Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Puffermer

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Puffermer, rysjer og volanger
Nei takk! 49 42,24%
Ja takk! 43 37,07%
Muligens/kanskje/brokkoli 24 20,69%
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-23, 14:53   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puffermer

Synes puffermer kan være fint, men er ikke så glad i rysjer og volanger.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 14:55   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Jeg trives best i klær som følger kroppen min, så puffermer ville jeg neppe følt at var behagelig nå. På slutten av 1970-tallet og til langt utpå 1980-tallet var det vel ganske vanlig. Jeg ser av brudebildet fra 1987 at puffermene på den rosa brudekjolen var veldig store. De stoppet over albuen, det skal de ha.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 15:07   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg liker det i moderate utgaver. Og det passer til min figur, vil jeg påstå - det balanserer en smal og spinkel overkropp mot kraftige hofter. Kjolen Cissy fra Floyd har helt diskrete puffermer, og jeg har den i tre farger.

https://www.floyd.no/floyd-23-kjole-...YaAlEfEALw_wcB

Da vi gifta oss, var det fortsatt ganske vanlig med puffermer på brudekjolene - er glad jeg valgte en ermeløs.

Synes for øvrig det er et litt rart utgangspunkt for en tråd. Det er en type sko som er moderne til damer nå som jeg overhodet ikke liker. Tror ikke det hadde blitt tatt vel imot hvis jeg lagde en spørreundersøkelse for å se hvor mange andre som synes de er stygge.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 15:11   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Kjør på, Bluen! Hvilke sko er det snakk om? Jeg følger overhodet ikke med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 15:14   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Enig med Bluen. Men jeg tar meg ilke nær av at andre synes ting jeg liker er stygt. Smaken er som baken. Jeg bruker forøvrig ikke ordet stygt om klær, folk og andre ting. Søppel, forurensning, steinbrudd ol. er stygt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 15:14   #26
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kjør på, Bluen! Hvilke sko er det snakk om? Jeg følger overhodet ikke med.

Det lurer jeg og på.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 15:19   #27
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg elsker det, og synes jeg ser ut som Sue Ellen fra Dallas når jeg bruker det. Bukser som er høye i livet og topp med puffermer er favoritten for tiden. (Rysjer og volanger hører ikke hjemme i samme sjanger, synes jeg.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 15:39   #28
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg har ikke kropp til puffermer, men har ingen problem med å se det på andre, og kan synes det er fint. Så brokkoli/annet.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 16:05   #29
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg synes puffermer, rysjer og volanger kan være fint innen rimelighetens grenser. Store puffermer er definitivt ikke fint på meg personlig, men moderat puff kan gå, og jeg har flere skjørt og kjoler med volanger som jeg synes er fine.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 17:02   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.


Synes for øvrig det er et litt rart utgangspunkt for en tråd. Det er en type sko som er moderne til damer nå som jeg overhodet ikke liker. Tror ikke det hadde blitt tatt vel imot hvis jeg lagde en spørreundersøkelse for å se hvor mange andre som synes de er stygge.

Hvorfor skulle det vært noe annerledes? Smaken er jo som baken? Men nå bryr jeg meg midt i ryggen om hva andre mener om klærne mine, og har vel aldri vært trendy en dag i mitt liv. Jeg har vasset rundt i fotside kjoler i årevis, og har nok i manges øyne vært overdressed ved flere anledninger. Who cares.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 17:08   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Jeg har også Cissy i et par farger, og noen bluser og cardiganer med litt puff. Synes ikke de gjør meg noe større, egentlig. Rysjer og volanger har jeg ikke noe særlig av, men tenker ikke at det nødvendigvis ikke er fint. Kommer an på snitt og farger og plagg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 17:39   #32
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Puffermer

Jeg stemte brokkoli. Jeg elsker det, men klarer ikke alltid å eie det når jeg tar det på. Og så er det jo helt umulig å få klær med puffermer til å passe inni en jakke.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 17:44   #33
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puffermer

Jeg synes ikke det er spesielt pent og kjøper det aldri til meg selv, men må si at jeg aldri har tenkt over eller en gang lagt merke til om andre bruker det. Jeg antar at folk flest bruker klær de liker og føler seg vel i og det er jo mye andre går i jeg aldri ville gått til postkassen med en gang og garantert motsatt også, så det er ikke noe jeg tenker videre over.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 17:48   #34
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg kler det ikke, men synes det kan være fint på andre.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 17:48   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Tja. Jeg stemte nei, men så har jeg alltids noen runder med gypsy chic-klesoppheng i løpet av sommeren. Det veier opp for hettegenserne resten av året.

Nysgjerrig på hvilke sko Bluen sikter til!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 18:04   #36
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

På meg ser det helt marengs ut. Men det kan absolutt være fint på andre.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 18:25   #37
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg liker de små puffermene som jeg har sett nå. Rysjer og volanger vet jeg ikke hva er.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 18:40   #38
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Jeg er litt delt. Noe er utrolig lekkert og noe ser ut som kostymer fra Huset på prærien der bare kysa mangler.
Mye fra Ganni blir i meste laget, det samme gjelder byTiMo. Og så dukker det plutselig opp en perle.

Jeg er ganske breiskuldra og har store pupper, så det skal lite til før puffermer gjør meg til en sumobryter. Men så ser jeg andre med samme fasong som meg kle det veldig godt, så det lander nok ned på hva jeg føler meg vel i.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 19:36   #39
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Puffermer

Jeg kjøpte en bluse i fjor, med litt puff. Jeg var veldig usikker, og følte meg alldeles utspjåka. Jeg brukte blusen utrolig mye, og finner den frem igjen når det blir litt varmere i været.

Garderoben har ikke blitt utvidet med mer puff siden i fjor.

Så puff og rysjer i mindre omfang, liker jeg.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-23, 19:51   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puffermer

Nå må vi få se de skoa, Blu!

Foresten er det jo stor forskjell på Prinsesse Dianas brudekjole og for eksempel den Cissy-kjolen fra Floyd. Den har jeg ikke sett før, men jeg likte den!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no