Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Setninger

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 12:02   #101
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

"Å bli Koko" er for øvrig et godt norskt uttrykk som alt for sjelden blir brukt av voksne mennesker.
Godt at du tar uttrykket inn i varmen igjen Sitron :kozemoze:.

Det ble tatt i bruk da jeg fikk barn. "Argh, dere gjør meg koko i hodet!"

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:26   #102
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men akkurat Ekkir sitt innlegg greier jeg ikke å ferske om det var en vits, en ironisk kommentar eller en "stille" protest ...

Åh? Utdyp gjerne.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:28   #103
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Det var jo rette ræven som feis Du brukte jo enterknappen selv i innlegget ditt. :bruker gode gamle bergensutrykk:

Flisespikkeri

Jeg vil vel si at jeg ikke er av de som blir lagt merke til for at jeg skriver mine innlegg på en irriterende måte.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:32   #104
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Åh? Utdyp gjerne.

Vel, jeg forsto Sitron som om det var en uting å bruke enter-tasten utenom når man skulle lage avsnitt. Så kommer du og erklærer deg enig og samtidig bruker du enter-tasten uten at du lager et avsnitt. Du gjør altså det stikk motsatte av det du skriver.

Så da lurte jeg på om du gjorde det bevisst - som en spøk. Eller om du (og kanskje Sitron) mente at det var en uting å dele opp setningene med entertasten, men ikke linjene med entertasten.


Sist redigert av him : 06-10-06 kl 13:33. Årsak: skriveleif ... og lagt til litt
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:36   #105
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vel, jeg forsto Sitron som om det var en uting å bruke enter-tasten utenom når man skulle lage avsnitt. Så kommer du og erklærer deg enig og samtidig bruker du enter-tasten uten at du lager et avsnitt. Du gjør altså det stikk motsatte av det du skriver.

Så da lurte jeg på om du gjorde det bevisst - som en spøk. Eller om du (og kanskje Sitron) mente at det var en uting å dele opp setningene med entertasten, men ikke linjene med entertasten.

Jeg synes det er feil å dele opp setninger. Men å gjøre som jeg gjorde i mitt første innlegg i denne tråden, synes jeg overhodet ikke blir feil.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:37   #106
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Det er irrelevant om du syns det er feil eller ikke, når det faktisk er feil.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:40   #107
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Jeg synes det er feil å dele opp setninger. Men å gjøre som jeg gjorde i mitt første innlegg i denne tråden, synes jeg overhodet ikke blir feil.

Så da er du ikke egentlig helt enig med Sitron, da. (Javisst er det flisespikkeri! Trodde du navnet på forumet var bare til pynt? )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 13:43   #108
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Jeg synes det er feil å dele opp setninger. Men å gjøre som jeg gjorde i mitt første innlegg i denne tråden, synes jeg overhodet ikke blir feil.

Ja, OK. Så du synes det er feil å dele opp setninger med enter-tasten, men ikke linjer. Slik som jeg har prøvd å lage et eksempel på i innlegg #82.

Da vet jeg hva du mener og hva Sitron mener. :nøgd:
Og kanskje noen har fått med seg hva jeg mener også. :bonus:

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:32   #109
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så da er du ikke egentlig helt enig med Sitron, da. (Javisst er det flisespikkeri! Trodde du navnet på forumet var bare til pynt? )

Jeg vil si at jeg er 90% enig med Sitron

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:33   #110
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, OK. Så du synes det er feil å dele opp setninger med enter-tasten, men ikke linjer. Slik som jeg har prøvd å lage et eksempel på i innlegg #82.

Da vet jeg hva du mener og hva Sitron mener. :nøgd:
Og kanskje noen har fått med seg hva jeg mener også. :bonus:

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 17:43   #111
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

*sender ut overtalelsesmail til ekkir* Du vet, de du nesten har i din hule hånd, er lettere å hale i land.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:03   #112
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Dette er et diskusjonsforum - ikke et diktforum. Linjeskift deretter, please! (Puh, det var godt å få ut. Herlig med litt spikking mot agresjon)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:05   #113
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

*sender ut overtalelsesmail til ekkir* Du vet, de du nesten har i din hule hånd, er lettere å hale i land.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 21:01   #114
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Setninger

Lagde et langt innlegg, men kom borti touchpad'en og borte ble det.

Synes noen innlegg kan være vanskelig å lese pga oppdelingen, men har selv brukt det. Sitter på en laptop med widescreen, og det er ganske langt (fant ikke annet ord) å lese linjene når oppsettet her er 100% sidebredde.

Når jeg har delt opp setningene i linjer, har jeg brukt tekstboksen som mal på hvor lang linjene skulle være.

Eksempel fra en annen diskusjon:

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Jeg synes dette er kjempevanskelig, og er glad for at det er en del år til vi
er "der".

Jeg har veldig respekt for at alle har krav på et privatliv, men samtidig
tenker jeg på MSN-samtaler mellom voksne menn og unge jenter. Tror aldri
jeg vil sjekke samtaler mellom jentene og venner, men kanskje heller være
oppmerksom på å sette opp MSN riktig. (Pr idag: at det ikke kan sendes
meldinger fra folk som ikke er på listen din, at ingen kan legge deg til listen
sin uten at du har tillatt det, og at alle samtaler logges - i tilfelle...)

Tenker også på nettsamfunn som Blink. En venn av meg vil ikke registrere
seg der pga at hans datter på 13 er der inne. Jeg mener at kanskje nettopp
derfor bør han registrere seg der. Han trenger ikke være inne å sjekke opp
hvem hun snakker med og hva hun skriver. Om han står på vennelisten
hennes som pappa, så kanskje det holder unna noen gamle griser...

Når det gjelder blogging, er det i mine øyne noe som er lagt ut offentlig - så
det kan man lese. Jeg ville først ha spurt ungene om de syntes at det var greit .


Zefid: Har du link til noen picso-sider som illustrerer det som du har sett på
picso?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 21:40   #115
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Når folk (les: nolo) begynner å rødprikke på flisespikkeren, da mangler de noe vesentlig. *går og hevnprikker*

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 21:47   #116
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Stakkars deg da

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 21:51   #117
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Når folk (les: nolo) begynner å rødprikke på flisespikkeren, da mangler de noe vesentlig. *går og hevnprikker*



Trodde du at flisespikkere var fredet for røde prikker? Noe så naivt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:00   #118
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.



Trodde du at flisespikkere var fredet for røde prikker? Noe så naivt.



Trodde du at flisespikkere var forskånet for å være naive? Noe så, eh, meta-naivt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:02   #119
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.



Trodde du at flisespikkere var forskånet for å være naive? Noe så, eh, meta-naivt.

Det var en veldig god karakteristikk av meg. Jeg ER meta-naiv.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:05   #120
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setninger

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Når folk (les: nolo) begynner å rødprikke på flisespikkeren, da mangler de noe vesentlig. *går og hevnprikker*

Hva mangler jeg da?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no