Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

[Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-12, 12:16   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Jeg har gjort mitt første (biologiske) innkjøp til hagen min: et victora plommetre.

Det skal komme i slutten av april, og Jeg gleder meg allerede til å spise plommer fra helt eget tre. En gang i 2015 eller 2017, formodentlig.



Da mangler jeg bare blomstrete støvler og solhatt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 12:17   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Og tresko. Gratulerer, plommetre er deilig å ha. Vi måtte dessverre sage ned vårt, som var veldig gammelt, men nå fikk jeg lyst til å plante et nytt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 12:18   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Gratulerer! Vi har flere plommetrær i hagen vår, de er av den gode, gamle sorten, som får bittesmå men supersøte plommer.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 12:21   #4
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Pappa har et åtti år gammelt viktoria tre i hagen. Det gir ikke mange plommene lenger, men du verden så gode de er.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 12:22   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

*misunnelig*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 12:23   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Vi har victoria plommetre i hagen vår, og det er gammelt og lager vannvittige mengder gode plommer. Husk at plommene skal tynnes (når man kommer dit at det kommer så mange). Jeg får prøve å huske det i år. Det skal visst være 8 cm luft rundt hver plomme, og da måtte jeg ha plukka vekk utrolige mengder, så jeg beskjærte heller treet. Ikke riktig sikkert, men de som ble igjen smakte søtt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 12:27   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Jeg vil også! Hva koster noe sånt? Og går det ikke an å kjøpe "ferdige" trær? *utålmodig*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 12:34   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Det var mye billigere enn jeg trodde: 500 kroner. Jeg kjøpte fra planteskole og ikke fra Plantasjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 12:56   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Hvordan finner man egentlig planteskoler? Innser at jeg ikke er helt sikker på om det er skoler der folk går for å bli gartnere, eller om det er noe annet.

Innser også at det er helt uvesentlig hvordan jeg finner en HER, og at dit jeg skal flytte har jeg masser av kjentfolk som helt sikkert vet hvor de mest seriøse plante-selge-stedene er, hvilket sikkert ikke er den lokale avdelingen av plantasjen, selv om de har mye fint der også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:00   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvordan finner man egentlig planteskoler? Innser at jeg ikke er helt sikker på om det er skoler der folk går for å bli gartnere, eller om det er noe annet.

Nei, folk går på gartnerskoler for å bli gartnere. Du kan jo tenke deg selv hva man blir på en planteskole.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:03   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Gratulerer! Victoriaplommer er de beste plommene.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:07   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvordan finner man egentlig planteskoler? Innser at jeg ikke er helt sikker på om det er skoler der folk går for å bli gartnere, eller om det er noe annet.



Jeg fant den ved å ringe et (seriøst) gartneri i nabolaget. Der kunne gartneren fortelle meg at de ikke drev med frukttrær, men at jeg burde ringe en planteskole på Stjørdal, for de hadde god fagkunnskap og bra utvalg. :enkeltpenkelt:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:18   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Har google-funnet en platneskole nær mitt nyte hjemsted, som dog slett ikke er å oppdrive på annet enn gule sider og sånn, altså, telefonnummer, men ingen nettside. Det er greit det, jeg skal finne ut av det. Neste år, tidligst.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:49   #14
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

[quote=kokosbolle;3210559Husk at plommene skal tynnes (når man kommer dit at det kommer så mange).[/quote]

Hmmm. Tynne plommene, eller tynne vekk blomstene? For om man lar treet sette plommer før man tynner, så vil jo treet har brukt ekstra mange krefter på noe man bare kaster? Eller?

Vi har forresten et flott plommetre - litt for nært terrassen vår. Så det bør nok fjernes.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:49   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.



Jeg fant den ved å ringe et (seriøst) gartneri i nabolaget. Der kunne gartneren fortelle meg at de ikke drev med frukttrær, men at jeg burde ringe en planteskole på Stjørdal, for de hadde god fagkunnskap og bra utvalg. :enkeltpenkelt:

Er det Hammer kanskje? Forøvrig en meget dyktig gartner.
Vedr hageantrekk så bør du jo absolutt kle deg i antrekke fra "Garden girl"
http://www.gardengirl.no/

Kos deg med plommene.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:54   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Gratulerer med plommetre.

Vi plantet to plommetrær for to år siden og i fjor fikk vi fire plommer på Victoriatreet. Det andre heter Jubileum, og det har vi ikke fått noe på ennå

Om du har plass til mere, så kan jeg anbefale hageblåbær. Sånne store amerikanske. Vi har to busker (det må være to ulike slik at de kan bestøve hverandre, du kan ikke satse på at noen i nærheten av deg har blåbærbusker). De bærer godt og er både dekorative og veldig gode.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 14:10   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Hvordan er det å flytte på store, voksne frukttrær? Jeg mener, dersom noen ville gitt vekk et stort plommetre, hadde det gått an, eller hadde det vært fare for at treet "døde" eller lignende? :dum:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 14:29   #18
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Vi og har plommetrer, som ikke har blitt så store ennå at det gjør noe, vi har fått smaksprøver av plommer to år. Uttynningen skal vel skje etter de har blitt plommer, ikke blomstene, for du kan jo ikke vite hvem av de som er blitt bestøvet.
Man får enkelt tak i plommetrær på f.eks plantasjen om man ikke vil oppspore den lokale gartnerskolen. Jeg skal notere plommetrær på huske lista, skal plante på hytta også!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 14:38   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Du må tynne med en gang etter at plommene har dukket opp ja.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 14:41   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Villafrue] Jeg har bestilt et plommetre

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Er det Hammer kanskje? Forøvrig en meget dyktig gartner.
Vedr hageantrekk så bør du jo absolutt kle deg i antrekke fra "Garden girl"
http://www.gardengirl.no/

Hammer, ja.

Og jeg har sett på Garden Girl tidligere. Jeg ser meg selv i dette antrekket til sommeren:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no