Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fellespostkasser og navn

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hva skal stå på navnskiltet på postkassen?
Kun Familien ****** 12 24,00%
Izzimannen og Izzi Creo 3 6,00%
Izzimannen og Izzi Creo, Barn 1, Barn 2 og Barn 3 17 34,00%
Izzimannen og Izzi Creo, Barn 1 Creo, Barn 2 Creo og Barn 3 Creo 4 8,00%
Izzimannen Creo, Izzi Creo, Barn 1 Creo, Barn 2 Creo og Barn 3 Creo 8 16,00%
Noe helt annet Izzi ikke har tenkt på (spesifisér i tråden) 6 12,00%
Post-skilt-e restante 0 0%
Deltakere: 50. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-15, 11:13   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Fordi.... man ikke vil at tullinger ringer på døra i fylla. For eksempel.
Noe jeg lærte etter at jeg flyttet til by kan være lurt. Men i grunnen er det enda lurere på landet, der det er langt mellom naboene.

Lærte, som i at du opplevde at fulle menn ringte på, eller at noen fortalte deg at du burde?

Jeg har alltid bodd i by (som voksen), og dette er en problemstilling jeg ikke har ant at eksisterte engang. Nå har jeg riktignok bodd i bygårder, slik at man er nødt til å ringe på nede for å i det hele tatt slippe inn i oppgangen, men jeg har verken opplevd eller hørt om tidligere at fulle menn scanner postkasser, dørskilt og ringeklokker etter single jentenavn. Er dette et reellt problem, eller bare noe man føler?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Forsåvidt samme grunn til at noen jeg kjente perifert pleide å ha et par digre herrestøvler å sette ut på hyttetrappa når hun var der alene. For at det ikke skulle se ut som hun var der alene.

Det kunne sikker jeg gjort også. Men det er fordi jeg er fullstendig irrasjonelt redd for øksemordere, ikke for at jeg er reellt redd for at fulle menn skal sjekke hytta for om det er en singel dame der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 11:23   #42
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har alltid bodd i by (som voksen), og dette er en problemstilling jeg ikke har ant at eksisterte engang. Nå har jeg riktignok bodd i bygårder, slik at man er nødt til å ringe på nede for å i det hele tatt slippe inn i oppgangen, men jeg har verken opplevd eller hørt om tidligere at fulle menn scanner postkasser, dørskilt og ringeklokker etter single jentenavn. Er dette et reellt problem, eller bare noe man føler?

For over tjue år siden hadde jeg en venninne som hadde tidligere eiers navn på døren til leiligheten, bare fordi hun følte seg tryggere med å ha et mannsnavn der. Så fikk hun heller si til venner at de måtte ringe på der det sto "Per Hansen". En annen venninne som bodde i samme blokk, valgte å bare ha etternavnet på døra, nettopp fordi hun ikke ville vise at det bodde en enslig dame der. Selv syntes jeg dette var tøvete, og det mener jeg vel fortsatt, må jeg innrømme.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 11:27   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Tror det står alles fornavn og så etternavn til slutt, nederst. Må hjem og sjekke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 11:50   #44
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi har same namn alle tre (Mannens Mitt). For tida står det:

Meg og Mannen
Begge etternamn
Mannen sitt firma

Ungen (bare fornamn)

Au pairen som vi hadde i 2013 (sånne nymotens dymolapper er håplause å få bort).

Vi skal oppdatere. Då blir det eit skilt med

Begge Ettermamn
Meg, Mannen og Ungen

Firmaet til Mannen

Opprinnelig lagt inn av Plingo, her.

Vi burde kanskje oppdatert dymolappene våre...for både jeg og mannen har endret litt på navnet. Jeg har tatt hans etternavn, mitt gamle har blitt mellomnavn og mitt opprinnelige mellomnavn er strøket. Han har tatt mitt gamle etternavn til mellomnavn. Så nå heter alle tre det samme som datteren vår er døpt. Alle navnene står på postkassa.

Vi venter også på fellespostkassestativ. Bestiller nytt ordentlig skilt når lillebrøster får navn en gang i november.

Da blir det nok
Plingo mannen,
Plingo,
Lille Persille,
Lillebrøster
Mellomnavn Etternavn


November, sa du?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 12:25   #45
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Har kun etternavn. Men har ikke et veldig vanlig etternavn, så fornavn er ikke nødvendig pga "konkurranse", så og si..

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 13:20   #46
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi gikk fra postkassestativ med alles (individuelle) postkasser til strømlinjeformet postkassestativ med låsbare post"bokser" - Jeg ser at hos oss er det faktisk bare vi og en familie til som har navnet postkassen. De er merket tydelig med husnummer.

Vi har meg og mannen sitt navn med både for- og etternavn, mens gutta boys kun med fornavn - de står etter mannen og har samme etternavn som han. (så det forventer jeg at postmannen skal forstå )

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 13:36   #47
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Man må visst ha fornavn også på alle, om de skal kunne motta f.eks pass i posten. Det mener jeg er spesifisert når man søker om pass til barn.

Vi har fint postkasseskilt med mitt, partner og eldste barns navn og så en sånn navnemerkelapp med yngste barns navn.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 13:37   #48
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi har bare etternavnet til mann og unger. Bestilte en periode der jeg ville holde skjult egen adresse pga jobbsituasjon. Nå kunne jeg satt eget navn på da, men har ikke opplevd problemer med det så langt.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 14:59   #49
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi har kun etternavnet vårt - og har mottatt pass til alle. På dørskiltet tre meter unna står alle fornavnene.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 17:48   #50
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi hadde denne varianten: "Izzimannen og Izzi Creo, Barn 1, Barn 2 og Barn 3" før, men storesøster fikk beskjed om at hun måtte ha fullt navn på postkassa da det skulle sendes ut MinID-info i forbindelse med at hun skulle søke på videregående skole.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 18:07   #51
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Jeg bor i borettslag med felles postkassestativ. Utenpå vår postkasse står bare rekkenummeret og leilighetsbokstaven. Inne i lokket står etternavnet på familien vår, og kun det.

Guttungen fikk pass i posten tidligere i år, fornavnet hans står ikke på postkassa, ei heller sa de noe om at det måtte stå navnet hans på kassa, da vi bestilte passet på politistasjonen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 18:49   #52
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hva er det som blir så vanskelig? (Det hører med til historien at det er snakk om to sjeldne etternavn, vi ville neppe gjort det om vi hadde hett Olsen og Johansen.)

Her er vi også, har begges etternavn på postkassene, men de er så sjeldne at ingen er i tvil om at jeg er meg, og kombinasjonen av de to er jo helt unik.

Hvis alle har samme etternavn, ville jeg maks skrevet det en gang. Hvis det er et vanlig etternavn, ville jeg nok tatt med fornavnene også, ihvertfall til de voksne.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 21:03   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi har bare etternavn på postkassen.
Darling
Darlingmann

Vi setter også på post-it med barnas fulle navn når vi har bestilt pass, men vi har også ikke rukket det ( ), og det kom frem, likevel.

Hvorfor? Tja. Jeg har vel ikke behov for at fremmede skal vite fornavnene våre, uten at det er så skrekkelig gjennomtenkt?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 21:23   #54
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Jeg har også kjørt rundt i nabolag med bursdagsinvitasjoner og ønsket meg skikkelige navn på postkassene.

Vi har fulle navn på alle tre, ungene og jeg har forskjellig etternavn.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 21:37   #55
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi har Luftslottmannens etternavn/mitt etternavn og husnummer.

Ungene er ikke nevnt, stakkars. Ikke har de akkurat samme navn som noen av oss heller.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 21:52   #56
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Jeg tror vi fikk postkasseskilt fra Posten sist vi flyttet. Det står en linje for hvert menneske, med fornavn og etternavn på alle, selv om vi alle har likt etternavn.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 21:57   #57
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg tror vi fikk postkasseskilt fra Posten sist vi flyttet. Det står en linje for hvert menneske, med fornavn og etternavn på alle, selv om vi alle har likt etternavn.

Det er jo det enkleste for postbudet, for da kan de finne igjen det eksakte navnet fra postsendingen på kassen. (Når folk har flere fornavn og/eller flere etternavn, kan det - har vi erfart - være litt komplisert for postbudet å finne den riktige kombinasjonen av for- og etternavn. Mulig dette er ekstra vanskelig dersom postbudet ikke kjenner norske navn godt nok til å vurdere hva som sannsynligvis er et fornavn og hva som antagelig er et etternavn.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-15, 08:50   #58
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

I går leste jeg tråden og tenkte at vi har klart oss lenge med bare etternavnet på postkassen. Jeg var helt sikker på at vi har nr og etternavn. Det samme har naboen som vi deler postkassestativ med.

Da jeg hentet avisen i dag så jeg at vi har HUSNUMMER, ETTERNAVN1 ETTERNAVN 2, BARN1, BARN2, BARN2, JAVAMANNEN, JAVA. Naboen har også både husnummer, fornavn og etternavn. Ikke rart posten kommer fram. Siden det er jeg som har bestilt skiltet er det vel min hukommelse det bør stilles et spørsmålstegn ved.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-15, 08:53   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-15, 09:06   #60
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jo det enkleste for postbudet, for da kan de finne igjen det eksakte navnet fra postsendingen på kassen. (Når folk har flere fornavn og/eller flere etternavn, kan det - har vi erfart - være litt komplisert for postbudet å finne den riktige kombinasjonen av for- og etternavn. Mulig dette er ekstra vanskelig dersom postbudet ikke kjenner norske navn godt nok til å vurdere hva som sannsynligvis er et fornavn og hva som antagelig er et etternavn.)

Det med å skille fornavn og etternavn er et do-or-die-spørsmål når man søker på jobb i Posten, faktisk. Men, klart, det kan jo være temmelig komplisert når man har x antall ulike nasjonaliteter og navnetradisjoner i samme oppgang.

Vi følger f.eks. en navnetradisjon som gjør at et fåtall av familiens medlemmer har samme etternavn.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no