Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har du (hatt) brevvenn?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har du / har du hatt brevvenn?
Har hatt brevvenn 106 77,37%
Har hatt og har fortsatt brevvenn 13 9,49%
Har hatt brevvenn, men nå mailer vi i stedet 11 8,03%
Jeg oppdaget skrivelysten på forum 2 1,46%
Jeg har ikke og har ikke hatt brevvenn, jeg bare leser og skriver skjelden noe på forum :lesehest: 1 0,73%
Jeg har ikke og har ikke hatt brevvenn, jeg bare leser og skriver ikke noe på forum :sjenert: 0 0%
Annet (beskriv) 4 2,92%
Deltakere: 137. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-07, 00:05   #41
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Åh, ja.
Skrev i mange år brev med en fetter av min pappa, som bodde i Sverige (nå treffes vi bare i familiesammenkomster - ingen brev).
Jeg hadde også en pen-pale fra Indiana. Først skrev jeg med en jente som het Ellen, men hun gadd ikke mer, og plutselig fikk jeg brev i fra en gutt, husker ikke hva han het, men han var pen og mørk, litt typisk amerikansk.

Jeg skrev og så i mange år med en gutt som het Rolf i fra Tvedestrand. En skolevenninne hadde fått brevvenn gjennom tegneseriebladet Tempo, og han hadde en venn som også ville brevskrive. Rolf og jeg skrev med hverandre i mange år, og det hendte jeg fikk hilsner gjennom noen venner av foreldrene mine som hadde sommerhus der han bodde.

Da jeg var 16 flyttet kjæresten min tilbake til Tromsø med familien sin. Da gikk det minimum tre sendinger i uka opp og ned - aldri mindre enn ti sider hver gang.
Vi har mistet kontakten nå, det er synd for vi fortsatte å skrive brev med hverandre i mange år etter at det ble slutt.

Nå skriver jeg bare på nett ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 00:07   #42
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg hadde en drøss på barne- og ungdomsskolen. Sikkert 30-40 stykker spredt over hele verden på det meste. Nå skriver jeg bare bursdagskort per snailmail, og knaptnok det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 09:53   #43
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hadde mange brevvenner i min ungdom. Fikk mange internasjonale brevvenner via en eller annen organisasjon som man sendte inn navn og adresse til, så utvekslet de brevvenner. Skrev lenge med en gutt fra Singapore og en jente fra Australia. For ikke å snakke om alle tiggerbrevene fra diverse folk i Afrika.

Jeg har kommet på hva den organisasjonen jeg brukte het - og heter: International Youth Service (IYS).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:21   #44
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Hadde en brevvenninne i Stavanger, som jeg skrev med i mange år. Traff henne på aspirantkorpsfestival i Skien da vi var 11, og det var rart. Så etter henne på russetreff i Stavanger i 1990, men traff bare venninner av henne.
Skrev litt med ei jente i Japan, men den jeg skrev lengst med, er en italiener vi møtte på danskebåten på vei hjem fra korpstur. Han sender meg fremdeles hilsen til bursdager, og julekort.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:24   #45
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg hadde mange brevvenner fra jeg var 10-15, svarte på og sendte inn annonser i Starlet og sånn. Nå har jeg ingen lengre.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:41   #46
Alioli
Fullverdig medlem
 
Alioli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Innlegg: 86
Alioli er litt kul
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg hadde brevvenn en gang i tiden, eller var det flere.. både norske og utenlandske.. men det var den gang jeg var ung og uskyldig.. nå holder jeg meg til forum

__________________
Hurra for meg!!
Alioli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:42   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg hadde en rekke brevvenner da jeg var sånn 10-16 år gammel. Har også pleid å skrive mye brev (og i nyere tid mail) til RL-venner, pluss i perioder dagbok, og av og til små fortellinger og dikt og slikt, og de siste 10-12 årene har jeg vært aktiv på news og webfora, så jeg har vel i grunnen alltid skrevet en del.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:01   #48
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg hadde brevvenner til jeg var ferdig med vgs.
Det stoppet liksom av seg selv da vi ikke møtte hverandre i kantina for å levere brevene.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:15   #49
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg hadde mange brevenner da jeg var yngre. Både folk jeg hadde truffet, og noen jeg ble kjent med via IYS. Det var moro å gå i postkassen dengang da.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:21   #50
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg drev med brevskriving da jeg gikk på barneskole, hadde så en lang pause før jeg begynte med det igjen da jeg var gravid. Veldig fin hobby og en fantastisk måte å bli kjent med nye mennesker og kulturer på. Jeg får fremdeles stadig nye brevvenner. Tre (?) av dem er på dette forumet.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:39   #51
Alioli
Fullverdig medlem
 
Alioli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Innlegg: 86
Alioli er litt kul
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Når jeg tenker meg litt om så savner jeg faktisk det å kunne skrive en mail (jeg trives best foran tastene). Husker da jeg studerte i USA, brukte jeg å skrive lange lange mailer til alle kjente, men jeg fikk sjelden svar, evt veldig korte svar, så da ble det liksom ikke så mye av. Men jeg rett og slett elsker å skrive, og kan finne på å skrive lange mailer om absolutt ingenting bare for moro skyld.

__________________
Hurra for meg!!
Alioli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 16:19   #52
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.944
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Hvor var alternativet "Har hatt og har fortsatt brevvenn og jeg har brevvenner som jeg har begynt å maile med"?

For jeg burde egentlig ha krysset to-tre steder, nemlig.

Hun jeg fortsatt skriver med på papir og frimerker og sånn har ikke internett og kommer neppe til å skaffe seg det heller. Resten er blitt e-postvenner = mye hyppigere korrespondanse. Elsker e-posten min jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 17:06   #53
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg kan godt skrive brev på åtte-ti sider for hånd, men så snart jeg logger meg inn på e-mailen min blir jeg veldig foretningsmessig og knapp..

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:40   #54
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg fikk en brevvenn gjennom en internasjonal brevvennklubb da jeg var 10 år. Hun er fra Skottland. Vi er jevngamle og har holdt kontakten via brev, kort og email siden den gang. Vi har aldri møtt hverandre, men det hadde vært kjempekoselig å møte henne en gang om det ble mulig for vi føler jo at vi kjenner hverandre.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 23:26   #55
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg hadde brevvenner da jeg gikk på barneskolen. Laura Jane fra Singapore (tror jeg), Ellen fra Larvik og i tillegg skrev jeg med 2 kusiner.

Når eksen var i militæret skrev vi bunkevis med brev. Skrev hver dag, og noen ganger flere ganger om dagen...:dån:

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 23:28   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg har hatt mange brevvenner fra inn- og utland. Hun jeg holdt lengst kontakten med var Akiko fra Tokyo. Hun skrev nydelig med fyllepenn på tynt, tynt papir og vi ga hverandre bursdagsgaver. Jeg skrev med kulepenn på linjeark.

Jeg tror vi fortsatte til 2. året på universitetet, faktisk!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 18:07   #57
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Jeg hadde ei når jeg var yngre, litt morsomt når dama fant meg igjen på facebook. (Ikke det at det har blitt mange meldinger frem og tilbake altså)

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 19:46   #58
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Jeg hadde flere brevvenner da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen, men det dabbet av etter hvert.


Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 00:08   #59
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Hadde noen brevvenner i ungdommen, husker bl.a ei engelsk jente jeg traff gjennom Penny-bladet. Husker at jeg skrev masse av brev den tiden, og noen har jeg også tatt vare på.

(men den villeste brev-korrespondansen jeg har bedrevet var med Inagh da vi skrev brev på opp til 10 A4 sider (på begge sider må vite) flere ganger i uka. For variasjonens skyld skrev vi innimellom speilvendt )


Nå er jeg helt elendig til å skrive til folk, det være seg brev eller mail
:burde skjerpe seg:

  Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 00:16   #60
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du (hatt) brevvenn?

Har hatt mange brevvenner, over 40 på det meste samtidlig. men så ble jeg gravid, var kvalm og i veldig dårlig form form, presset meg til å skrive noen brev alikevel, fordi jeg synes jeg måtte. ble til slutt veldig lei brevskrivingen. og forbandt det med å være kvalm. så jeg kuttet ut all brevskriving. men har kontakt med noen av de over telefon, og et besøk en gang eller to i året. Har i det siste funnet 4 tidligere brevvenner på nettby også, så jeg har litt kontakt med dem der. synes det er enklere å sende et brev nå og da på nettby enn å sitte med skriveblokka å skrive.
Savner ofte brev i postkassa da. men tør liksom ikke å starte opp med brevskriving igjen fordi jeg er redd for å ikke greie å følge opp.
Hadde brevvenner fra jeg var 8 til jeg var litt over 30 år.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no