Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hvordan holde snegler unna pallekarm?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-18, 19:23   #21
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan holde snegler unna pallekarm?

Jeg har en egen sneglesaks som står i en liten bøtte ute (i drivhuset). Ofte lar jeg sneglene bare ligge der de er, klipt i to. Hender jeg strør litt ferramol over siden sneglene digger å spise døde snegler. Har også en egen klype som bor sammen med nevnte saks i en boks.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-18, 19:26   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan holde snegler unna pallekarm?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har en egen sneglesaks som står i en liten bøtte ute (i drivhuset). Ofte lar jeg sneglene bare ligge der de er, klipt i to. Hender jeg strør litt ferramol over siden sneglene digger å spise døde snegler. Har også en egen klype som bor sammen med nevnte saks i en boks.

Men må du ikke vaske den hver gang? Det blir jo så seigt og slimete?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-18, 20:44   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan holde snegler unna pallekarm?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men må du ikke vaske den hver gang? Det blir jo så seigt og slimete?

Jeg skraper det av på gresset eller noe, av og til må jeg spyle med slangen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 15:00   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan holde snegler unna pallekarm?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tenkte mer generelt. Har hørt før at Ferramol og sånt ikke er farlig, men har ikke satt meg grundig inn i det.

Du trenger ikke sette deg inn i det. Du kan bare høre på meg. Jeg vet veldig godt hva jeg snakker om. Skulle ønske mange flere kunne hørt på meg når det gjaldt svartelistet svineri og hva som hjelper, og at røvere som selger snegleslukere, ølfeller og annet dritt ble avskiltet på stedet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 15:00   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan holde snegler unna pallekarm?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Du trenger ikke sette deg inn i det. Du kan bare høre på meg. Jeg vet veldig godt hva jeg snakker om. Skulle ønske mange flere kunne hørt på meg når det gjaldt svartelistet svineri og hva som hjelper, og at røvere som selger snegleslukere, ølfeller og annet dritt ble avskiltet på stedet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no