Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middagsstafett MED oppskrifter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-09, 19:50   #101
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Denne må opp igjen. *matlei*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 21:06   #102
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Hadde ikke dette i dag, men dette er veldig populært hos vår 5-åring.

Brokkoli og blomkålgrateng
Vi pleier å bruke smårettskinke i stedet for pølser, men det er vel igrunnen fritt valg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 23:29   #103
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Parmesankylling
(2 porsjoner, lett å utvide)

2 kyllingfileter
1/3 kopp revet parmesanost (ca 1 dl)
1 ts oregano
1 ts paprikapulver
1/2 ss smør
1 ss olivenolje
salt og pepper

smelt smøret og bland med oljen.
bland krydderne og parmesanosten.
Dypp kyllingfiletene i oljeblandingen, og vend dem i ost/krydderblandingen.
Stek dem i oven på 175 i 30 minutter

Server med hjemmelaget potetstappe (kok poteter og/eller gulrøtter/blomkål/broccoli, hvitløksfedd i god buljong, hell av vannet, mos potetene, ta i en dæsj smør, spe med melk til ønsket konsistens. Smak til med salt pepper og evt. parmesanost.

Tomatsalat
Finhakk tomater, agurk, hvitløk og evt. ruccola. Smak til med salt, pepper, olivenolje og eddik.

Åh, Gud, denne høres jo bare helt fantastik god ut! Må prøves!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 10:22   #104
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.397
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Åh, Gud, denne høres jo bare helt fantastik god ut! Må prøves!!

Den er fantastisk! Og i likhet med Iset så pøser jeg på med parmesan. Den er veldig saftig og god.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 11:33   #105
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Vi (erhm, kremt, jeg) lager parmesankylling jevnlig. Det er fantastisk!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 11:35   #106
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

TORTILLAKAKE

Blir som en lettvint tacopai, egentlig. Man legger altså bare 3-4 tortillalefser lagvis med kjøttfyll og ost. Jeg liker å blande litt creme fraiche eller rømme inn i kjøttsausen, den skal være tykk, ikke så rennende. Ha ost oppå kjøttfyllet og legg tortillas oppå. Kjøttfyll øverst og masse ost på toppen. Gratiner, skjær ut kakestykker og server med salat og feks. nachochips, rømme, guacamole og salsa.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:26   #107
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Denne kan det være verdt å ta en titt i for dere som også prøver å planlegge litt middager nå som hverdagen har kommet for fullt.
Mange kjappe lakse-retter her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 13:29   #108
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Mer fisk:

Kok små, uskrelte nypoteter, uskrelte nygulrøtter og (skrelte) søtpoteter nesten møre i lettsaltet vann, ha oppi blomkålbuketter og kok videre i 5 min. Alt i litt store biter. Legg i ildfast form.

Lag hvit saus og ha i bittelitt muskat, litt gurkemeie, noen dråper sitronsaft og det du liker av friske grønne urter. Smak til med salt. (jeg hentet noe jeg ikke vet navnet på fra urtebedet og kjørte det i krydderkverna sammen med tre tørka chili)

Dryss salt og pepper på 4-6 fiskefileter, og legg disse oppå potet- og grønnsakbitene. Hell over saus.

Sett inn i varm ovn, ca. 200-225 grader i 15 minutter. Kan godt bruke grillen de siste par minuttene. Mange liker litt revet ost på toppen, jeg liker best mat uten revet ost.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:43   #109
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Fin tråd!

I går lagde jeg Spaghetti Carbonara:

Kok Spaghetti.
I en bolle bland:
-Egg (jeg brukte 3 - vi var 4 til middag)
-En dæsj melk
-Litt krydder (husker ikke hva jeg brukte, man tar hva man har)
-Skinke eller bacon
-Litt revet cheddar

Bland godt. Hell av vannet fra Spaghettien når den er ferdig, hell blandingen i gryta sammen med spaghettien, og rør rundt en liten stund.

Jeg hadde litt parmesan oppå, og litt salat ved siden av.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:47   #110
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.516
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

1,5 l vann
3 buljongterninger
1/2 pose lapskausgrønnsaker
1/2 erter
1 boks piknickskinke ( kakun)

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 17:05   #111
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Jeg har funnet denne oppskriften på nettet, men husker ikke helt hvor, antagelig dinmat eller lignende. Rask og god hverdagsrett:

Laks med lime og koriander i wok

INGREDIENSER (2 personer):
350 g laksefilet (gjerne Salma!)

1/2 gul paprika
1 vårløk
1 lime
1/2 rød chili
1/2 ss revet/finhakket frisk ingefær
sukkererter

1 ss nøytral olje
0,25 ts sesamolje (kan sløyfes)
en neve frisk koriander
salt
pepper
ristede sesamfrø

FREMGANGSMÅTE:
Skjær laksefileten i biter. Rens og skjær paprika og vårløk i strimler/biter. Skrell lime og skjær i båter og rens chili og ingefær og finhakk.
Varm olje i en wok/panne, tilsett grønnsakene (ikke koriander) og la surre et par minutter under omrøring. Tilsett laksebiter og la trekke med i 2-3 min. Smak til med salt og pepper og dryss over frisk koriander.
Server med ris eller nudler og soyasaus. Jeg har pleid å koke fullkornsnudler og har oppi woken/pannen før servering.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 17:57   #112
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Spaghetti og kjøttsaus:
300 gr. kjøttdeig eller kjøttboller
1 løk
1 gulrot
1 boks hermetiske tomater i biter
1pk matfløte
Oregano, salt,pepper, chili, sukker ect

Stek kjøttdeigen/bollene, ha oppi løk og gulrot i småbiter. Fres det 3-4 minutter, ha oppi tomat, gulrot og krydder. Kok opp og server med spaghetti.

Sønnen min mente idag at det ville ha vært godt å bytte ut fløten med kokosmelk og gulrota med ananas, skal prøve det neste gang.

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 20:08   #113
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Grønnsakslasagne
(jeg har diktet delvis selv)

Tomatsaus:

To bokser med oppkuttede bokstomater
4 ss tomatpuré
4 store gulrøtter finkuttet
1-2 løk finkuttet
2 fedd hvitløk
1 ts salt (eller mindre om du vil)
1/2 ts nykvernet pepper
Frisk basilikum

Blandes sammen og kokes på svak varme uten lokk så lenge man har mulighet til det. 2 timer pleier å funke bra.
Hiv oppi grovkuttet frisk basilikum mot slutten, noen never.

Grønnsaker i tillegg:
1 squash
1 brokkoli

Kuttes fint og legges i den formen lasagnen skal stekes i. Hell over litt olivenolje, smak til med salt og pepper,
og stek på 200 grader med varmluft til grønnsakene er begynt å bli myke.
Skru ovnen opp til 225 grader uten varmluft.

Ostesaus:
2 ss smør
3 ss hvetemel
8 dl lettmelk
1/2 ts pepper
1/4 muskatnøtt
3 toppede ss revet parmesan

Lag saus på vanlig måte og la den putre til den tykner på svak varme.

Ta halvparten av grønnsakene ut av formen. Hell tomatsaus over, så ostesaus, lasagneplater (som ikke behøver forhåndskoking).
Jeg pleier å ha bare to lag lasagneplater. Øverst tomatsaus, ostesaus og revet hvit ost som topping (f.eks. Norvegia).
Stekes (225 grader) i 30-40 minutter og skal helst hvile 15 min. etterpå så den setter seg fint.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:35   #114
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Jeg har stekt kjøttboller i kveld:

Kjøttboller:

4 ss griljermel/strøbrød
1 ts sennepspulver
1/2 ts chilipulver
1/2 ts muskatnøtt
1 hvitløksfedd
salt og pepper
1/2 ts bakepulver

røres godt sammen og blandes med vann eller farris og svelles til en tykk konsistens. Så rører jeg inn 1 egg og blander til slutt inn 400 g. karbonadedeig. Stekes til de er nesten gjennomstekt.

Brun saus
2 dl stekesjy fra kjøttbollene
2,5 dl kraft av oksekjøtt (Jacobs fra Meny)
1/2 dl fløte
4 skiver brunost
1 ts sukker
ev. litt sukkerkulør

Enten koker jeg opp all væsken og jevner med 2-3 ss maisenna rørt ut i 1,5 dl. vann. Eller jeg smelter 3 ss smør og rører inn hvetemel til en tykk konsistens og sper deretter med væsken. Smake til med brunost, salt og pepper.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 09:58   #115
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

I går lagde jeg tomatsuppe, og eldste lagde pesto til:

Tomatsuppe:
-Stek en halv løk med litt hvitløk til det blir mykt
-To bokser med tomater, det blir best med de som heter SW eller noe sånt, kjøpes på f.eks. Meny,
-Ca 7 dl grønnsaksbuljong og litt pepper.
La det koke en god stund, minst en halvtime. Hvis barn skal spise kan man med hell bruke stavmikser for å få den glatt, og ha i en dæsj melk.

Pesto:
Bladene fra en basilikumplante
Pinjekjerner, en håndfull omtrent. Jeg kjøper ristede, men man kan sikkert riste de selv
Hvitløk etter smak.
Så mye parmesan man gidder å raspe.
Bland i mixer, fyll på med god olivenolje til ønsket konsistens mens du mikser.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:14   #116
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Denne fortjener en ny dytt. :trenger inspirasjon:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 14:11   #117
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Denne suppen er veldig god:

Ingredienser
1,2 l kyllingkraft
2 bokser grønne linser
1 pk bacon i terninger
4 hvitløksfedd
grovt hakket
1 sjalottløk - i terninger
2 gulrøtter i terninger
1 grønn chili
finhakket (fjern frø/frøbærere om du vil mildne litt)
1-2 ts karripulver
1 ss paprikapulver
2 ss olje
1 boks hakkede tomater
150 g sukkererter etc
i 1 cm biter/skiver
2-3 stilker stangselleri
i skiver/terninger
1 liten purre
skåret i tynne skiver
75 g renset og vasket spinat
Salt og pepper
Ekstra virgin olivenolje
Litt frisk presset sitron

Litt basilikum
finhakket

Fremgangsmåte
Linsene skylles med kaldt vann i en sil. La de så få renne av seg.
Kok opp kraften i en kjele. Kutt løk, bacon og hvitløk.

Stek baconet.
I en annen kjele freser du krydder, chili, hvitløk, gulrot og løk i litt olje,
tilsett linsene vend om og la frese med et lite minutt. Tilsett tomatboksen
og litt av kraften, så den så vidt dekker linsene og la den småkoke 8-10
minutter. I mellomtiden kutter du resten av grønnsakene. Med en
stavmikser kjører du sammen litt av linsene slik at linsene blir til pure.
Dette jevner suppen litt.

Spe så med en del av kraften, men la noe være igjen så du senere kan
justere tykkelsen på suppen slik du vil ha den. Ha så i terninger av
stangselleri, bønner og purre, samt det stekte baconet. Kok opp og la trekke videre i 3-4 minutter.
Strimle spinaten og vend inn med linsene.
Juster tykkelsen med eventuelt mer kraft, kok opp og smak til med litt
sitron, salt og pepper, dryss over basilikum og gjerne litt extra virgin
olivenolje før servering.
Serveres med godt brød.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 20:40   #118
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Har ikke noe å bidra med akkurat nå, men kjenner at dette absolutt er en tråd jeg vil abbonnere på og bidra til senere.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 12:01   #119
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Jeg hadde lammefrikassé i går. Deilig. Jeg brukte oppskrift fra tine.no. og litt på frihånd. Ungene spiste masse.

http://www.tine.no/oppskrifter/midda.../lammefrikasse

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 21:58   #120
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Godt med suppe når en er litt småsnufsen.
I dag ble det currykyllingsuppe med minimais og papadom.

3 kyllingfileter i små biter
en halv purre finhakket
1 rødløk finhakket
2-3 cm raspet ingefær
2 sitrongress hakkes(fra glass, kan nok droppes)
3 paprika i ulike farger i biter
kyllingfond
7-8 dl vann
1 boks Creme fraiche
curry til ønsket styrke (jeg brukte 2 ss madras fra glass)


Steikt kylling og ta ut av pannen. Vend purre og løk i litt olje i pannen til det blir mykt. Ha i vann, fond, ingefær, sitrongress og curry. Kok litt og kjør så med stavmikser. Ha i kylling, paprika og CF. Kok noen minutter.

Server med papadom el. nanbrød og evnt minimais. Også god som gryte med litt mindre vann og ris til.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no