Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bytte og kaste fordi man er lei?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-08, 22:15   #81
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg kjøpte 2 nye håndklær til visning av leiligheten vår
Ellers pleier vi å ønske oss slikt til jul og bursdag hvis det trengs. Vi har slitt ut mange håndklær oppgjennom, og når det begynner å bli glissent i utvalget forsøker jeg å velge ut en farge som vi ønsker oss/ kjøper. Jeg er nok et større miljøsvin på mange andre områder enn dette.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 22:31   #82
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Ja, på alle. De har ikke vært brukt til annet enn tørking av kropp og hender; vanlig bruk, altså, og bare på badet, etter håndvask og dusjing. Flekkene er ikke påfallende, men håndklærne ser bare ikke rene ut, selv om de kommer rett fra vask. .


Strengt tatt ei avsporing, men kvite hånddukar er ein genial måte å avsløre slurvete håndvask på. Storesøster her får bevis, svart på kvitt, dei gongene det har gått litt for fort i svingane med håndvasken etter ho har vore ute og leika. No sjekkar ho sjølv hånnduken og vaskar ein runde til dersom det blir flekkar

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 00:26   #83
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Avsporing, men.. til jul for et par år siden fikk jeg presnager til meg og barna mine fra min (sære!) farmor litt lenger nordvest i landet, hvor det lå en hekladuk løs i pappesken som hun hadde sendt... jeg la den til side (i en hylle i veggseksjonen) og en dag mamma var på besøk utbryter hun forundret: næmmen, her er jo duken jeg hekla til svigermor for 30 år siden, jo! Hvordan har den havnet her??? (min farmore går inn under kategorien svært svaksynt=blind, men duken klarte hun å plukke ut..)
Fargen var kraftig turkis-blå.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 08:35   #84
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Det blir aldri kastet sengetøy her i huset, men håndklær og kopphåndklær blir omplassert til skitnere avdelinger av husholdningen når de begynner å se for shabby ut. Vi pusser opp, så det er alltid bruk for gamle håndklær.

Dulter på den som sa at man kan få for mye sengetøy. Definitivt! Skulle ønske folk slutta å gi oss sengetøy og håndklær, er ikke interessert i å ha ett håndkle fra hvert prestegjeld, og vi sliter heller ikke ut 2-3 håndklær i året. Sengetøy er det enda verre med, der prøver jeg å bytte dem inn i noe vi har bruk for. Har dobbeltdyne, så de to settene med sengetøy til enkeltdyne vi får i året blir ikke brukt. Vi har allerede nok til gjester.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 10-04-08 kl 09:48. Årsak: litt fort i svingene
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 09:16   #85
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Når jeg tenker på all den tiden som har gått med på å sy gardiner og liftgardiner, så blir nok ikke de byttet med det første nei Storesøster prøvde seg med at hun ville ha noe mere kult, men skjønte fort at det var uaktuellt kun ved å tolke blikket til mor.
Jeg er opptatt av å ha det fint og koselig rundt meg, men det trenger ikke det å være ensbetydende med bruk og kast mentaliteten. Jeg kjøper ting som jeg vet at jeg kommer til å like om mange år og det som har hatt sine glansdager her hjemme får nytt liv på hytta.

Den store planen nå er å blåse litt støv av symaskinen og sy div ting av gammelt sengetøy osv. Jeg er så heldig at min bestepappa hamstret sånne varer på 60-70 tallet, så det er litt å ta av (han har vært igjenom krigens dager og sittet inne på Grini, så det satte nok sine spor hehe)

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 15:51   #86
Stavangerjentå
Undrende
 
Stavangerjentå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 95
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg må lettere beskjemmet innrømme at når jeg utpå sommeren en gang skal inn i nytt hus, så byttes alle håndklær ut med helt nye. Har ønsket meg håndklær til jul de siste årene og har derfor bygget meg oppp en samling med ensfargede som passer min stil bedre enn de gamle jeg har hatt med meg hjemmefra. De gamle håndklærne er sikkert av en super kvalitet, for jeg husker noen av mønstrene fra da jeg var liten (som jo er rtetti og noen år siden), men nå er jeg rett og slett lei!

Pælmet masse brukbare ting da vi shinet opp til hussalg - det meste ble donert til naboer og kjente, men miljøsvinet jentå gav også en del fullt brukbare ting til Fretex.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:21   #87
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg bytter ut håndkle og gardiner når jeg vil ha en forandring. Som TBM sa her, så er det jo mye mer miljøvennlig enn å bytte ut store ting som møbler etc.

Jeg kaster ikke det jeg bytter ut, men tar vare på det til senere eller gir det til fretex. Er blitt mye mer bevisst på hva jeg kjøper nå enn før. Tenker en del på om vi trenger det og om det blir brukt. Vil ikke ha skapene full av ting vi ikke bruker, så her har vi hatt en opprydning og gitt mye til Fretex.

Er veldig takknemlig for alt jeg har fått fra mine foreldre, besteforeldre etc da jeg flyttet hjemmefra, men nå begynner vi å få vår egen stil, og ønsker da en helhet.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:15   #88
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Det kunne ikke falle meg inn å kaste sånt fordi jeg er lei, nei. I det siste har jeg blitt flinkere til å bytte ut håndklær når de ikke lenger er behagelige å tørke seg med, men da er det snakk om kanskje 5-6 år gamle eller eldre. Dynetrekk som sklir av dyna fordi trådene eller knappene er ødelagt, blir også byttet ut.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:17   #89
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Jeg bytter ut håndkle og gardiner når jeg vil ha en forandring. Som TBM sa her, så er det jo mye mer miljøvennlig enn å bytte ut store ting som møbler etc.

Skjønner ikke helt det argumentet der. Er man nødt til å sløse med noen av delene, da?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:25   #90
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg har en bærepose full av gamle sletne håndkler som rakner bare man ser på dem. De har havnet i skapet i stedet for bosset, ettersom det har blitt bruk for dem likevel. Sånn er det når man har en spysyk pode, blant annet.

Jeg har gardiner i lange baner, men det jeg er lei, syr jeg om til handleposer. Jeg kan ikke huske sist jeg kastet noe tøy av noe slag. Det som jeg ikke vil ha, eller kan bruke til andre ting, går til Fretex.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 22:11   #91
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg leverer til Fretex, og satser på at andre kan kose seg i de gamle trekka våre.

Ellers bytter jeg ut ting og tang når det passer meg. Liker å shoppe, en del selger jeg videre eller jeg leverer til Fretex.
Er sånn halvkriminell, så jeg kildesorterer i tillegg til småsløsing. Kjøper ting fordi det er fint, og hiver ut ting som ikke er fint.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no