Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-15, 09:33   #41
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg syns ikke det skurrer, Pelle, jeg hadde ikke giddet å ha pressen løpende etter meg hele ferien hvis jeg kunne slippe. Ikke rart i det hele tatt.

Og at kongefamilien har finere ferier enn meg ser jeg på som helt naturlig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 09:38   #42
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.110
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg syns ikke det skurrer, Pelle, jeg hadde ikke giddet å ha pressen løpende etter meg hele ferien hvis jeg kunne slippe. Ikke rart i det hele tatt.

Og at kongefamilien har finere ferier enn meg ser jeg på som helt naturlig.


Poenget er hva de er opptatt av å signalisere. Når de går høyt ut, blir det også fokus på deres handlinger. Og pressen har i liten grad sirklet rundt de kongelige familier uansett ferie på deres hytter - det er almenn kjent hvor de er. Derfor leste vi heller ikke noe om Kragerø.

Selvsagt er det naturlig at de har finere ferier, også av sikkerhetsgrunner. Men de har atskillig flere av dem enn hva du og jeg leser om. Når de da i tillegg omgir seg med mæktige venna (inkludert en rekke politikere i Norge), er det selvsagt av interesse, siden de sitter i nasjonale og internasjonale styrer og utøver reell makt. Krompen har jo sågar laget en egen skoledag for vgs (det er jo nærmest nordkoreansk oppførsel, etter mitt skjønn).

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 09:40   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg er uenig i at dette vil skape presedens for skandale- og snokingjournalistikk. Saken har i stor grad blitt skapt av kronsprinsparet selv, på grunn av måten de og deres ansatte har håndtert spørsmålene. Om de hadde svart at de var invitert på båten av en av eierne som er en god ven av familien hadde saken dødd. Men når de svarer ullent, kronsprinsessen går i full, irritert forsvarsmodus når hun blir spurt om saken og de roter det til skikkelig, ja, da virker det som om de har noe å skjule. Det er jo ikke første gang de har tråkket i baret, økonomimessig.

Men det er vel ingen hemmelighet at Aftenposten er i mot kongehuset som institusjon.

Jeg syns også selve institusjonen kongehus er fullstendig utdatert, og fæl. Det er ikke greit å la noen fødes til en stilling som de fanges fullstendig i. Men når man ført innehar den stillingen, frivillig (det går jo faktisk an å abdisere), og nyter godt av alle fordelene en slik stilling og økonomi faktisk innebærer, da må man også ta de kjipe sidene av jobben.

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Og så er jeg litt lei av den tankegangen om at man må leve helt perfekt for å kunne fronte et miljøangasjement - samme som styret rundt Stordalen. Det er (nesten) ingen av oss som gjør alt riktig, men man må jo få lov til å være opptatt av miljø likevel. Noen kjører bil dit de strengt tatt kunne syklet, kanskje for å få tidsklemma til å gå opp. Noen drar på ferie med fly. Noen kjøper mat som har reist til Kina og tilbake igjen fordi det er billigere enn kortreist mat fra gården i nabofylket.

Jeg tror ikke det er noen som mener at man trenger å leve helt perfekt, men jeg ser at det er en yndet forsvarstaktikk å påstå det når man får kritikk. Når det gjelder Stordalen og Kronsprinsparet er det ikke slik at man ikke skjønner at de nødvendigvis må ta endel miljøvalg som er mindre optimale enn det mer "vanlige folk" kan ta, men det skurrer når man oppfordrer andre til å gjøre miljøforsakelser, men ikke er villig til å ta noen selv der det virkelig gjelder og der de faktisk kunne, om de hadde villet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:08   #44
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.910
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes godt de har rett på et privatliv.

Men de har ikke rett til å bli tatt på alvor som samfunnspåvirkere som de begge helt åpenbart gjerne ønsker, og samtidig ta i mot gaver av store verdier av ukjente.

Dette!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:43   #45
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Og så er jeg litt lei av den tankegangen om at man må leve helt perfekt for å kunne fronte et miljøangasjement - samme som styret rundt Stordalen. Det er (nesten) ingen av oss som gjør alt riktig, men man må jo få lov til å være opptatt av miljø likevel. Noen kjører bil dit de strengt tatt kunne syklet, kanskje for å få tidsklemma til å gå opp. Noen drar på ferie med fly. Noen kjøper mat som har reist til Kina og tilbake igjen fordi det er billigere enn kortreist mat fra gården i nabofylket.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke det er noen som mener at man trenger å leve helt perfekt, men jeg ser at det er en yndet forsvarstaktikk å påstå det når man får kritikk. Når det gjelder Stordalen og Kronsprinsparet er det ikke slik at man ikke skjønner at de nødvendigvis må ta endel miljøvalg som er mindre optimale enn det mer "vanlige folk" kan ta, men det skurrer når man oppfordrer andre til å gjøre miljøforsakelser, men ikke er villig til å ta noen selv der det virkelig gjelder og der de faktisk kunne, om de hadde villet.

Det Tally sa. Hvis man går ut høyt og snakker om hvordan folk kan leve miljøvennlig, må man faktisk vise også gjennom egne valg at man tar det på alvor. Dette handler ikke om å ta bil når man kunne syklet. Det handler om en båt som slipper ut like mye klimagasser på fem døgn som mellom 4,8 og 6,5 husholdninger i løpet av et år. Det er ganske ekstremt altså! Hvis miljøengasjementet skal ha et snev av troverdighet, sier man nei til å bli med på en slik båt, mener jeg.

Man må ikke bo i en hule i fjellet og dyrke egen mat for å kunne ha et miljøengasjement, men jeg synes Stordalen og kronprinsparet er eksempler på hvordan det blir altfor stor kontrast mellom liv og lære.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 08-09-15 kl 13:25.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:47   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Man kan rett og slett ikke forvente at alle andre enn de selv skal ta både miljøbelastningen og hensynet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:49   #47
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.831
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det Tally sa. Hvis man går ut høyt og snakker om hvordan folk kan leve miljøvennlig, må man faktisk vise også gjennom egne valg at man tar det på alvor. Dette handler ikke om å ta bil når man kunne syklet. Det handler om en båt som slipper ut like mye klimagasser på fem døgn som 4,8 og 6,5 husholdninger i løpet av et år. Det er ganske ekstremt altså! Hvis miljøengasjementet skal ha et snev av troverdighet, sier man nei til å bli med på en slik båt, mener jeg.

Man må ikke bo i en hule i fjellet og dyrke egen mat for å kunne ha et miljøengasjement, men jeg synes Stordalen og kronprinsparet er eksempler på hvordan det blir altfor stor kontrast mellom liv og lære.

Dette er viktig. Det er viktig for å ha et snev av troverdighet. Klart man ikke må drive sjølberging for å ha kred, men litt samsvar mellom liv og lære bør man tillempe.

Jeg misunner ikke kronprinsparet den klemma de sitter i, det må være utrolig vanskelig å få til den rette balansen. Samtidig så er det faktisk sånn at den aktive rollen de ønsker å ha i norsk samfunnsliv, må etterfølges av et visst samsvar mellom liv og lære, hvis de skal ha troverdighet. Og troverdighet er jo helt vesentlig for at de skal klare å oppfylle rollene sine på en god måte.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:51   #48
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes absolutt ikke de skal trenge å fortelle noe som helst om hvilke venner som inviterer dem på båttur, og jeg er knapt nok enig i at det er en økonomisk gevinst. De kan ha vært i bryllup, for alt vi vet, det er ikke sånn at de nå slapp å kjøpe ferie selv. Jeg synes generelt ikke de oppfører seg uetisk på andre områder heller, de er i et miljø og sånn er det der.

Men jeg synes det er fundamentalt galt at noen skal fødes inn i et liv der det ikke er mulig å skille person og rolle. At Aftenposten dermed føler seg berettiget til å furte over at de ikke får vite hvem de leker med, er et symptom på hvorfor dette er helt, helt feil.

Dette. Ordrett.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 11:13   #49
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

En annen faktor i dette er også kultur. Det norske kongehuset er ikke omgitt av samme kulturelle forhold som en del andre europeiske kongehus. Her til lands har kongehuset hatt et mer egalitært preg og mye av legitimiteten og tilliten er nok bygget på slike verdier.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 11:19   #50
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg syns vel egentlig at de gang på gang viser at de ikke egentlig har skjønt rollen sin. Og det i seg selv er et argument for å avskaffe et arvelig monarki. Hadde de blitt valgt inn i stillingen hadde de jo måttet ta konsekvensen av å gå mot det flertallet syns er akseptabel oppførsel for personer som sitter i maktposisjoner (for det ER makt, det de sitter med.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 11:42   #51
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det Tally sa. Hvis man går ut høyt og snakker om hvordan folk kan leve miljøvennlig, må man faktisk vise også gjennom egne valg at man tar det på alvor. Dette handler ikke om å ta bil når man kunne syklet. Det handler om en båt som slipper ut like mye klimagasser på fem døgn som 4,8 og 6,5 husholdninger i løpet av et år. Det er ganske ekstremt altså! Hvis miljøengasjementet skal ha et snev av troverdighet, sier man nei til å bli med på en slik båt, mener jeg.

Man må ikke bo i en hule i fjellet og dyrke egen mat for å kunne ha et miljøengasjement, men jeg synes Stordalen og kronprinsparet er eksempler på hvordan det blir altfor stor kontrast mellom liv og lære.

Dette.
Jada, kronprinsparet har sikket mange venner med yachter og de må gjerne takke ja til invitasjoner både her og der, men vær så snill å la oss slippe hykleriet om hvor viktig det er å ta vare på miljøet når fritiden tilbringes på luksusbåter eller på shopping i New York. De har ingen troverdighet når det gjelder disse sakene, og da kan de holde munn. I mine øyne mistet vel generelt siste rest av troverdighet i forhold til å ha en viss "bakkekontakt" når de valgte privatskole for ungene sine i fjor.
Ja til avskaffelse av monarkiet!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 11:52   #52
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Kanskje ikke det du spør om, men nå synes jeg _virkelig_ det er på tide å avskaffe monarkiet. Det er virkelig ikke noe vi trenger, og vi kan ikke ha monarki bare fordi det er koselig og stas. Monarki er egentlig utrolig sært, globalt sett.

Yes!! Det er en levning fra middelalderen. Kong Olav var koselig og var konge for mange av den eldre garde som fant det naturlig at vi hadde en konge. Han var konge for de som opplevde at hans far betydde noe for landet vårt under krigen. Nå har vi det ikke sånn lenger. Vi behøver ikke disse figurene. Slipp de fri.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 12:42   #53
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Hvordan kan man avskaffe monarkiet?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 12:43   #54
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hvordan kan man avskaffe monarkiet?

Væpna revolusjon.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 12:45   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hvordan kan man avskaffe monarkiet?

Det er jo bare å påvirke partiene man stemmer på for å få det til å bli en sak, også bare slutter man med monarki.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 12:46   #56
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.110
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hvordan kan man avskaffe monarkiet?


Grunnlovsendring, dvs to uavhengige storting må vedta det.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 13:03   #57
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Væpna revolusjon.

Fram med limpistolene!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 13:18   #58
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det Tally sa. Hvis man går ut høyt og snakker om hvordan folk kan leve miljøvennlig, må man faktisk vise også gjennom egne valg at man tar det på alvor. Dette handler ikke om å ta bil når man kunne syklet. Det handler om en båt som slipper ut like mye klimagasser på fem døgn som 4,8 og 6,5 husholdninger i løpet av et år. Det er ganske ekstremt altså! Hvis miljøengasjementet skal ha et snev av troverdighet, sier man nei til å bli med på en slik båt, mener jeg.

Man må ikke bo i en hule i fjellet og dyrke egen mat for å kunne ha et miljøengasjement, men jeg synes Stordalen og kronprinsparet er eksempler på hvordan det blir altfor stor kontrast mellom liv og lære.

Dette oppsummerer godt det jeg finner problematisk.

Jeg er overraskende uenig med CD i denne tråden. Bortsett fra at monarkiet bør avskaffes. Så da kan vi ta en skål på det.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 13:25   #59
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Grunnlovsendring, dvs to uavhengige storting må vedta det.

Åkei. Ikke bare bare, altså. Men er det noen partier som har dette som uttalt sak? Altså er det noen som offisielt er i mot monarkiet? Jeg føler det nesten er litt tabu.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 13:26   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Rødt er vel det.

Edit: her er en oversikt: http://republikk.no/fakta.html

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no