Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi har kjøpt oss hus. Kjøkkeninnspill?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-14, 09:59   #1
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi har kjøpt oss hus. Kjøkkeninnspill?

Kjøpt oss helt nytt hus. Egentlig et ferdig prosjekt, men vi kommer inn så vi rekker å gjøre endringer innvendig.

Skal i møte med HTH i dag. Hva bør jeg absolutt huske på?

Kjøkkenet er i u-form. ca 4-3,5-3,5 meter. Vindu på de to 3,5 veggene.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 10:24   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Skuffer i massevis!

Gratulerer med huskjøp!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 10:34   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Kort vei mellom koketopp og utslagsvask, der du slipper å krysse gulvet. Kokevann til pasta bør helst ikke havne over noen.

Jeg hadde ikke valgt benkeplate i tre igjen, tror jeg; det er for mye pes å holde pent.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 10:36   #4
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Stor nok ovn. Husk at med induksjonstopp (om dere skal ha det) så går det en del plass til kontrollpanelet.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 10:38   #5
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Gratulerer med huskjøp!

Vi skal rive ut kjøkkenet i helga og et HTH-kjøkken er på vei til oss. Jeg har valgt mest mulig skuffer. Har også lagt til fire sokkelskuffer. De tror jeg blir kjekke! I tillegg til stekeovn skal vi ha en kombidampovn. Det er jeg litt spent på! Ser for meg at det blir kjekt å dampe grønnsaker og fisk. Vi har også valgt vedlikeholdsfri benkeplate (endte med kompaktlaminat etter å ha siklet på kompositt, men slått det fra oss pga pris).

HTH har masse fine løsninger og vi har fått super hjelp så langt!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 10:38   #6
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Vann er allerede tegnet inn(rørlagt) til den ene vindusveggen. Kokesonen er lagt inn på høyre side mot ytterveggen. Se for deg en trekant inne i u'en. Der vask, koketopp og komfyr er på hver sin spiss.

Trebenk står vi over. Det blir enten laminat som er prosjektert, eller silgranit. Heller mot det siste.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 10:39   #7
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Stor nok ovn. Husk at med induksjonstopp (om dere skal ha det) så går det en del plass til kontrollpanelet.

Vi har valgt 80 cm koketopp fra Siemens. Den er sølvfarget/hvit sånn at den går mer i ett med den hvite benkeplaten vi har valgt.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 10:39   #8
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Dampovn er høyt på ønskelista. Det samme er siemens kaffemaskin.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 10:40   #9
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Vi har valgt 80 cm koketopp fra Siemens. Den er sølvfarget/hvit sånn at den går mer i ett med den hvite benkeplaten vi har valgt.

Det høres veldig fint ut. Alle hvitevarene er fra Siemens.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 10:41   #10
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Det høres veldig fint ut.

Koketoppen er utstilt sammen med en helt hvit innredning med en gang du kommer inn i butikken på Lade

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 10:44   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Gratulerer!

Skuffer er supert. Noen jeg kjenner hadde veldig brede skuffer, da sto det alltid noen i veien når man åpnet dem. Fordelen er at de utnytter plassen bedre og at man får mindre leting fordi det er mer sannsynlig at man åpner riktig skuff. Sokkelskuffer liker jeg også. Ikke minst skap opp til taket, vi har det ikke og det er lagerpass og støvsamler. Masse stikkontakter alle steder.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 10:46   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Bare skuffer i underskapene. Vi flyttet til ny leilighet i sommer, og det er så vanvittig deilig å kunne bruke hele plassen. Det er så mye lettere med skuffer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 11:31   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Gratulerer!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 12:18   #14
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus! Kjøkkeninnspill??

Kjølehjørne, om dere har mulighet til det. Jeg liker egentlig alt ved kjøkkenet vårt (integrerte hvitevarer, stekeovnen plassert i "arbeidshøyde", mange stikkontakter, god plass, mange vinduer osv.), men jeg kjølehjørnet.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 12:22   #15
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus. Kjøkkeninnspill?

Mest mulig skuffer, benkeplate i stein(sikker dyr hos HTH men sjekk med Diapol) bred koketopp og det jeg er mest fornøyd med er at skuffen med glass, bestikk og fat er rett ved oppvaskemaskinen så jeg slipper å løpe hele kjøkkenet rundt for å legge på plass.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 13:05   #16
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus. Kjøkkeninnspill?

Som dei andre seier: skuffer. Store skuffer rommar mykje, men obs obs: dei er upraktiske dersom det er fleire på kjøkkenet samtidig. Alltid nokon som står i veien for ei stor skuff. Dei er også tunge, og du treng inndeling innvending for at alt ikkje skal ramle rundt. Tenk gjennom det før du velger +80 i alle fall. Vi har standard 60, og er veldig glad for det.

  • Smuleluker knytta til sentralstøvsugar er veldig, veldig kjekt, dersom mulig
  • Hugs kjeldesorteringa. Treng du eitt eller to benkeskap til plast, papir, søppel og metall? Og sørg for at det er uttrekkbar løysing på det!
  • Tenk over kva de har av elektriske kjøkkengreier. Kor skal det vere, og kor treng de da stikk?
  • Om du har plass er det kjekt å ha både steikovn og dampovn. Eg brukar begge to heile tida, og gjerne samtidig.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 14:35   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus. Kjøkkeninnspill?

Vi har et høyskap der hyllene sitter fast i døren, slik at du drar ut hele innholdet når du åpner det. Jeg elsker det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 14:39   #18
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus. Kjøkkeninnspill?

Mest mulig skuffer, ja.
Stikk til alle kjøkkengreier.
Jeg er veldig glad i min litt gammeldagse hylle-ut-av-skapet til Kenwooden.
Grunn skuff på ene siden av kokeplaten til krydder, og på andre siden til de redskapene du bruker mest.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 14:46   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus. Kjøkkeninnspill?

Masse skuffer, vi valgte litt for lite pga vanskelig planløsning, så vi skal sette inn en eller to 120-skuffeseksjon til under øya der vi har "fri luft" nå.
Jeg kan virkelig ikke klare meg uten 90 cm steketopp (fra Siemens), husker også at vi sleit med vanlig 60 cm i det gamle huset. Induksjon er helt topp, men vi måtte øke strømkretsen til kjøkkenet pga steketoppen etc.
Vi har også integrert kaffemaskin fra Siemens og den er i konstant bruk. Men vi fikk den som type tilbud, den er veldig dyr til vanlig pris. Hadde vi hatt plass hadde jeg valgt hjørnekjøleskap/kjølehjørne og med full fryser ved siden av. Jeg er misfornøyd med fryseplassen i vårt vanlige kjøpe-fryseskap selv om vi har ekstra skap i kjelleren...det er nemlig veldig tiltak å gå ned og derfor vil jeg stappe mest mulig i fryseren på kjøkkenet. Jeg liker veldig godt 120 cm skuffene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 14:52   #20
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har kjøpt oss hus. Kjøkkeninnspill?

Du har jo fått masse råd her.
Skulle jeg laget kjøkken på nytt så ville jeg beholdt de store fine skuffene, hatt benkeplate i stein, hatt sort vask (lekkert!), smulestøvsuger og sokkelskuffer, og byttet ut den innebygde mikroen min med dampovn (altså to ovner).
Evt hele kjøle og fryseskap om kjølehjørne ikke er mulig.
Ja og sånne stikkontakter som kommer opp av benkeplaten.
Og kildesorteringsskap.

Lykke til og gratulerer med hus.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no