Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ferske kalkunbryst i boks. Hva nå?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-11, 18:17   #1
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Ferske kalkunbryst i boks. Hva nå?

Jeg endte opp med to stk digre (1300 grams) kalkunbryst fra Stange gård til nyttårsmiddagen. Ferske, ikke fryst eller marinert. Med skinn. Hvordan skal de tilberedes? Marinade? Pensling? Langtidssteking? Hvordan blir kjøttet saftig og skinnet crispy?

Tilbehøret blir potetmos med hvitløk, smørstekt rosenkål med bacon, waldorfsalat og rødvinssaus. Tror jeg.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 18:50   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferske kalkunbryst i boks. Hva nå?

Hvis de er på boks er de ikke ferske ... :knis:

Neida. Er i samme båt og lurer på det samme.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 18:54   #3
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferske kalkunbryst i boks. Hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Hvis de er på boks er de ikke ferske ... :knis:

Det ante meg at den kom.

Min foreløpige plan er å stappe noen urter under skinnet, pensle med smør, salt og pepper, og steke med termometer i på lav temp. 160 grader, kanskje?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 19:56   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferske kalkunbryst i boks. Hva nå?

SÅnne frosne har jeg gnidd inn med hvitløk.
Stekt de på rist over langpanna med smør, salt og pepper og litt vann.
Deretter har jeg vannet med jevne mellomrom. Da får man masse deilig kraft som man lager saus av.
Du kan også skjære noen hull i skinnet og dytte inn litt smør der. Da blir kalkunen veldig god og saftig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 21:25   #5
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferske kalkunbryst i boks. Hva nå?

Smør under skinnet, ja. :noterer:

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 23:32   #6
MaxMillie
Fullverdig medlem
 
MaxMillie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 37
MaxMillie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ferske kalkunbryst i boks. Hva nå?

Jeg gnir de inn med smør som er blandet med paprikapulver,salt og pepper,steker de i stekepose sammen med aprikos og svisker,det blir saftig og godt

MaxMillie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 23:47   #7
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferske kalkunbryst i boks. Hva nå?

Opprinnelig lagt inn av MaxMillie, her.

Jeg gnir de inn med smør som er blandet med paprikapulver,salt og pepper,steker de i stekepose sammen med aprikos og svisker,det blir saftig og godt

Men da får man jo ikke noe stekeskorpe? Jeg kan selvfølgelig ta av skinnet, men det er jo litt synd det også, synes jeg.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 00:12   #8
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferske kalkunbryst i boks. Hva nå?

Ikke rødvinssaus. Fløteappelsinportvinssaus - 1/3 fløte, 1/3 ferskpresset appelsinjuice (f eks Meierienes) og 1/3 kraft, fløtesaus fra pose og en god dash portvin, sherry eller konjakk. Krydres etter smak, med salt, pepper, soyasaus (forsiktig), geitost, ripsgele eller hva du liker.

Trenger ikke pose, 160 grader til 75 grader kjernetemp duger. Rask crisping under grillen til slutt gjør underverker for skinnet. La hvile i minst et kvarter, gjerne i åpen ovn eller under folie.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no