no, ville eg ikkje ha i hus. Syntes den sølvfarga randen nederst det høytalaren var, ikkje var noko fin. *pirkete*

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 00:42   #12
Poku
helt grønn
 
Poku sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Innlegg: 58
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kva for ein LCD-TV?

kjøp iallefall ikke Hitachi min er på reperasjon nemlig

__________________
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 00:46   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kva for ein LCD-TV?

Kjøpte ny LG lcd-tv i går jeg. 42", 6998kr.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 10:55   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kva for ein LCD-TV?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

TEKO tror jeg er Elkjøps "eget" merke, dvs at de får produkter/komponenter fra en leverandør som setter denne logoen på istedet. Elkjøp hevder at de derfor får supre produkter til en lavere penge, mens jeg har hørt av andre i bransjen at man får vanlig billigkvalitet som Elkjøp bare tjener desto mere på.

Jeg ville valgt Sonyen av de to. Eller aller helst en Samsung; de er nokså bankers og greitt priset.

Teco er i Asia en ganske stor tv-leverandør. Så vidt jeg husker er de Taiwans største produsent og produserer også tv-er for en del andre aktører.

Et lite element når det gjelder tv-er kan være å sjekke hva som skjer hvis det blir feil med tv-en. Selv for en 32-tommer er det upraktisk og begynne å sende tv-en. Handler man på nettet kan man sjekke hvilke serviceavtaler det evt. er for merket. Kjøper man en Sony-tv via nettet er det mange Sony-partnere rundt om kring i landet tv-en kan leveres inn hos. Dette er imidlertid forutsatt at forhandleren ikke selger gråimporterte tv-er. En del av de på nettet som er billigst på de kjente merkene baserer seg på gråimport. Annen ting er at en del av de mindre kjente webforhandlerne ganske ofte forsvinner (les: legges ned). Er tv-en da gråimport har ikke produsenten noe videre garantiansvar. Nå er det kanskje ikke noen "stor greie" når tv-en koster 3000kr.

Sett slikt kan det også være greit å handle hos en lokal leverandør der man også direkte kan levere inn tv-en.

Hvordan Teco-en er i praksis skal jeg ikke uttale meg så mye om; kan helt sikkert være helt grei. Annen ting her ser ut til å være at Sony-en faktisk er en litt penere tv i seg selv. Per spesifikasjon virker den også noe bedre.

Sony og Samsung er videre av aktørene som har en del tv-er med integrert RiksTV-dekoder på en del modeller. Også noe å merke seg om man bruker RiksTV.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no