Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bytte og kaste fordi man er lei?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-08, 17:59   #1
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bytte og kaste fordi man er lei?

Synes stadig jeg snakker med folk som kaster håndklær, gardiner, sengetøy osvosvosv etter et år eller to fordi man er LEI av det!!! Man vil da røde håndklær istfor grønne, blomstrete sengetøy istfor rutete osvosv.
Hva i alle dager er det som skjer? Jeg blir kvalm og forferdelig provosert!!!!!

HVOR ER MILJØTANKEGANGEN I DET DA???!!!




Hvor vanlig ER dette fenomenet?

Hilsen ei som også er lei av sine 11 år gamle dynetrekk, men jeg sover da like godt i det - er jo like helt jo!

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:01   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Er det så bra å ha dem i nesten 10 år da? Skjønner ikke hvorfor våres aldri blir ødelagt. Jeg er virkelig lei dem nå. Vi har nå kjøpt noen nye også da. Men sliKe ting blir jo aldri ødelagt ser det ut som.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:01   #3
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Sånt har ikke vi råd til med en lønning hvertfall.
Her brukes ting til det blir slitt/ødelagt og går videre til å bli vaskefiller på hytta.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:02   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Vi har faktisk håndkler og sengetøy som jeg snek med meg da jeg flyttet hjemmefra. De nærmer seg vel 15 år nå.

Jeg har fått en del nytt i bursdagsgave/julegave, men har aldri trengt å kjøpe noe nytt.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:03   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Her brukast også slikt til det går i stykker.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:05   #6
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Er det så bra å ha dem i nesten 10 år da? Skjønner ikke hvorfor våres aldri blir ødelagt. Jeg er virkelig lei dem nå. Vi har nå kjøpt noen nye også da. Men sliKe ting blir jo aldri ødelagt ser det ut som.

Miljømessig er det da bra at ting varer vil jeg mene
Og, jada, jeg er møkklei samme mønsteret...og nei, jeg er ikke miljøfanatiker, men blir så provosert over bruk-og-kast fordi man er lei...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:06   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Vi tar "gammelt" sengetøy og håndduker på hytta, og får dermed gjenbrukt det. Gardiner har jeg gitt bort (venninner, mamma og Fretex), og per i dag har vi kun gardiner på soverommene, så de som ligger i skapet i boden kan jeg strengt tatt gi bort eller sy om til hyttevinduene ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:07   #8
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Vi bruker lintøyet helt opp, når det er utslitt klippes det til sykkelvask- og andre filler.

:tenker miljø:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:08   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg har heller aldri forstått tankegangen. Jeg er ikke opptatt av design osv. og kan ikke helt se poenget i å ha håndklær bare i en farge og sengetøy som alltid står i stil.
Vi har håndklær i alle regnbuens farger og de fleste er over 6 år gamle. Sengetøyet brukes til det er utslitt. Når vi en sjelden gang kaster håndklær og sengetøy er det fordi det er så slitt eller hullete at det ikke er brukbart.

Hvis jeg skulle kvittet meg med brukbare ting hadde jeg aldri kastet det, men levert det til Fretex eller lignende.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:09   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Her blir det brukt til det ikke er brukendes til vaskefiller engang.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:09   #11
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg er ikke i den kategorien, her gir håndkle o.l opp før jeg. Når de er så fæle at de ikke er brukanes til det som det opprinnelig er ment til, så klipper jeg det opp og bruker det til malingskluter o.l.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:13   #12
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

For være helt ærlig så er mønstret på sengetøyet knekkende likegyldig. For meg i allefall. Jeg kan ikke si jeg legger så mye merke til det. Jeg SOVER på soverommet. Punktum. Jo eldre sengetøyet er, jo mykere blir det, og mer behagelig å ligge i.

Håndklær bruker jeg til å tørke meg med etter dursj og bad, og der er det også slik at de blir bedre jo mere slitt de er.

Gardiner har jeg litt av, men ikke flere enn at de fint går på rundgang ennå. Blir jeg lei, gir jeg de til Fretex, eller de blir filler.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:13   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Håndklær og sengetøy brukes til det er utslitt og da går det til malefiller eller sølvpuss før det ender sine dager i spesialavfallet.

Jeg kjøper håndklær av skikkelig kvalitet i nøytrale farger, da holder de lenge.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:14   #14
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg følte meg heller ikke truffet. Mine håndklær brukes til de er frynsete. Eller til de lukter vondt uansett hvor mye du vasker dem. (Hva ER det der, da? Synes jeg opplever luktproblem ofte - med sterkt fargede håndklær... Mulig det er jeg som gjør noe fundamentalt feil...)

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:15   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

For være helt ærlig så er mønstret på sengetøyet knekkende likegyldig. For meg i allefall. Jeg kan ikke si jeg legger så mye merke til det. Jeg SOVER på soverommet. Punktum.

Jeg fikk noe skikkelig stygt, cerisrosa sengetøy og ei venninne slang ut av seg en bemerkning om at hun ikke skjønte hvordan jeg kunne sove i det der. Svaret var jo så enkelt: Jeg lukket bare øynene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:16   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Håndklær kjøper jeg sjelden, får som regel nok til jul. De brukes til de er utslitt. Sengetøy kjøper jeg litt nytt av innimellom, selv om vi strengt tatt kunne klart oss med det vi har. (Kjøpte faktisk to sett idag, bare fordi jeg syns de var fine). Jeg syns det er hyggelig å re opp sengen med fint sengetøy i farger og mønster som tiltaler meg, og syns slett ikke det er det samme med ett eller annet tilfeldig mønstrete noen ga meg til jul for ti år siden.
Jeg sover ikke 100% av tiden jeg tilbringer på soverommet, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:19   #17
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg fikk noe skikkelig stygt, cerisrosa sengetøy og ei venninne slang ut av seg en bemerkning om at hun ikke skjønte hvordan jeg kunne sove i det der. Svaret var jo så enkelt: Jeg lukket bare øynene.

Altså, jeg bryr meg ikke, men inntill en viss grense. *selvmotsigende* Jeg har f.eks. 2 sett med sengetøy jeg fikk av mormor på 80 tallet liggende. De er lyseblåde med DIIIIGRE rosa roser. De ligger pent i pakningene sine ennå. Men så er også stoffet sånt tynt papiraktig. Så det er vel mer at det er jævlig å ligge i tror jeg, enn at det er stygt.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:20   #18
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg har dårlig samvittighet for at jeg kastet noen dynetrekk i fjor, eller kastet gjorde jeg ikke. Filler ble de. De var ikke så gamle heller, men dårlig kvalitet.

Jeg har håndkler som jeg fikk når jeg gikk på skole i Sveits i 1985/6. Det har jo kommet til en del nytt også, selvsagt, men de er langt fra utslitt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:20   #19
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Nei inventar og slikt, det brukes til det er utslitt. Må innrømme at jeg ikke er like flink når det gjelder klær. Men kastes gjør det ikke, det gies bort e.l.

  Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:21   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Her brukast også slikt til det går i stykker.

Å, jeg bruker det mye lenger enn det! Her i huset gjelder nesten motsatt problem - nye ting blir liggende ubrukt, mens vi foretrekker å bruke det eldgamle som er utslitt, men mykt og godt. Vi har fortsatt håndklær her i husstanden som vi hadde med oss hjemmefra for 15 år siden (og som da ble ansett som pensjonert av våre foreldre).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no