Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-12, 08:22   #221
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Å stakkars deg, Bomull.
Du skal ha ros for guts og vilje til å strikke ny da. Det hadde ikke jeg gidda.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 08:29   #222
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Så kjipt!

Det eneste kjerringrådet som kan funke på den der er å klippe den opp og bruke delene til noe. Hjerter til julepynt, trekk til å ha utenpå varme glass/kopper og såler av ermene. Og sitteunderlag av bolen.

energibombe er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 09:12   #223
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Fryktelig kjipt Bomull!

Jeg har igjen en arm på Skappelgenseren, synes ikke jeg fikk til å sy sammen den første armen så pent da men, det får være.

Ellers holder jeg også på med en Klukkakjole til meg og prøver meg på en Marius-hotpants til snuppa på snart 7.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 09:20   #224
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Ojoj, Bomull, det var liten genser....kjipt!

Jeg holder også på med Skappel. Med litt modifikasjoner. Den er ferdig strikket, og nesten ferdig montert, og på veien dit har jeg strikket en halsåpning, og rekket den opp igjen. Plukket opp og forlengt ermene en gang. Sydd sidesømmen på feil side, og rekt opp igjen, en gang. Og funnet ut at bakstykket, som skulle være lengre enn forstykket, bare er like langt? Hva hendte der, liksom. Jaja, vi får se hva den ender opp som.

Vind er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 09:22   #225
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.


Jeg har igjen en arm på Skappelgenseren, synes ikke jeg fikk til å sy sammen den første armen så pent da men, det

Jeg leste tips om å hekle den sammen med fastmasker, og jeg synes det ble ganske ok.

Vind er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 09:26   #226
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg sydde igjen med tungesting. Ble fint. Et tips er å ta skuldersømmene først. Så sy på ermene til bolen og til sist brette den sammen og ta under ermene og i siden (begynne der de møtes under ermene og gå ut mot håndledd og gjøre samme nedover fra under ermene. Blir jevnt og fint da.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 09:32   #227
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Søte dere er! :smask:

En vakker dag kan jeg sikkert helhjertelig skrattle av dette jeg også. Nå bare ler jeg sånn lettere halvhysterisk ...

En spe start på ny genser. Tror dere disse fargene blir bra sammen?


Ellers kom jeg litt tilfeldig over denne nå i morgentimene her og har litt lyst til å strikke den, etterhvert! Får legge den i køen min på Ravelry.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 09:35   #228
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg sydde igjen med tungesting. Ble fint. Et tips er å ta skuldersømmene først. Så sy på ermene til bolen og til sist brette den sammen og ta under ermene og i siden (begynne der de møtes under ermene og gå ut mot håndledd og gjøre samme nedover fra under ermene. Blir jevnt og fint da.

Jeg sydde i den rekkefølgen, ble veldig greit det, sånn før hele genseren døde! :P

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 09:43   #229
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Jeg leste tips om å hekle den sammen med fastmasker, og jeg synes det ble ganske ok.

Jeg prøvde det og ble ikke fornøyd, for man må jobbe fra vrangen, og da så jeg ikke hvordan retten ble uten å snu hele tiden. Så jeg gjorde som jeg pleier og sydde fra retten med madrass-sting.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 10:24   #230
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg har lyst til å strikke en 'kosegenser' med dette garnet:



Jeg har ikke kjent på det, så det forutsetter at det ikke er veldig stivt og stikkete. Men jeg har ikke lyst på en skappel, enten glattstrikk, patent eller noe annet. Gjerne raglan.

Eller kanskje en jakke?

Tar gjerne i mot forslag.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 10:27   #231
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Sånn ble det med fastmasker. Kunne sikkert vært penere, men det er bare sidesømmen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_3255.JPG (159,6 KB, 18 visninger)
Vind er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 10:27   #232
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Det garnet har jeg også fundert på, mkj, men jeg ser jeg må til Vennesla for å få kjent på det, hvis de har igjen da. Får se om jeg tar turen. Vurderer et sjal evt., eller lue/hals i julegave til svigerinne. Fine farger og hyggelig pris i allefall!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 10:28   #233
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg holder på med denne.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (30,1 KB, 17 visninger)
Garbella er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 10:50   #234
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har lyst til å strikke en 'kosegenser' med dette garnet:



Jeg har ikke kjent på det, så det forutsetter at det ikke er veldig stivt og stikkete. Men jeg har ikke lyst på en skappel, enten glattstrikk, patent eller noe annet. Gjerne raglan.

Eller kanskje en jakke?

Tar gjerne i mot forslag.

Hva er garnet? å iphone:

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 10:54   #235
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Er det Drops love you 2, mon tro? http://strikkenett.no/produkt/garn/drops-loves-you-2

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 11:23   #236
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Drops ♥ You #2 ja.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 20:37   #237
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Nå som jeg straks er ferdig med en genser her, så har jeg begynt å tenke på neste prosjekt. Det eneste jeg var bestemt på var at jeg ikke skulle ha denne genseren alle snakker om alle strikker nå, nemlig Dorthegenseren. Har ikke sett den, og jeg tenkte at uansett så skulle jeg ikke ha noe som alle andre har.

Vel, i ettermiddag stakk jeg innom garnbutikken, og faller pladask for en genser som hang utstilt der. Jeg får tak i ei som jobber der, og hun finner frem garn og det jeg trenger.

Så når vi da står i kassen og jeg skal betale, så sier damen så flott "ja, den ble veldig populær denne Dorthegenseren"...

Jeg bare måper der jeg står, og banner bitelitt inni meg

Jeg skal vist strikke den genseren allikevel jeg :P

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 21:09   #238
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Den er fin da.

Vondt i nakken. Mulig strikket for mye den siste tiden jeg..

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 04-10-12, 22:43   #239
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker ikke akkurat nå, men jeg hekler. Lager putetrekk av restegarn.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 05-10-12, 07:49   #240
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Carrera:

Jeg har tre omganger igjen på pannebåndet, så skal jeg strikke et til og/eller en lue i ull/alpakkabanding, samtidig som jeg har en ny genser på pinnene. LITT demotivert, men bare LITT.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no