Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-15, 15:33   #41
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Tipper dette slår tilbake på han på samme måte som Freias melkesjokoladestunt slo tilbake på dem.

Jeg synes ikke så synd på Erna - hun lar det skure og gå. Hvordan var det igjen - er det flertall med H, V og KrF? Jeg er ikke så innmari begeistra for KrF, men det er et helt greit bytte hvis FrP går av.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 15:36   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Det er jo fordelen med FrP, de setter de andre partiene i perspektiv.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 16:00   #43
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Den er helt utrolig. Rakker ned på media, elendig kvalitet og selvskrytende (siden ingen andre gjør det).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 17:11   #44
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Synes også at parodien til geir pollestad var veldig morsom. Synes det er pinlig og flaut. Og så synes jeg det er ekstremt kritikkverdig at han får underordnede til å uttale seg på film. Hva skal de liksom si når de blir spurt om å være med i filmen. Ikke bra.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 17:38   #45
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Han har skapt en ny sjanger! En ny form for dogmefilm!

I intervjuet det linkes til over her: han viser jo en total mangel på forståelse for medias rolle, sin egen rolle og hva som menes med "objektivitet". Herregud. Og dessuten: det var da fryktelig mange klipp fra NRK og TV2 til å være fra en fyr som synes at NRK og TV2 har en vinkling han ikke liker?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 18:04   #46
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Det er er jo krise. Politimesteren så ikke særlig komfortabel ut. Og den gjennomgangen av beredskapstroppen.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 18:17   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.979
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Dette er jo virkelig ille.

Skjønner han ikke hvor graverende det er å bruke departementets penger på å lage en valgkampreklame?

Jeg er bare litt redd for at folk igjen tenker "åh, stakkars FrP. Media er så slemme med dem."

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 18:23   #48
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Kan han virkelig ha laget og distribuert denne uten Ernas viten??? Jeg har ikke ord.... det må være noe av det pinligste en statsråd i Norge har gjort noen gang.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 18:28   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.550
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Har ikke ord. Håper dette er spikeren i kista, at han noen gang ble justisminister henger ikke på greip. Og det ER lov å rokkere på en regjering mellom valg. Både på statsrådposter og på partier...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 18:32   #50
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er jo virkelig ille.

Skjønner han ikke hvor graverende det er å bruke departementets penger på å lage en valgkampreklame?

Jeg er bare litt redd for at folk igjen tenker "åh, stakkars FrP. Media er så slemme med dem."

Mange tenker det ser jeg i diverse kommentarfelt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 18:35   #51
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg hørte på Dagsnytt 18 nå, og jeg får mer og mer enn følelse av at dette er veldig kalkulert fra FrPs side. De vet at opposisjonen og media vil reagere sterkt, og at kjernevelgerne deres synes filmen er kjempebra (bare se på FB-siden til FrP ). Så kan Anundsen gjenta hovedbudskapet sitt: At de har gjort en knakende god jobb for å skape et tryggere samfunn for deg og meg ( ) og at de andre bare er sure fordi FrP er så schempeflinke til å styre landet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 18:54   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg hørte på Dagsnytt 18 nå, og jeg får mer og mer enn følelse av at dette er veldig kalkulert fra FrPs side. De vet at opposisjonen og media vil reagere sterkt, og at kjernevelgerne deres synes filmen er kjempebra (bare se på FB-siden til FrP ). Så kan Anundsen gjenta hovedbudskapet sitt: At de har gjort en knakende god jobb for å skape et tryggere samfunn for deg og meg ( ) og at de andre bare er sure fordi FrP er så schempeflinke til å styre landet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 19:03   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Tror vi at dette svekker mannen (altså Anundsen) og FrP og regjeringen? Jeg håper det. Mannen (min) tror ikke det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 19:07   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tror vi at dette svekker mannen (altså Anundsen) og FrP og regjeringen? Jeg håper det. Mannen (min) tror ikke det.

Jeg tror, kanskje (og dessverre) mannen din har rett.
Er spent på om Erna kommer til å si noe om dette, om hun ikke allerede har gjort det?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 19:16   #55
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg tror dessverre noen har rett. Og Hyacinths mann.

Det er ingen tilfeldighet at denne kom nå. Ingenting av det FrP gjør er tilfeldig, enten det er "opplysningsfilm", smakløse t-skjorter eller rasister som uttaler seg i media "som enkeltpersoner, ikke på vegne av partiet".

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 19:22   #56
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.550
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Desverre neppe tilfeldig ja.

Og dessverre appelerer det til en god del, og den tross alt saklige og fortjente kritikken fungerer som bensin på bålet.

Men, og gjøre det uten at Erna vet, og så si det er på vegne av regjeringen?? Altå, at det ikke er tideldig er nå en ting, men hvor mye har hun tenkt å tillate??

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 19:31   #57
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

I en normal regjering ville dette aldri vært akseptabelt. I den regjeringen vi har nå, er det greit at finansministeren oppfordrer kommunene til å boikotte regjeringens politikk fordi hun sier det som partipolitiker og ikke som statsråd. Erna har lang trening i å vri seg unna FrPs krumspring. Hun klarer nok å skli unna denne også.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 19:46   #58
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

http://www.5080.no/2015/08/anundsen-...e-av-anundsen/

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 20:51   #59
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Så kommentarene under da!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 20:58   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

At dette er bevisst og kalkulert er så sjokkerende at jeg finner ikke ord. Det er så langt over grensen etisk sett at det er ikke mulig. Jeg trodde i min enfoldighet at det nok en gang var et resultat at idiotisk dumskap. Men det trodde jeg også om t-skjorta. Godt (eller ikke) at mannen min kan realitetsorientere meg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no