Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor nær grensen er det lov å hjelpe folk?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-15, 15:21   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor nær grensen er det lov å hjelpe folk?

Politiet har gått ut og advart folk om å hjelpe flyktninger over grensa. Nå har de anmeldt noen for menneskesmugling fordi de kjørte flyktninger fra Sverige til grensa ved Svinesund. Ifølge de som er anmeldt kjørte de på rødt i tollen for å melde fra til politiet om at de hadde med flyktninger.

http://www.dagbladet.no/2015/09/10/n...riks/41033748/

Hvor går egentlig grensa for hvor langt det er lov å hjelpe folk? Hvis jeg er i Strømstad og ser noen haikere; har jeg lov til å kjøre dem til Nordbysenteret? Svinesundsbroa? Hva om jeg stanser bilen akkurat på grensa og slipper dem av der?

Jeg er helt for å stanse profesjonelle menneskesmuglere. Men å anmelde folk som leverer flyktninger til politiet for registrering, syns jeg er helt sært. Og dette er et reelt spørsmål for meg, siden jeg krysser grensa omtrent ukentlig, og gjerne kunne tenke meg gi noen haik slik at de slipper å gå hele veien.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 22:45   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor nær grensen er det lov å hjelpe folk?

Interessant spørsmål. Henger meg på her for å følge med.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 22:48   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor nær grensen er det lov å hjelpe folk?

Det er ihvertfall ikke lov til å frakte dem OVER grensen, slik man gjør når man går via tollen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-15, 22:50   #4
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.459
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor nær grensen er det lov å hjelpe folk?

Kan de gå selv da? Over grensa?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no