Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-15, 10:28   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Overskriften sier vel hva jeg syns.

Er det mulig? Det er jo ingen hemmelighet at han syns kritiske spørsmål fra pressen til ham er en uting, og syns avisbrenning er en fin-fin måte å demonstrere synet sitt på.

Jeg syns dette intervjuet i VG var tja, hva skal man si? Jeg syns ikke akkurat det er betryggende å ha en så tett justisminister.

Sitat:

– Dette er ikke en propaganda-video, men en objektiv informasjonsvideo, sier han til VG.
– Er ikke det nettopp subjektiv, og ikke objektiv, informasjon?
– Informasjonen i videoen er objektiv, men utvelgelsen av temaene er selvsagt subjektiv. Det er en viss forskjell, da.
– Hvorfor er dette ikke propaganda?
– Dette er en informasjonsvideo, sier Anundsen.

– Hvordan vil du definere propaganda?
– Jeg synes egentlig ikke det er noe interessant spørsmål.
– Hvorfor kommer denne videoen nå?
– Det er fordi det er nå filmen er ferdig. Også passer det godt nå å få frem det budskapet vi har i videoen.
– Det har ingenting med at det er valgkamp å gjøre?
– Lanseringstidspunktet er selvsagt preget av at det er nå den er ferdig. Og så passer det ikke dårlig i en valgkamp å vise frem hva vi har fått til på justis- og beredskapsområdet.
– Burde ikke Frp betalt for dette?
– Nei, dette handler om regjeringens leveranser på et fagområde. Dette har ikke noe med partipolitikk å gjøre.
– Men du sa nettopp at dette ikke passet dårlig i en valgkamp?
– Det passer ikke dårlig i en valgkamp, og det passer ikke dårlig senere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 10:29   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg har ikke sett den, men synes denne kommentaren var litt artig:

http://www.dagbladet.no/2015/08/25/k...nger/40778073/

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 10:30   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg veksler mellom latterkrampe og en følelse av å syns synd på han for å være så innsiktsløs. For en ufrivillig komisk klovn!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 10:31   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har ikke sett den, men synes denne kommentaren var litt artig:

http://www.dagbladet.no/2015/08/25/k...nger/40778073/

Jeg kommenterte drum'n'bassen til Høvdingen selv i dag tidlig. Nye spennende rytmer! Fra midten av nittitallet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 10:36   #5
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Man har jo mest lyst til å le. Men så kommer man på at han her har betydelig innflytelse i landet vårt. Jeg tror jeg griner litt i stedet.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 10:40   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Uff, det er vel ikke så mye mer å si.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 10:43   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg er skikkelig provosert. Dette er halvveis til Nord-Korea.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 10:45   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg blir skikkelig flau, og håper tiden frem til valg går veldig raskt før FrP får gjort mer skade. Enig med Harriet, fikk Nord-Korea vibber av dette.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 10:53   #9
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Altså, ingenting FrP kommer med overrasker meg. Derimot synes jeg det er på tide at Høyre begynner å oppføre seg voksent og ser at det ikke går an at en slik person kan være statsråd.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 11:05   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

/ er min reaksjon. Jeg klarte 1 min 23 sek før jeg måtte skru av. Da begynte latteren å sitte fast i halsen. Den virker jo katastrofalt dårlig laget sånn teknisk (artig kryssklipping, nittitallsmusikk, ustøtt kamera som kutter føtter osv.), men ut over det, er det jo rett og slett skikkelig skremmende at de tror det er greit å kalle dette en objektiv informasjonsfilm fra Regjeringen og ikke en ekstremt subjektiv propagandafilm fra et politisk parti. Og nedrakkingen av media? Det er jo hårreisende fra en justisminister (men ikke overraskende eller nytt fra den kanten)!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 11:35   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg synes det er flaut.

Og skremmende når det kommer fra landets justisminister. Holdningen til pressen er mildt sagt betenkelig.

Jeg har forresten aldri helt forstått hvorfor nettopp han ble valgt til justisminister, som tidligere har vært helt klar på sin *host* avslappende holdning til lover og regler.

Sitat:

- Alle regelverk er veiledende, noen har strammere rammer enn andre. Jeg mener du må skille mellom det du gjør som privatperson og det du gjør i embetet. I embetet forvalter du andres tillit og bør oppføre deg så prikkfritt som mulig. Når jeg ligger i 110 på E18, føler jeg ikke at jeg forvalter andres tillit. Dessuten er det veier som er bygd for å kjøre i 120, sa Anundsen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 11:41   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Nei, det er vanskelig å forstå hvorfor en flere av ministrene ble valgt. Justisminister Anundsen som mener at lover og regler bare er veiledende, og likestillingsminister Horne som egentlig ikke er så glad i likestilling. Jippi, liksom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 11:43   #13
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Og det er to år igjen med denne galskapen!

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 11:46   #14
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er vanskelig å forstå hvorfor en flere av ministrene ble valgt. Justisminister Anundsen som mener at lover og regler bare er veiledende, og likestillingsminister Horne som egentlig ikke er så glad i likestilling. Jippi, liksom.


Jeg hadde ikke sovet spesielt godt om natten hvis jeg var Erna ... Jeg får søvnproblemer av mindre!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 11:48   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er vanskelig å forstå hvorfor en flere av ministrene ble valgt. Justisminister Anundsen som mener at lover og regler bare er veiledende, og likestillingsminister Horne som egentlig ikke er så glad i likestilling. Jippi, liksom.

Og en landbruksminister som tydeligvis synes at landbruk er oppskrytt ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 11:55   #16
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Og en landbruksminister som tydeligvis synes at landbruk er oppskrytt ...

Bare tanken på henne som sitter på pengesekken gir meg magesår.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 12:19   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Snakk om å bite seg selv i halen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/s...mp/a/23511724/

Sitat:

I 2009 la daværende stortingsrepresentant Anders Anundsen (Frp) frem et forslag i Stortinget der han etterlyste en strengere regelverk for bruk av statsrådenes embetsverk i valgkamper.

I det såkalte dok. 8-forslaget skriver Anundsen og partikollegene Ulf Erik Knudsen og Øyvind Vaksdal:

«Forslagsstillerne viser til at det er en rekke eksempler på at statsråder bruker embetsverket som en del av egen valgkampvirksomhet, noen ganger helt uten å unndra seg fra det, andre ganger ved å forsøke å kombinere ulike typer arrangementer. Forslagsstillerne er bekymret over at utviklingen ser ut til å gå i retning av at embetsverket i større grad brukes på en måte som kan sette dets integritet i fare og svekke embetsverkets nøytralitet».

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 12:19   #18
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Det er vel ikke helt uvanlig at man rokkerer på ministre og at enkelte takker av etter en gitt tid i regjering? Hører du, Erna?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 12:31   #19
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.976
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Vel. Hva skal man si? "Bwahahahaah" kunne fungert om ikke det hele var så sabla trist.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 12:33   #20
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

http://www.nrk.no/norge/_-anundsen-b...sse-1.12516239

Sitat:

I filmen tar statsråden rollen som programleder, intervjuer, hovedperson og premissleverandør og stiller spørsmål til folk i hans egne underliggende etater.

– Jeg synes det er helt uproblematisk at Justis- og beredskapsdepartementet får frem det som er gjennomført de siste to årene og at det er meg som presenterer dem, sier Anundsen.

Men er det problematisk at det er du som stiller spørsmålene, spurte programleder Håvard Grønli, da Anundsen gjestet Politisk kvarter tirsdag morgen.

– De hadde svart akkurat det samme om det var du som stilte spørsmålene, svarer Anundsen til programlederen.

Herlighet. På min jobb erdet ihvertfall at folk strammer seg opp og alt er på stell når øverste ledelse kommer. Å tro at det er ett fett om det er presse eller minister...??

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no