Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 16:12   #101
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Mamma lager fiskemat til oss, mens svigermor legger opp buksene til kortvokste meg.

Ellers stiller de opp der de kan, selv om det er ting vi "klarer selv".

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 17:15   #102
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Mamma sluttet jo med fiskerensingen da en kjæreste ble litt sånn .

Før det var det ingen av oss som hadde tenkt over det, rett og slett.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 18:28   #103
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Mor sitter på føttene mine (jeg får nemlg stadig kalde føtter og mannens rumpe er slettes ikke bra nok ).

Den beste hittil!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 18:59   #104
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Mamma maler lister og karmer, lager mat av og til når vi har det travelt, tar med Minsten på kleshandling og mye annet fint.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:02   #105
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

mamma vanner alltid blomstene mine...
å lager mat til meg når jeg er på besøk

men egentlig er jeg pappa jente.. så han gjør nok mest for meg

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:04   #106
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Det hender at hun legger opp gardiner for meg. Fordi det er viktig for henne at den nederste sømmen er sydd for hånd, fordi det visstnok faller så mye penere da. Jeg kan, men jeg gidder ikke.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:30   #107
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er el ikke noe å for, vel? Selvsagt ringer jeg mamma for å få trøst!

Mamma: "Ja, jeg skjønner at dette er leit, vennen, men jeg skjønner ikke helt hva du mener at jeg kan gjøre med det?"
Jeg: "Du skal si 'trøst, trøst', så klart, og synes synd på meg!"
Mamma: "Så klart, vennen. 'Trøst, trøst'. Er det bedre nå?"
Jeg: "Jaaa." : snufs:

Jeg trodde nesten at jeg var alene om å ha en slik mor. Jeg og min største lillesøster snakker faktisk ofte om det, hvor lite trøst, trøst, trøst hun kan være. Jo å så er hun flink til å mase på ting hun synes vi kan bli bedre på.

Både jeg og hun var unge da jeg fikk Hannah, og hun hadde i grunn små barn da hun ble mormor. Men nå er min minste søster 13, og jeg synes hun er en alle tiders mimmi. Ungene elsker å være der!
Faktisk ringte Hannah nettopp til meg for å spørre om hun kunne få overnatte hos mimmi, for nå var det altså SÅ lenge siden de hadde kost seg sist. Synes på et vis at hun er en mer oppmerksom mormor, enn mor.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:43   #108
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Mamma syr gardiner for meg, og hjelper ellers til etter behov.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:42   #109
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Mamma gjør ikke mye nei... (Svigermor derimot!) Men det er litt min egen feil... Mamma har vasket opp her uten at det ble reint så mange ganger. Etter den gangen hun vasket en gryte som det hadde vært kokt harsk lever i (!) først før hun vasket glass sa vi ifra at hun ikke kan vaske opp her mer. Vi måtte ta ut alt av skapene og vaske alt tre ganger før lukta forsvant...
Hun er enda fornærmet for det...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:43   #110
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mamma sluttet jo med fiskerensingen da en kjæreste ble litt sånn .

Før det var det ingen av oss som hadde tenkt over det, rett og slett.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:44   #111
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Nei, det er ikke mye hun gjør. Det er litt vanskelig siden hun befinner seg i USA. Men når hun er på besøk har vi nesten alltid tom skittentøyskurv.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:46   #112
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Hun baker fantastiske kaker for meg, syr hvis det trengs, og passer ungene.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:47   #113
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Mamma vasker og stryker sengeklær for meg. Til gjengjeld får hun middag når hun henter det hos meg. Hun lager middag til oss nesten hver søndag, og hun legger opp bukser, syr gardiner, stryker skjorter, ordner bunader osv. osv.

Hun vasker og stryker duker for meg, og hun sitter barnevakt av og til (ikke for ofte det da, men men)

Svigermor derimot gjør stort sett ingenting for oss.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 21:37   #114
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Mammaen min tar seg av bunadsstellet, som så mange andres mammaer. Og hun syr hvis jeg trenger å sy noe på maskin.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:00   #115
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mora mi holder rede på slekta, hvem som lever og hvem som er død.
Men jeg tar gradvis over det området også...

Det høres ut som min mamma
I tillegg holder hun styr på naboene, der har jeg aldri klart å henge med ...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ingenting faktisk.
Ikke kan hun sy eller strikke.
Ikke lager hun mat/kaker/syltetøy/brød.
Ikke stryker hun bunadskjorten min (det må du da klare selv, mitt barn)
Ikke ringer jeg til henne når jeg er syk
Ikke vasker eller rydder hun noe her hvis hun er barnevakt
Ikke kan hun noe med hagestell

Nå høres det ut som om jeg ikke har noen mor, men det har jeg da, og hun er ikke så verst heller.

Mamma kan ikke sy og strikke lenger fordi hun har en stiv arm.
Kan ikke huske når hun lagde mat til meg sist.
Stryking er det jeg som har gjort siden jeg var tretten år(pappa stryker sitt eget tøy).
Hvis hun en sjelden gang er barnevakt rydder og vasker hun IKKE.
Hagestell kjeder henne,
Men jeg kan ringe når jeg eller noen andre er syk, ikke for å få trøst, trøst, men for å ha noen å prate med.
Men vi er mye sammen og egentlig koser vi oss, selv om jeg noen ganger kunne ønske at hun deltok litt mer.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg lurer på hva våre barn kommer til å skrive i en slik tråd om noen år.

Har noen av oss begynt å reparere klær i løpet av den tida tro?

Jeg reparerer tøy, kjøper og syr gardiner, hjelper til med maling og møblering, vasker klær(dersom det har hopet seg opp)inviterer på mat, er med på IKEA og kjøper nytt undertøy, og jeg oppbevarer serverskap, PCer og alt de bruker på Datapartys ...

Men jeg skreller ikke poteter eller fisk!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:14   #116
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Mamma trøster meg når jeg er syk, hjelper meg med jobben når jeg står fast og er en engasjert og flott mormor.

Egentlig har det de siste årene blitt mer at vi er et team enn at vi har et typisk mor-datterforhold. Vi hjelper hverandre med å ta oss av morfar, vi jobber delvis med det samme, jeg hjelper henne med det jeg kan og hun hjelper meg med det hun kan. Det føles godt, spesielt siden jeg er yngste barn og sto i fare for å bli dullet bort og alltid sett på som "lillesøster".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:14   #117
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Forresten spiser jeg poteter MED skall, og klamrer meg til håpet om at det er sunt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:21   #118
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Svært lite egentlig.
Men så bor hun 5 min unna også... :ironisk:
Passer ungene når vi spør da, men av og til ønsker jeg at hun og pappa hadde vært mer på tilbudsiden enkelte ganger.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 23:34   #119
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Jeg er den mammaen også, jeg. Som ikke gjør stort for mine døtre nå.
Jeg passer riktignok barnebarn, er tilstede, bryr meg.
Men aldri med praktiske ting utover det.

Hvorfor skal jeg det? jeg har lært dem å gjøre det selv. Jeg tror faen meg det er det beste jeg har gjort/gjør for dem. Å la dem bli kapable til å klare seg selv, og å la dem få lov å klare seg selv.

Sikkert ok å være selvstendig om jeg skulle omkomme i morgen...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 23:51   #120
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det noe moren din gjør for deg fremdeles?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg lurer på hva våre barn kommer til å skrive i en slik tråd om noen år.

Har noen av oss begynt å reparere klær i løpet av den tida tro?

Jenta mi var bare fem og et halvt år gammel da hun tok saken i egne hender og stoppet sin egen strømpebukse...
SKAL man ha akkurat den strømpebuksa dagen etter så SKAL man. Så får mamma bare sitte der og være avhengig av bestemor

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no