Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-11, 22:58   #41
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

De færreste er vel ute etter å kjøre på noen, tror du ikke? Og jeg må jo si at det er lite lurt å kneke seg oppi høyresiden på en buss som med stor sannsynlighet skal inn på neste busstopp. (Og nei, det gir dem selvsagt ikke rett til å skvise deg, men det er liten tvil om at du er til både hinder og stor forargelse for en som kjører i bytrafikk i 8-10 timer daglig og kommer opp i utallige slike situasjoner.)

Som sagt til -ea- også. Når man var i veien før bussen kom, blir tatt igjen, og så forventes det at man skal fordufte fra veien for at bussen skal svinge inn til siden..? Det er faktisk litt provoserende. Men jeg antar at dere begge misforsto, og trodde at jeg kom stormende som et sykkelfantom, tok igjen bussen som kjørte stille og fredelig langs veien og ante fred og ingen fare, for så å prøve å snike meg forbi den i det den har tenkt å svinge inn til siden, etter å ha blinket vel og lenge.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 22:59   #42
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Da misforstod jeg formuleringen din i forrige innlegg. I slike tilfeller bør det være en selvfølge at man slipper opp og lar syklisten passere.

Ah, ja det var det jeg tenkte. (Men jeg står likevel for den maleriske beskrivelsen av misforståelsen i forrige innlegg. )

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 22:59   #43
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.509
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Jeg så for meg kamikazeKanina.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:02   #44
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg så for meg kamikazeKanina.

Jeg kan være en ganske rå syklist, skal jeg si deg. Men helst mot andre syklister, mot biler og busser oppfører jeg meg som en bilist (bare en litt smalere en). (det verste jeg vet er langsomme syklister som sniker seg foran meg når jeg står på rødt, kjører mot rødt lys og får et forsprang, slik at jeg blir liggende bak sinkene og må kjøre forbi dem. Jeg sykler nemlig ikke på rødt lys.)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:31   #45
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Min personlige mening er at det finnes et lite sted i helvete med skiltet: "For syklister" over døra. Det sier vel alt om hva jeg mener om denne saken også.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 00:15   #46
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og jeg sjekker forresten heller ikke dødvinkelen idet jeg svinger inn til høyre på en vei - er det noen som gjør det rutinemessig?

Alltid! Det terpet nemlig kjørelæreren min på i sin tid. Det er en god vane! ()

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 00:24   #47
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Sjekker alltid dødvinkelen. Alltid! Alltid! Alltid! Nå ble jeg mest overrasket over at det er noen som ikke gjør det! :ærlig:

Den viktigste regelen over dødvinkelen er at man alltid skal kjøre som om alle er idioter. Selv om syklisten gjorde feil så er det likevel du som taper hvis du kjører på ham. Det gjør du selv om du ikke får skylden.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 00:31   #48
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Sjekker alltid dødvinkelen. Alltid! Alltid! Alltid! Nå ble jeg mest overrasket over at det er noen som ikke gjør det! :ærlig:

Enig med du...

Det å sjekke dødvinkelen er innebygd hos meg når jeg sitter i bilen. Det er når jeg skifter felt, eller forflytter meg i feltet jeg er i, når jeg rygger, etc. Kort sagt i alle bevegelser jeg foretar meg i retninger hvor jeg ikke automatisk har oversikt.

Dødsonen i en bil kan skjule det meste, og en dag så er det et barn som skjules der, og det barnet har jeg til hensikt å se før det er for sent.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 02:12   #49
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

eller forflytter meg i feltet jeg er i

Mener dere helt seriøst at dere sjekker dødvinkelen før dere feks justerer litt for å unngå et asfalthull eller en trikkeskinne? Det høres ganske merkelig ut for meg.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 07:22   #50
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Nei, men ved filbytte, svinging til høyre og spesielt ved svinging til høyre etter å ha stått i ro - da sjekkes det både før og etter stillstand.

En tidligere jobb jeg hadde hvor jeg kjørte til jobben, da var det et lite lyskryss rett før jobb. Der snek det seg ofte syklister opp på siden av høyresiden. Jeg ble så lei av disse, det var så mye å passe på og jeg var redd for å få dem i dødvinklen selv om jeg bare skulle rett frem (det var så trangt de at selv om jeg skulle rett frem så vile jeg tatt dem i dragsuget). Der klinte jeg bilen helt inntil fortauet slik at det ikke var plass til syklister i veibanen på høyresiden av bilen. De satte ikke pris på det heller. Jaja, sint syklist er bedre enn skadet syklist.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 09:24   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mener dere helt seriøst at dere sjekker dødvinkelen før dere feks justerer litt for å unngå et asfalthull eller en trikkeskinne? Det høres ganske merkelig ut for meg.

Jeg har som regel kontroll på dødvinkelen ja. Justerer jeg for å unngå en trikkeskinne så forsikrer jeg meg om at det ikke er noen i speil eller dødvinkel først.

Angående skyld - om han banker neven i bilen din og lager skader så sorterer det under hærverk og er fullstendig hans ansvar. Problemet blir å få identifisert gjøken og få ham stilt til ansvars. Det er jo ikke regnr på sykler.

  Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 11:12   #52
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Nei du gjorde ikke noe feil. Syklisten skulle stilt seg bak deg og ventet på tur. Tror det var en syklist med primadonnanykker du møtte på.


Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mener dere helt seriøst at dere sjekker dødvinkelen før dere feks justerer litt for å unngå et asfalthull eller en trikkeskinne? Det høres ganske merkelig ut for meg.

Ja, om jeg kjører i byen så. Syklister dukker fort opp fra intet, og dette var noe av det de terpet på mest av alt på kjøreskolen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 11:21   #53
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4555669.ece/

Denne saken kjenner jeg desverre godt til. I dette tilfellet var det syklisten som tok igjen lastebilen, la seg på høyresiden av bilen. Tok sjansen på at han kunne rekke over rundkjøringen før bilen, som skulle ut til høyre i rundkjøringen. Blindsonen på en slik bil er ganske stor. Fører av bilen fikk ikke skyld i denne saken, til tross for dødsfall.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 11:26   #54
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Her jegt bor elsker de å øve ¨på landeveisritt (elelr hva det nå heter).
Da må de jo selvsagt ligge minst 5 i bredden og det er så kjekt på ganske smale veier....
Vi har gang og sykkelvei her i allefall noen steder. Den blir ikke brukt av de proffe sykle-til-jobben-syklistene, utrolig nok for asfalten der er bedre en på hovedveien.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 12:52   #55
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.814
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Jeg skjønner ikke at syklistene gambler med livet på den måten. Jeg har nesten kjørt ned en kamikazesyklist jeg også. Jeg kjørte ut i et kryss på grønt lys, han kommer fra venstre på RØDT lys. Trodde vel at han skulle rekke det før det kom noen bil da. Jeg bråbremser foran han og han suser videre og viser MEG fingen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 13:42   #56
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Pedalmafia

  Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 17:39   #57
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.509
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg kjørte ut i et kryss på grønt lys, han kommer fra venstre på RØDT lys. Trodde vel at han skulle rekke det før det kom noen bil da. Jeg bråbremser foran han og han suser videre og viser MEG fingen.

Jeg jobbet med en fyr en gang som levde livet som syklist. Så begynte han på kjøreskole/teorikurs - og kom på jobb og hadde lært at trafikkregler gjaldt for syklister også! "Nå skjønner jeg hvorfor bilene pleide å fløyte når jeg bare suste over krysset". Og han brukte å vise dem fingeren, ja.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 17:46   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Her jegt bor elsker de å øve ¨på landeveisritt (elelr hva det nå heter).
Da må de jo selvsagt ligge minst 5 i bredden og det er så kjekt på ganske smale veier....
Vi har gang og sykkelvei her i allefall noen steder. Den blir ikke brukt av de proffe sykle-til-jobben-syklistene, utrolig nok for asfalten der er bedre en på hovedveien.

Gangveier har kant opp og ned ved hvert eneste kryss. Det er helt håpløst å sykle der med racersykkel. Dessuten er det unger der. En racersykkel kommer gjerne i 40 km/t og har klokelig ingen verdens ting på gangveien å gjøre ut av hensyn til andre trafikanter der. Den hører hjemme på bilveien når man nå ikke har egne sykkelveier.

Grunnen til at de ligger fem i bredden er rett og slett for det første fordi bilene da ikke kan kjøre forbi før de har oversikt - bilene bak må skikkelig ut i motsatt kjørefelt for å komme forbi - dernest er det fordi de da gjør feltet langt mer kompakt - og lettere å komme forbi når man først kjører forbi på en forsvarlig måte.

Vi får sette pris på at noen sykler - de gjør plass til andre i helsekøene senere.

Men det er selvsagt et langt stykke derfra til at det er ok å dunke med nevene i bilene rundt altså.

  Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 17:50   #59
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mener dere helt seriøst at dere sjekker dødvinkelen før dere feks justerer litt for å unngå et asfalthull eller en trikkeskinne? Det høres ganske merkelig ut for meg.

Nå ja...
Neida, jeg lærte det veldig, veldig godt da jeg bodde (og kjørte både bil og sykkel i bytrafikk) i sentrum av Paris. Der var det ikke gitt at folk forholdt seg, vel, til regler overhodet. Selv om Paris ikke er så ille, trafikkmessig.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 19:28   #60
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjorde jeg noe gærnt? (Trafikkregler)

Sjekk ut denne for samme problemstilling. Jeg er nok på linje med deg MN, men innser at jeg nok kanskje ikke hadde vunnet i rettsalen... Sjekk ut innlegg nr 59 forresten

http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=blindsone

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no