Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-15, 13:16   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.412
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Like sikkert som at Øya blir på Tøyen et par år til, kommer naboklagene. Eller; naboklagen.

I fjor dekket en av Øyas nærmeste naboer hele vinduet sitt som vender ut mot festivalområdet med beskjeden "ØYA UT AV BOLIGSTRØK" og "FLYTT". Naboen over var ikke enig og skrev "VI VIL HA BILLETTER!".

I år er samme person intervjuet i Dagbladet og har også skrevet et eget leserinnlegg om saken.

Jeg har full forståelse for at det er irriterende å ha Øyafestivalen rett utenfor stuevinduet sitt, med opprigg litt over en uke før (selv om hun påstår at det er to, så stemmer ikke det altså. Jeg kjørte forbi to ganger om dagen i hele forrige uke, og opprigg var slett ikke i gang mandag morgen kl 0830), lydprøver, masse folk, avsperrede områder og rett og slett litt vanskeligere hverdag.

Men hvor går grensen? Hvor er tippepunktet mellom noe positivt for nærområdet, til å bli et "støyhelvete" slik hun påstår?

Jeg vet at mange av naboene hennes slett ikke er enig (en venn av meg syns ikke de spiller høyt nok, han vil høre mer! ), men det er sikkert også endel som ikke vil uttale seg.

Så fakta er:

  • Opprigg mellom 7-22 i litt over en uke. Varierende grad av støy.
  • Festival i fire dager, med konserter fra 14-23. Varierende grad av støy, men aldri høyere enn av at man kan føre en helt normal samtale på verandaen sin 100 meter unna scenen, og jeg tviler sterkt på at man må skru opp lyden på TVn om vinduer og verandadør er lukket.Jeg har stått under verandaene til den nærmeste blokka for å sjekke.
  • Nedrigg en ukes tid.
  • Stenging av Tøyenbadet og fotballbanen i tre uker, men hele botanisk hage, lekeplassen ved siden av og Ola Narr er ledig.
  • En buss omdirigeres i fire dager, samt at en holdeplass holdes stengt i ca halvannen uke.
Er dette noe man bør kunne holde ut? Festivalen bringer mange mennesker til en bydel som trenger oppmerksomhet. Øya samarbeider med ulike lokale aktører, og jobber jevnlig med naboene for å tilrettelegge (De har dog ikke villet gi dem billetter, noe endel har ønsket).

Det er ingen hemmelighet at jeg syns man bør kunne holde ut. Min manglende forståelse har nok mye med klagerens retorikk å gjøre, jeg syns rett og slett hun overdriver noe helt enormt. Hun er kunstner, har ei hytte på Hadeland hun kan reise til, og jeg går rett og slett ikke med på at dette er så plagsomt som hun mener. Og når hun kaller publikum for "blåruss i hipsterklær" da gidder jeg rett og slett ikke ta henne seriøst lenger. Jeg har rett og slett ikke sansen for argumentasjonsteknikk som går på å overdrive og komme med uredelige argumenter, bare for å skape blest om noe. Hva med å prøve å vri det til noe positivt selv også? Lei ut leiligheten og tjen fett på festivalturister! For å ikke snakke om den verdiøkningen et mer positivt syn på Tøyen vil gi leilighetene.



Men jeg har selvsagt forståelse for at det er vanskelig for skiftarbeidere og familier med små barn å få en festival på døra på denne måten.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 13-08-15 kl 13:23. Årsak: språkvask
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:23   #2
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.986
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

For en såpass kort periode som vil bli forutsigbar synes jeg det må tåles. Vær kreativ, lei ut leiligheten og bo på hotell for pengene.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:25   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg mener at fordelene for Tøyen i stor grad oppveier ulempene. Også var dette en glimrende anledning til å linke til en håpefull sak som sto i Aftenposten for noen dager siden. Things are moving in the right direction.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:28   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg tenker at det er noe man må finne seg i når man velger å bo midt i byen. Det kan være kjipt mens det står på, men noe man må leve med.

Der jeg bor er det en liten festival hvert år som varer i to dager. Det er definitivt ikke min musikksmak, og jeg sutrer en del mens det pågår. Lekearealer til ungene er stengt i mer enn de to dagene og det er fullt av folk i nabolaget som ikke kan oppføre seg skikkelig de dagene festivalen pågår (stupfulle 50-åringer er akkurat like usjarmerende som stupfulle 20-åringer). Men det er sånn det er. De skrur i det minste av musikken i rimelig tid (kl 23).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:29   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Tja tja, mulig jeg/vi kunne synes det er slitsomt, men jeg har mer sympati for skiftarbeidere og småbarnsforeldre enn en kunstner (uten fast arbeidstid?) som kan dra på hytta på Hadeland.
Jeg synes en sånn festival er positivt for hele byen, også den spesifikke bydelen. Har man bosatt seg i en større by, må man også ha større toleranse for støy i perioder også.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:32   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.151
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes en sånn festival er positivt for hele byen, også den spesifikke bydelen. Har man bosatt seg i en større by, må man også ha større toleranse for støy i perioder også.

Det er en god del ulemper med å bo sentralt i byen, og å bo med naboene tett på seg, men jeg synes jo fordelene klart oppveier det.

Og jeg er sikker på at det er kjempepositivt for Tøyen som bydel at så mange som ikke ellers frekventerer området kommer hit og ser hvor fint det faktisk er, for det har skjedd mye de siste årene.

Samtidig er det sikkert enkeltpersoner og -familier som synes ulempen blir for stor for akkurat deres del. Sånn er det jo, alt er ikke like bra for alle.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:42   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så fakta er:

  • Opprigg mellom 7-22 i litt over en uke. Varierende grad av støy.
  • Festival i fire dager, med konserter fra 14-23. Varierende grad av støy, men aldri høyere enn av at man kan føre en helt normal samtale på verandaen sin 100 meter unna scenen, og jeg tviler sterkt på at man må skru opp lyden på TVn om vinduer og verandadør er lukket.Jeg har stått under verandaene til den nærmeste blokka for å sjekke.
  • Nedrigg en ukes tid.
  • Stenging av Tøyenbadet og fotballbanen i tre uker, men hele botanisk hage, lekeplassen ved siden av og Ola Narr er ledig.
  • En buss omdirigeres i fire dager, samt at en holdeplass holdes stengt i ca halvannen uke.
Er dette noe man bør kunne holde ut?

Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt og er veldig glad ingen begynner med noe sånt i mitt nabolag. Hadde jeg bodd i området ville jeg ha gjort alt jeg kunne for å legge ferien min til denne perioden, men vi snakker jo om nesten tre uker her da og det er mye! Å forstyrre dagliglivet til folkene i området i en så lang periode for noe som ikke er nødvendig synes jeg er helt uakseptabelt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:43   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.412
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Ikke sant, Skilps! Jeg syns også det er litt rart at Høiness i klagen sin nevner en hel haug med ting som lokalmiljøet var uenig i etter samme runde i fjor. Mange av lokalcafeene og -butikkene syns det er supert med Øya, og har merket oppsving i besøk. Festivalen har plantet frukttrær i parken, samarbeider med Tøyenravnene og festivalen har gjort en rekke tiltak i år for å bedre forholdene for lokalbefolkningen. De har flyttet sykkelparkeringen, og det er ikke lenger like naturlig å gjennom borettslagene som å gå rett frem og opp Finnmarkgata. Det sto vakter oppover gata flere steder da jeg dro i går, for å blant annet passe på at folk ikke gikk snarveier gjennom borettslagene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:49   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg synes det er ganske så kjipt at Tøyenbadet og fotballbanen stenges såpass lenge. Det er jo noe mange i nabolaget benytter seg av.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:51   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Litt støy og alternativt opplegg må voksne byfolk tåle syns jeg. Syns det høres verre ut for barna. Tøyen er vel en bydel med mange barn fra familier med dårlig råd. Da syns jeg ikke det høres så ok ut at utebasseng og parkanlegg stenges i flere uker i sommerferien.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:52   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Ja til festival, nei til løvblåsere.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:55   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Hvis du vil bo i by er dette noe man bør tåle, hvis man ikke tåler det finnes det utmerkede fraflyttede grisgrendte strøk der man kan nyte skogens ro.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:56   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Ja til festival, nei til løvblåsere.

Og høyttrykkspyling, elektriske hekksakser og gravemaskiner, spesielt før kl. 0900 om morgenen når man har ferie.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 13:57   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg leste nettopp leserinnlegget og tenkte at hun sutrer og overdriver. Det kan umulig være like fælt og plagsomt 3 uker i strekk når festivalen varer 4 dager, og det bør tåles at ting foregår i nabolaget. Særlig når man bor så sentralt. I tillegg så må det jo være feil at de lokale kafeene ikke får et lite oppsving når det plutselig velter inn haugevis av folk i nærområdet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:01   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.412
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Litt støy og alternativt opplegg må voksne byfolk tåle syns jeg. Syns det høres verre ut for barna. Tøyen er vel en bydel med mange barn fra familier med dårlig råd. Da syns jeg ikke det høres så ok ut at utebasseng og parkanlegg stenges i flere uker i sommerferien.

Som sagt, det er store deler park som fremdeles er tilgjengelig. Deriblant minst en lekeplass. Utebadet koster masse penger, så om man har dårlig råd benytter man seg dessverre ikke av det, uansett.

Men jeg er enig med Tjorven, om at stengingen av basseng og fotballbane er det "verste".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:04   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.412
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt og er veldig glad ingen begynner med noe sånt i mitt nabolag. Hadde jeg bodd i området ville jeg ha gjort alt jeg kunne for å legge ferien min til denne perioden, men vi snakker jo om nesten tre uker her da og det er mye! Å forstyrre dagliglivet til folkene i området i en så lang periode for noe som ikke er nødvendig synes jeg er helt uakseptabelt.

Men du bor kanskje ikke i indre bystrøk heller?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg leste nettopp leserinnlegget og tenkte at hun sutrer og overdriver. Det kan umulig være like fælt og plagsomt 3 uker i strekk når festivalen varer 4 dager, og det bør tåles at ting foregår i nabolaget. Særlig når man bor så sentralt. I tillegg så må det jo være feil at de lokale kafeene ikke får et lite oppsving når det plutselig velter inn haugevis av folk i nærområdet.

Nei, det er slett ikke all opprigg og nedrigg som er like støyende. Det er ikke BANGBANGKLÆNKBRUDKRIIIEEKBANG! i timer i strekk, liksom. Ganske mye er bare lyden av mennesker. Ei heller er all musikken like høy, siden scenene er plassert rundt omkring på et ganske stort område, og alle høytalerne vender vekk fra de nærmeste blokkene. Er man på jobb er det ganske mye rigging man slett ikke hører.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:06   #17
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.003
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Enig med Harriet der, altså. Det er ikke noen menneskerett å bo sentralt i Oslo, enten man liker seg der eller ikke.

Til og med her på bøgda må vi tåle å høre på bryggedans to dager i året, og selv om musikkutvalget er mildt sagt verre, så er det ikke en sjel som finner på å klage over noe sånt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:08   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg syns man bør tåle det. Litt kjipt at Tøyenbadet stenger, det er jeg enig i, men rigging og konserter og folk bør være innafor.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:14   #19
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes ikke det er greit i det hele tatt og er veldig glad ingen begynner med noe sånt i mitt nabolag. Hadde jeg bodd i området ville jeg ha gjort alt jeg kunne for å legge ferien min til denne perioden, men vi snakker jo om nesten tre uker her da og det er mye! Å forstyrre dagliglivet til folkene i området i en så lang periode for noe som ikke er nødvendig synes jeg er helt uakseptabelt.

Mener du at Øyafestivalen som sådan er unødvendig eller at det unødvendig å arrangere den på Tøyen?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 14:18   #20
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Jeg syns generelt ikke noe om at folk skal synse om hvor mye andre mennesker bør tåle, for det er jo høyst individuelt.
Jeg bor heldigvis ikke på Tøyen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no