Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-06, 12:47   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Jeg skal kjøpe ny støvsuger nå (ikke dyrere enn ca. 2000,- kr!), og har sett på disse som er posefrie. Tror det er en tank du skal kaste innholdet i etterhvert. De må vel være ganske greie, eller er det noe drit?

Hva kan dere anbefale?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 13:20   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Jeg har en slik. Den kostet faktisk bare 500 kr og har fungert utmerket. Bråker mye, men har god sugeeffekt. 1600 W tror jeg. Det ER litt ekkelt å tømme boksen men det går jo rett i en pose. Jeg føler den blir skikkelig ren, for det er et lite filter oppi boksen som pleier være full av fint støv som jeg må banke skikkelig ren.

Jeg er fornøyd.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 13:31   #3
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Vi har den billigste DirtDevil utgaven og elsker den. Det eneste er at det er noe ordentlig dritt å rense filteret.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 13:47   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Tusen takk for tips. Jeg kjøpte en støvsuger til 600,- kr da den dyre ble ødelagt, og den har vært noe ordentlig dritt! For det første er ALLTID ledningene på de billige sugerne altfor korte, så man må holde på å skifte kontakt hele tiden!! For det andre virker de så "skjøre" synes jeg. Jeg behandler alltid tingene våre pent, men nå har den knukket på toppen slik at jeg måtte tape den igjen med brun tape, det ser helt jævlig ut.

Tror jeg vil legge litt penger i min neste støvsuger, men vi har ikke råd til mer enn maks 2000,- kr, helst litt mindre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 13:56   #5
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Hei
Vi er kjempefornøyd med vår poseløse fra Dyson. Husker ikke hva den kostet, men den finnes i 3-4 forskjellige utgaver med forskjellig styrke.
Også ser den skikkelig kul ut ......blir nesten i godt humør av å se den...

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 13:57   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Også ser den skikkelig kul ut ......blir nesten i godt humør av å se den...

Ja, det kan jo aldri skade.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 14:50   #7
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tror jeg vil legge litt penger i min neste støvsuger, men vi har ikke råd til mer enn maks 2000,- kr, helst litt mindre.

Vi har som sagt den billigste DirtDevilen, den koster 800 kr på Jernia til stadighet. På Jernia har de også en dyrere variant som koster 1400.
Den har ganske så lang ledning, men det aller beste er at alt ekstrautstyr har sin egen plass på støvsugeren.
Det synes jeg er helt genialt for da slipper jeg å lete etter de andre munnstykkene når jeg trenger dem.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 15:00   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

TGM: den høres jo knall ut!! Skal innom Jernia i løpet av uken og se etter den.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 00:25   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har en slik. Den kostet faktisk bare 500 kr og har fungert utmerket. Bråker mye, men har god sugeeffekt. 1600 W tror jeg. ...................
...................
..........
...........

Det er en av grunnene til at den er billig. Støynivået på en dyrere maskin er vesentlig lavere.
Ledningen er lengre, selve støvsugerslangen er lengre og de fleste duppeditter følger med og har plass i støvsugeren.

Jeg som hater å støvsuge synes det er veldig greit at det uttysket ikke bråker så mye, og at ledningen er minimim 8 meter.

Jeg har sentralstøvsuger, og tross hatforholdet er jeg veldig fonøyd (der er det også en poseløs beholder som tømmes direkte i en søplesekk og et filter som må renses/byttes).

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 01:17   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Ja, lang ledning er viktig! Jeg takler ikke de korte ledningene på billigsugerne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 18:45   #11
Mayasmum
Fullverdig medlem
 
Mayasmum sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Maidstone, Kent, England
Innlegg: 84
Mayasmum er litt kul
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

jeg har en dyson og synes det er mye enklere med saann tanksystem enn pose. jeg har en saann med "evighets filter" som jeg vasker i vaskemaskin med stoevfiller og lignende ca hver 3'dje mnd ellers er det mindre styr og jeg slipper aa kjoepe poser...

Mayasmum er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 22:32   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Takk for råd dere. Vi var på Elkjøp idag og så etter en støvsuger, men de hadde ikke uten poser. Så det ble en Electrolux Ergospace istedet, med Hepafilter og 13 (!!!) meter lang ledning, og en laaang slange! Den var på tilbud til 1599,- kr. Prøvde den idag, den var bare helt knall!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 11-11-06 kl 23:00.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 22:44   #13
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan dere anbefale støvsuger uten støvsugerposer?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det er en av grunnene til at den er billig. Støynivået på en dyrere maskin er vesentlig lavere.
Ledningen er lengre, selve støvsugerslangen er lengre og de fleste duppeditter følger med og har plass i støvsugeren.

Jeg som hater å støvsuge synes det er veldig greit at det uttysket ikke bråker så mye, og at ledningen er minimim 8 meter.

Jeg har sentralstøvsuger, og tross hatforholdet er jeg veldig fonøyd (der er det også en poseløs beholder som tømmes direkte i en søplesekk og et filter som må renses/byttes).

Har akkurat kjøpt meg sentralstøvsuger, men ikke pakka den opp ennå. Hva er det du hater med den?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no