Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Besøk av venner som har hund

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-19, 18:49   #81
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men altså: når du spør perifere venner om du kan ta med hund, sier du fra da at den kan godt finne på å tisse inne? Sånn at de vet hva de svarer på?

For om jeg hadde fått spørsmålet og sagt ja, så hadde jeg antatt at hundeeier hadde tenkt at det hadde gått problemfritt.

Ja, det gjør jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 18:51   #82
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Å ta med en hund som markerer inne er ekstremt spesielt i min bok. Det er jo noe de færreste setter pris på, uansett årsak til markeringen. Jeg hadde blitt gretten, helt uten skrupler.

Ekstremt spesielt faktisk, det skal du få lov å mene selvsagt, men jeg er ikke enig. Nå erdet uansett ikke et problem , blant mine venner og familie.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 18:53   #83
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har hatt hund som kunne finne på å markere inne, og tok aldri ham med til andre. Det er ikke snakk om å «dømme» hunden, men om helt konkret hundetiss på tepper, møbler og whatnot. Som er greit nok når det er ens eget som man bestemmer over selv, men nei, det går jo ikke helt bort uansett hvor mye man tørker gulvteppet. Han var med til foreldrene mine som digget ham og spurte om han kunne komme, og de visste om risikoen.

Det er vel forskjell på hvor man markerer , min har aldri markert på hverken gulvtepper eller møbler. Ikke er det snakk om hver gang heller, kanskje 1/10 ganger og forsåvidt kun der det er andre hunder.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 18:55   #84
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Jeg tror bare det har skjedd to ganger at andres hund har tisset hos oss. Og begge gangene har eierne i forferdelse gjort opp for seg med å vaske så grundig at jeg skulle ønske bikkjene tisset her oftere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 18:55   #85
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Å ta med en hund som markerer inne er ekstremt spesielt i min bok. Det er jo noe de færreste setter pris på, uansett årsak til markeringen. Jeg hadde blitt gretten, helt uten skrupler.

Gretten er bare forbokstaven. Og hadde min egen hund tisset på andres møbler hadde jeg dødd litt. Og blitt blakk, siden jeg hadde følt det rett å erstatte møbelet. Lukten av hunde- (og katte-)tiss går aldri helt bort, uansett hvor mye man vasker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 18:57   #86
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Vi har forøvrig selv hatt besøk av flere hunder som både har tisset og bæsjet inne, aldri laget noe problem av det og det er kanskje derfor det ikkeer noe problem for andre at vi har en hund som kan gjøre det heller.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 19:19   #87
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Dette har jeg faktisk aldri opplevd blant egne eller andres hunder, bortsett fra hos valper og unghunder som blir litt vel oppgira. De kan gjerne stress-skvette litt før de har fullgod blærekontroll. Har hatt besøk av opp til 12 hunder på én gang, og vært på besøk der antallet hunder har vært enda høyere, men markere inne gjør de ikke. Er dette mer vanlig blant små hunder? En stressgreie, kanskje? Selv hadde jeg nok valgt å takke nei til besøk av hund med markeringsatferd med mindre det var helt spesielle grunner for det motsatte. Ville heller ikke spurt om å få ta med en slik hund på besøk.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 19:34   #88
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Dette har jeg faktisk aldri opplevd blant egne eller andres hunder, bortsett fra hos valper og unghunder som blir litt vel oppgira. De kan gjerne stress-skvette litt før de har fullgod blærekontroll. Har hatt besøk av opp til 12 hunder på én gang, og vært på besøk der antallet hunder har vært enda høyere, men markere inne gjør de ikke. Er dette mer vanlig blant små hunder? En stressgreie, kanskje? Selv hadde jeg nok valgt å takke nei til besøk av hund med markeringsatferd med mindre det var helt spesielle grunner for det motsatte. Ville heller ikke spurt om å få ta med en slik hund på besøk.

I vårt tilfelle er det nok spesielle grunner mest sannsynlig, det er uansett ikke snakk om flere ganger på samme besøk. Den ene gangen var det nok stress ja, siden hun ikke fikk være i fred av en annen hund.

Med de somhar vært hos oss, har det vært forskjellige aldre.

Selv om vår hund er 5 år, så er den som en valp og mye må læres, det tar tid.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 19:34   #89
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Min kan skvette litt av glede når han møter den ene broren min og svigerinne, de er oppdrettere. Så hovedmøtet tar vi ute. Det gjelder også hvis de kommer til oss. Begge brødrene mine kan ha med seg hundene hvis de kommer hit, og vi har ofte med oss vår til de. Alle hundene våre er i slekt, den ene broren min har moren til vår.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 23:27   #90
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Å ta med en hund som markerer inne er ekstremt spesielt i min bok. Det er jo noe de færreste setter pris på, uansett årsak til markeringen. Jeg hadde blitt gretten, helt uten skrupler.

Enig. Jeg hadde nok blitt litt mer enn gretten også.

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi har forøvrig selv hatt besøk av flere hunder som både har tisset og bæsjet inne, aldri laget noe problem av det og det er kanskje derfor det ikkeer noe problem for andre at vi har en hund som kan gjøre det heller.

Hva slags inventar har du egentlig, når det ikke er noe problem at flere hunder tisser og bæsjer inne hos deg?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 00:19   #91
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Enig. Jeg hadde nok blitt litt mer enn gretten også.

Hva slags inventar har du egentlig, når det ikke er noe problem at flere hunder tisser og bæsjer inne hos deg?

Ikke spørsmål til meg, men her har både hunder og unger tisset på parkettgulvet oppigjennom. Det tørkes opp, vaskes, ferdig. Det er langt fra det verste de gulvene har opplevd.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 00:32   #92
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Altså vi hadde et par år hvor vi ikke dro på besøk da minstemann var på sitt mest spinnville. Hadde vi hatt en vill hund måtte den ha blitt hjemme. Vi har en hund som er hos oss på «avlastning» og den er selvsagt alltid velkommen. Og en god venn av mannen har alltid med hunden, men den er godt kjent hos oss og er snill og velkommen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 06:59   #93
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi har forøvrig selv hatt besøk av flere hunder som både har tisset og bæsjet inne, aldri laget noe problem av det og det er kanskje derfor det ikkeer noe problem for andre at vi har en hund som kan gjøre det heller.

Jeg må si at både du og omgangskretsen din er rause mennesker. Jeg trodde jeg var raus, men må ta en ny realitetssjekk når jeg kjenner at det ikke er greit i det hele tatt å la hunder få lov til å gjøre både nummer 1 og 2 i stua.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 07:07   #94
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg må si at både du og omgangskretsen din er rause mennesker. Jeg trodde jeg var raus, men må ta en ny realitetssjekk når jeg kjenner at det ikke er greit i det hele tatt å la hunder få lov til å gjøre både nummer 1 og 2 i stua.

Hun sier vel ikke at hun har latt noen "få lov" men at det har skjedd?
Det er da virkelig ikke verdens undergang om det skulle skje. Man vasker opp, ferdig med det.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 07:21   #95
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Hun sier vel ikke at hun har latt noen "få lov" men at det har skjedd?
Det er da virkelig ikke verdens undergang om det skulle skje. Man vasker opp, ferdig med det.

Nemlig , sånn er det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 07:22   #96
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Enig. Jeg hadde nok blitt litt mer enn gretten også.

Hva slags inventar har du egentlig, når det ikke er noe problem at flere hunder tisser og bæsjer inne hos deg?

Som Polyanna sier, vi har parkett og det vaskes opp.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 07:59   #97
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Vår nå avdøde lille og nervøse puddel tisset aldri inne.
Derimot har jeg opplevd at en politihund jeg kjenner godt, og som (naturlig nok) er godt oppdratt, har tisset inne (på besøk) ved flere anledninger.

Dette var bare ment som et eksempel på at det ikke nødvendigvis dreier seg om størrelse eller oppdragelse.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 08:26   #98
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Lurer egentlig på hva slags gulv folk har som ikke tåler litt tiss en gang i blant.

Sånn for å holde tråden i samme tone.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 08:48   #99
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Mitt gulv tåler nok tiss helt fint, jeg anser det ikke som krise hvis uhellet er ute heller. Det jeg hadde reagert på var om en hund som pleide å gjøre fra seg inne ble tatt med inn på besøk.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 08:54   #100
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Tja. Det er forskjell på hundetiss og hundetiss... Det er utrolig vanskelig å få vekk lukta fra gamle hannhunder, selv om du vasker opp med en gang. Særlig på tregulv. Vi forsøkte å adoptere en eldre hannhund som ikke hadde bodd inne før, og han tissa med ujevne mellomrom inne. Det var helt forferdelig lukt av ham. Tisper og valper er noe helt annet, for å si det sånn.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no