Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-10, 19:10   #1
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Hei.

Vi har ei gammal simo vogn som vi har arva og som nå står i barnehagen..
Simo vogna er steike svær å dra med seg om vi skal en tur til byen og vil ha med vogna..

Så jeg trenger en vogn... Jeg skal kjøpe den brukt og har planer om å bruke minst mulig penger på dette..

- Må ha skikkelige hjul for jeg har tenkt å bruke den "i skauen" også.
- Kunne legge ned ryggen såpass at ungen kan sove om det trengs.

Hva bør jeg se etter?

Jeg har sålangt funnet Quinny Freestyle og Hartan Skater som selges ganske rimelig på finn.no .
Noen som har erfariner med dissa vognene?

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 20:32   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Vi kjøpte en Teutonia Mistral Sport på finn.no for å ha som ekstravogn/barnehagevogn. Den er liten sammenlagt, lett, har full sovestilling, vendbart styre og muligheter for flere hjulsett. Jeg betalte 1500 for den på finn i fjor.

Du kan lese tester og sammenligne vogner her, http://www.barnevognguiden.no/

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 11:45   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Hartan er veldig liten, synes jeg. Vi hadde den til eldstemann og måtte bytte den ut da han var 1,5 for han ble for stor til vogna. Nå har han alltid vært litt over gjennomsnittet lang, men 1,5 år var litt vel tidlig uansett. Men bortsett fra det så var vogna veldig god, god trillekomfort, solid i utførelse og god holdbarhet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 12:31   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Babyjogger City Elite.
Genial vogn. Har ikkje tid nett no til å ramse opp alt me er fornøyde med, men vogna er super!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 13:12   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Mountain Buggy Urban.

Quinny Freestyle Comfort er stor og tung, og matcher Simoen godt på størrelse.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 14:11   #6
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Jeg sier også Baby Jogger City Elite.

Storebror er snart 3 1/2 år, 101 cm lang og nesten 20 kg, og har god plass i vogna enda, og elsker den. Den legges sammen på 1-2-3, er ekstremt lett, kommer frem over alt. Rett og slett GENIAL!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 16:51   #7
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Jeg ville lagt i noen ekstra kroner å kjøpt TFK eller OTH

Quinny er tung, og dessuten hvis du har barnet vendt fra deg kan den lett bekke bakover hvis barnet er litt urolig eller du har stelleveske på håndtaket

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 17:08   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

TFK, OTH eller baby jogger ville jeg gått for. Billige vogner er ofte det, billig.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 17:09   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Babyjogger eller TFK er mine stalltips!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 18:34   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

babyjogger city elite, OTH/mountan buggy urban eller TFK.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 19:24   #11
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Mountain Buggy

__________________
2004 2006 2008

Sist redigert av goldnugget : 31-10-10 kl 22:09.
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:02   #12
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Takker masse...

Da tror jeg vi legger i litt mer penger som dere foreslår....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 17:16   #13
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Så jo faktisk at et vennepar av oss har den OTH Urban Jungle....
Den så jæskla snasen ut....

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 17:16   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Mountain Buggy


Enig,

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 17:24   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

BJCE - utrolig god vogn. Legges sammen mens du har ungen på armen, og hives bak i bilen med en arm.

  Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:08   #16
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Baby jogger og oth urban jungle ser utrolig like ut...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:26   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Baby jogger og oth urban jungle ser utrolig like ut...

De er ganske like på mange vis. Babyjoggeren har dog to fordeler fremfor UJ, kallesjen som dekker nesten hele ungen og virkelig funker i solskinn og sammenleggingsmekanismen. Jeg lover du er solgt når du har prøvd den, den legges sammen med en hånd og blir da vesentlig mindre og kortere og mer bagasjeromvenlig enn UJ.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:26   #18
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Rødme

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

OTH er det mange som er fornøyde med. Det jeg ikke liker så godt er at den ikke kan legges flatt og at fotbrettet ikke kan vippes helt opp. Men vet ikke om det er så viktig for deg.

Jeg har bestilt EasyWalker Quattro. Den kan legges flatt og vippe opp fotbrettet. Den har dog litt små hjul foran. Du kan også få Sky med ett stort hjul foran. Den kan legges flatt, men ikke vippe opp fotbrett.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 07:56   #19
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

De er ganske like på mange vis. Babyjoggeren har dog to fordeler fremfor UJ, kallesjen som dekker nesten hele ungen og virkelig funker i solskinn og sammenleggingsmekanismen. Jeg lover du er solgt når du har prøvd den, den legges sammen med en hånd og blir da vesentlig mindre og kortere og mer bagasjeromvenlig enn UJ.

Den desidert beste vogna vi har hatt, og vi har hatt noen for å si det sånn.
Jeg løftet ut lillebror, klappet sammen vogna med den andre armen, og bar unge og vogn opp i 4 etasje uten problemer.
Den sammenfoldingsmekanismen er genial.

http://cache.vendaria.com/vpop/VpopV...ia%20Media&tp=

  Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 09:23   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn - hvilken skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Den desidert beste vogna vi har hatt, og vi har hatt noen for å si det sånn.
Jeg løftet ut lillebror, klappet sammen vogna med den andre armen, og bar unge og vogn opp i 4 etasje uten problemer.
Den sammenfoldingsmekanismen er genial.

http://cache.vendaria.com/vpop/VpopV...ia%20Media&tp=

Etter å ha sett den videoen, fikk jeg også lyst på Babyjobber, og jeg har allerede en OTH.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no