Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Avsporing: Har du spilt i korps?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har du spilt i korps?
Nei. 84 44,21%
Ja, men jeg slutta innen ett år. 10 5,26%
Ja, i 1-4 år. 15 7,89%
Ja, i mer enn 4 år. 39 20,53%
Ja, i mange år, og også som voksen (men ikke nå lenger). 27 14,21%
Ja, i mange år, og jeg gjør det fortsatt. 8 4,21%
Annet/tut og kjør 7 3,68%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 21:29   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.889
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jeg spilte fløyte i korps fra jeg var 10 til 25 - i et veldig godt skolekorps og et ikke fullt så godt ( ) voksenkorps i studietida. Dette har vært sterkt delaktig i å torpedere mitt forhold til nasjonaldagen for all framtid. Jeg likte meg best når vi spilte klassisk musikk eller hva som helst annet, og det gjorde vi jo mesteparten av året.

Jeg vokste opp i korpsbevegelsens glansdager, mistenker jeg når jeg ser/hører meg rundt i dag. De lokale skolekorpsene, som var blant landets største og beste den gangen, har nå forsvinnende få musikanter.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:30   #2
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Nei. Av en eller annen grunn var det noe jeg absolutt, på død og liv, absolutt ikke skulle gjøre.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:30   #3
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Ja. I skolekorpset i 10 år. Begynte i tillegg i voksenkorps da jeg gikk på ungdsomsskolen/videregående.

Jeg var utvekslingselev i USA mellom 2. og 3. klasse på videregående og da spilte jeg i (et meget dyktig) marching band/consert band og jazz band.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:30   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.404
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jeg begynte litt seint, fikk hoppe over aspirantkorpset siden jeg kunne spille piano da jeg begynte. Sluttet da jeg var 18-19 eller noe sånt, og blir av og til spurt om jeg kunne tenkt meg å være med i voksenkorps, og synes det høres veldig gøy ut, men har ikke overskudd til det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:31   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.889
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jeg spiller forresten fortsatt i korps - vi har et oldies-korps som har en konsert eller to i året.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:32   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jeg spilte klarinett i 5 år, så ville jeg ha ett instrument nr 2 og begynte på trompet. Jeg holdt meg til klarinetten for det meste, i hele 9 år.
Jeg har ikke spilt siden. Mulig jeg tar det inn igjen, men det er ehm.. ett par ti år siden?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:32   #7
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jeg spilte i skolekorpset i ti år og gikk videre til voksenkorps etterpå. Jeg spiller fortsatt egentlig men har hatt permisjon en stund nå. Spilte på 17.mai da, det var veldig moro.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:33   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jepp. Var med noen år så jeg må jo ha likt det selv om jeg husker det som litt kjedelig. 17. mai var et mareritt. Jeg tror jeg kunne likt et bedre korps med litt mer lyd i, det var litt fislete og lite og amatørmessig det korpset jeg gikk i.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:41   #9
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Nei, gudsjelov ikke. Jeg spilte piano

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 17:57   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jeg fikk med meg to drilløvelser før jeg fant ut at jeg heller ville begynne med noe helt annet - teller det?

Dette er mer meg:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 21:35   #11
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Nei. Jeg var speider istedet.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:34   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.077
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Nei, det nærmeste jeg kom var drillpikeaspirant. Jeg spilte piano og sang i kor, og det var egentlig nok, men jeg synes korps er en fin ting og er positiv til det som aktivitet for barna hvis de skulle få lyst til det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:34   #13
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Ja. Spilte i 7-8 år og har ikke spill siden, men i morgen skal jeg på min første voksenøvelse med noen av de samme som jeg spilte med for leenge siden. :P

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:36   #14
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.976
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jepp.

Beste med det var at det ble øl& hornmusikk under studiene. Der traff jeg Andamannen.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:37   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.889
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Beste med det var at det ble øl& hornmusikk under studiene. Der traff jeg Andamannen.

Jeg traff også mannen min i korps i studietida.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:40   #16
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.572
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Jepp, i skolemusikken i 5 år. Tverrfløyte.
Jeg slutta måneden før jeg skulle konfirmeres - for jeg ville ikke at korpset skulle komme å spille. Skikkelig teit, men det var flaut nok da jeg var 15.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 00:05   #17
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.464
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Ja,jeg begynte å spille althorn,men det var så kjedelig instrument og det var ingen andre ledige den gangen,så jeg sluttet vel etter første halvåret eller noe sånt. Husker ennå uniformen,plissèskjørt for jentene,hujamej så kaldt det var.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:38   #18
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Nei, men forsøkte meg på drilling med flagg en kort periode. Husker fortsatt hvor flaut det var da flagget falt av underveis i 17. mai toget. Jeg måtte dermed drille videre på et vis med å holde flagget fast... Ja, også ble jeg mer opptatt av å se på russen enn å følge med da vi gikk så jeg falt noen ganger ut av takt kan man si. Nei, det der var visst ikke noe for meg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:38   #19
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Nei, og det er en av de hobbyene jeg absolutt aldri har skjønt greia med. Jeg er glad i musikk, men ikke korpsmusikk, og bare tanken på å tilbringe en eller flere ettermiddager i uken med å blåse/tromme mer eller mindre i takt med andre mer eller mindre musikalske folk, fikk ,og får, meg til å bli helt En del av naboungene går i korps, men mine har gudskjelov ikke brakt det på bane ennå. Den dagen de evt. gjør det, tror jeg at jeg får store problemer med å være entusiastisk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:38   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.079
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Spilte i skolekorps til jeg ble 14, så ble det voksenkorps + janitsjarorkester + storband + jazzband noen år. Husker ikke når jeg slutta for godt. 25, kanskje?
17. mai, marsjer og marsjering gjør at jeg ikke kommer til å spille igjen. Kunne fint spilt i et konsert-korps. Gidder ikke spille i et sammenraska amatørorkester, til det skriker sånt for mye i mine absolutt-gehør ører

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no