Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Beretninger om begynnelser

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-12, 11:50   #21
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Nei, jeg kan ikke se det. Ikke gråter jeg, heller, mulig det er litt av problemet.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 11:52   #22
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Det skal jeg se. Har selv vært i den situasjonen 4 ganger, så det må nok en del snørrpapir til tenker jeg.

__________________
Du vet du har sittet for lenge ved PC'en,
når du dobbeltklikker tampongen opp i...
Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 12:15   #23
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.884
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg kommer nok til å se på det. Selv om jeg sikkert ikke burde det med tanke på at det var flaks at det gikk bra sist.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 12:18   #24
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg skal ikke se det. Synes Connie Barr er litt slitsom, og jeg liker ikke å se triste ting eller folk som har det vondt.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 12:34   #25
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.356
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Synes Connie Barr er litt slitsom,



Ellers har jeg litt for mange småtraumer knyttet til egen graviditet og fødsel til at jeg ser noen grunn til å tyne meg gjennom andres tilsvarende episoder. Jeg føler i det hele tatt hverken noe interesse, kall eller moralsk ansvar for å "måtte" se slike programmer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 13:24   #26
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.983
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg tror sannelig jeg skal la være. Gravid og hormonell.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 13:29   #27
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg skal se. Lå innlagt der for akkurat en uke siden pga av et alvorlig fall på ski. Er gravid i uke 26 med tvillinger.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 23:15   #28
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg så slutten. Skulle ikke vært nødvendig med slike bittesmå kister...

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 23:26   #29
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg så alt, selv om jeg kanskje ikke burde. Vært der på forskjellige måter, to ganger, annet sykehus. En med tragisk utfall, en med nesten-tragisk utfall. Jeg har følt at jeg bare måtte se på, og gråt meg gjennom hele episoden, glade tårer for dem det gikk bra med og triste tårer for dem som fikk en grav å gå til. Jeg kommer til å se på neste uke.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 23:32   #30
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg så ikke. Jeg gråt av reklamen, så jeg fant ut at jeg måtte skåne meg selv.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 00:13   #31
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg synes programmet var fint. Noen tårer ble det, selvsagt.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 07:43   #32
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg gråt meg gjennom episoden i går. Den er noe av det sterkeste jeg har sett. Den viste kontrastenmellom glede og sorg på en god måte. Jeg føler meg veldig heldig; jeg har hatt tre enkle og ukompliserte svangerskap og fødsler.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 07:54   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.131
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor det? Å la seg underholde av andres vanskelige situasjon ser jeg ikke helt at de trenger å bruke penger på.

Nå har ikke jeg sett programmet. Men er dette ment som underholdning? Kan man ikke lage tv om noesomhelst vanskelig fordi det da blir underholdning av andres vanskelige situasjon?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:04   #34
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.773
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Opprinnelig lagt inn av Adele, her.

Jeg gråt meg gjennom episoden i går. Den er noe av det sterkeste jeg har sett. Den viste kontrastenmellom glede og sorg på en god måte. Jeg føler meg veldig heldig; jeg har hatt tre enkle og ukompliserte svangerskap og fødsler.

Signerer.

Jeg skal se de neste episodene også. Satt som klistret da serien om jordmødrene gikk på nrk.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:07   #35
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Nå har ikke jeg sett programmet. Men er dette ment som underholdning? Kan man ikke lage tv om noesomhelst vanskelig fordi det da blir underholdning av andres vanskelige situasjon?

Det var poenget mitt. Og eg synes NRK er flinke til å lage nettopp slike dokumentarar.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:10   #36
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg tok til fornuft og holdt meg på nrk. Det er først nå jeg begynner å bli 'vanlig' igjen etter at vi mistet Guro, og jeg er redd scenene fra begravelsen kunne fått meg ned i kjelleren igjen...

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:13   #37
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.131
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Det var poenget mitt. Og eg synes NRK er flinke til å lage nettopp slike dokumentarar.

Ja, det synes jeg også, men Tallulla skrev at hun ikke ville at NRK skulle bruke penger på slik udnerholdning.

Jeg ser ikke på slike serier som underholdning, mer som dokumentar, for å gi folk et innblikk. Men jeg har som sagt ikke sett denne.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:27   #38
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg har heller ikke sett programmet, men jeg synes det er viktig folkeopplysning å gi innblikk i denne type situasjoner og andre vanskelige hendelser som man kan støte på i løpet av livet. For noen fordi de kan havne i situasjonen selv. For de fleste andre fordi man kanskje evner å vise litt større empati når noen nært oss havner i tilsvarende situasjon. Det er vanskelig å vise forståelse for en situasjon som er helt fremmed for oss, og det er kanskje litt lettere dersom man forstår litt mer av hva vedkommende går gjennom.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:30   #39
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg har heller ikke sett programmet, men jeg synes det er viktig folkeopplysning å gi innblikk i denne type situasjoner og andre vanskelige hendelser som man kan støte på i løpet av livet. For noen fordi de kan havne i situasjonen selv. For de fleste andre fordi man kanskje evner å vise litt større empati når noen nært oss havner i tilsvarende situasjon. Det er vanskelig å vise forståelse for en situasjon som er helt fremmed for oss, og det er kanskje litt lettere dersom man forstår litt mer av hva vedkommende går gjennom.

Det var omtrent dette jeg satt og prøvde å formulere. Jeg så det siste kvarteret og syntes det var fint lagd, og jeg tenkte nettopp det samme: at det var sterkt av disse foreldrene å dele sorgen (og gleden) sin med oss og gi oss et innblikk i hvordan noe slikt kan oppleves.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:33   #40
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beretninger om begynnelser

Jeg så ikke på. Har brukt mange år på å bearbeide vår traumatiske start på Ullevål med tvillingene. Så jeg er redd for at alt kommer tilbake ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no