Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fellespostkasser og navn

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hva skal stå på navnskiltet på postkassen?
Kun Familien ****** 12 24,00%
Izzimannen og Izzi Creo 3 6,00%
Izzimannen og Izzi Creo, Barn 1, Barn 2 og Barn 3 17 34,00%
Izzimannen og Izzi Creo, Barn 1 Creo, Barn 2 Creo og Barn 3 Creo 4 8,00%
Izzimannen Creo, Izzi Creo, Barn 1 Creo, Barn 2 Creo og Barn 3 Creo 8 16,00%
Noe helt annet Izzi ikke har tenkt på (spesifisér i tråden) 6 12,00%
Post-skilt-e restante 0 0%
Deltakere: 50. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-15, 02:42   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Fellespostkasser og navn

Vi skal gå over til fellespostkasser i nabolaget, og jeg lurer litt på hva vi skal skrive på navnskiltet. Hva er mest vanlig? Til nå har vi hatt Familien *****, men vet et par anledninger så har postmannen ytret ønske om å ha alle husstandens medlemmer på skiltet. Noe jeg forøvrig synes er en dæsj underlig...
Og er det noen negative sider ved å ha alles navn på postkassen? Blir det liksom litt mer anonymt å ha kun Familien *****? Er det noe som bør vektlegges?
Andre hensyn å ta? Ingen av oss har korte navn, så det blir i tilfelle mye skrift på skiltet, dog har alle likt etternavn.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 06:07   #2
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi har en linje med fornavnene våre, og så etternavnet midtstilt under (med store bokstaver).

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 06:35   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Her jeg bor har vi hatt navn på alle i husstanden på kassene så lenge jeg kan huske (og jeg er vokst opp samme sted) - ellers leverer de ikke ut post. Jeg ser ikke noen problemer med det. På vår står det:

Matilda Mellomnavn Wormwood
Matildamann Etternavn
Pjotten, Knotten og Småtten
Mellomnavn Etternavn
Gatenavn xx

Det blir akkurat plass på det største postkasseskiltet til posten (som har fem linjer og tydelig ikke er beregna på at folk kan ha forskjellige etternavn).

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 06:38   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi har bare etternavn, mitt (som også er ungenes) og mannens. Når ungene skal få nytt pass i posten, klistrer vi på en midlertidig lapp med fullt navn på den aktuelle ungen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 06:48   #5
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Fornavn på alle i familien +
mitt etternavn/mannens etternavn

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 06:51   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Jeg HATER postkasser med bare etternavn.
Det vanskeliggjør jobben for ganske mange så kjør på med navn på alle.
Men om alle har samme etternavn holder det sikkert å skrive det en gang.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 06:53   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Navn på alle. Men vi har jo ulikt navn alle sammen. Jeg syns alles navn skal stå der, men om alle har samme etternavn syns jeg ikke det trengs og gjentas. Da kan fornavnene ramses opp og etternavnet komme til slutt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 06:57   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg HATER postkasser med bare etternavn.
Det vanskeliggjør jobben for ganske mange så kjør på med navn på alle.
Men om alle har samme etternavn holder det sikkert å skrive det en gang.

Hva er det som blir så vanskelig? (Det hører med til historien at det er snakk om to sjeldne etternavn, vi ville neppe gjort det om vi hadde hett Olsen og Johansen.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 07:01   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hva er det som blir så vanskelig? (Det hører med til historien at det er snakk om to sjeldne etternavn, vi ville neppe gjort det om vi hadde hett Olsen og Johansen.)


Feks å kjøre ut bursdagsinvitasjoner. Også er man kanskje usikker på hva ungen faktisk heter til etternavn.
Så må man gjette da.....
Sjeldene etternavn gjør det litt lettere.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 07:07   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Her er vi bare to, jeg og ungen. Hver sin lapp/linje med fullt for- og etternavn.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 07:20   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Navn på alle. Men vi har jo ulikt navn alle sammen. Jeg syns alles navn skal stå der, men om alle har samme etternavn syns jeg ikke det trengs og gjentas. Da kan fornavnene ramses opp og etternavnet komme til slutt.

Jepp!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 07:20   #12
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi burde kanskje oppdatert dymolappene våre...for både jeg og mannen har endret litt på navnet. Jeg har tatt hans etternavn, mitt gamle har blitt mellomnavn og mitt opprinnelige mellomnavn er strøket. Han har tatt mitt gamle etternavn til mellomnavn. Så nå heter alle tre det samme som datteren vår er døpt. Alle navnene står på postkassa.

Vi venter også på fellespostkassestativ. Bestiller nytt ordentlig skilt når lillebrøster får navn en gang i november.

Da blir det nok
Plingo mannen,
Plingo,
Lille Persille,
Lillebrøster
Mellomnavn Etternavn

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 07:31   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi har bare etternavn, mannens og mitt/barnas. Jeg har aldri tenkt over at det skulle være vanskelig for postbudet når det ikke står fornavn. Vi har forøvrig uvanlige etternavn begge to.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 07:37   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Her klistret postbudet på etiketter med navn på alle i husstanden i hele gaten. Siden de tok seg sånn til rette så har jeg antatt at det var merkeplikt med alle navn i husstanden for å kunne motta post?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 07:41   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hva er det som blir så vanskelig? (Det hører med til historien at det er snakk om to sjeldne etternavn, vi ville neppe gjort det om vi hadde hett Olsen og Johansen.)

Men hva er problemet med å ha alles navn på postkassa?

Vi har ikke navn på postkassen,fordi vi har den i eget bygg med postbokser, men hadde vi hatt, hadde det nok stått:

Barn 1 Etternavn
Barn 2 Etternavn
Input Etternavn
Mann Etternavn

Barn 2 og Mann har samme etternavn, Barn 1 og jeg har samme etternavn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 07:57   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Hos oss heter vi

Lille Navn 1 Navn 2
Junior Navn 1 Navn 2
Pelle Navn 3 Navn 1
Pellemann Navn 1

På postkassen vår står det
Navn 2
Navn 1

På dørskiltet rett bak står det
Pelle Navn 2
Pellemann Navn1
Junior
Lille

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 24-09-15 kl 09:29.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 07:59   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Jeg ville i alle fall ikke skrevet "Familien xxxxxx". Familien, liksom?

Jeg ville hatt navnet på alle.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 08:14   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi har fullt navn på alle tre. Mannen og jeg har forskjellig etternavn,og Poden har begge navnene, så ingen variant av "Familien (…)" ville funke.

Hvis postbudet ber om fullt navn på alle, synes jeg det er grunn god nok til å ha det, uten å gruble så mye mer. Det er jo primært postbudet som trenger de navnene, og med tanke på hvor kjedelig det er når det blir tull med postleveringen, ville jeg gjort det så enkelt som mulig for dem. Og det enkleste er hvis navnet på postsendingen er det samme som ett av navnene på postkassen, uten at man trenger å lese hele teksten for å finne etternavnet helt til slutt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 08:15   #19
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Vi har husnummer på lokket og så står fullt navn under lokket (altså når man ser det når man åpner det. Felles på alle kassene slik at det skal se pent ut. Til og med skrevet av samme person på alle.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 08:16   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fellespostkasser og navn

Dette er vel av de gangene det er greit at alle har samme etternavn. På vår postkasse står det:

Etternavn
Mannen, Tjorven, Snuppa og Knerten

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no