Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bytte og kaste fordi man er lei?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-08, 22:13   #41
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Hvordan har du klart å få flekker på håndklær?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:17   #42
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg har de siste årene hatt kid sengetøy. 2 sett. Og brukt disse om enann til de har vært utvasket og utbrukt. Så har jeg kjøpt nye og smidd på dem..

Det hadde nok vært mer miljøvennlig å investert i noen skikkelige og tatt vare på dem

Absolutt noe å tenke på. Ensfargede sengeklær i kvalitet er jo tidløse.

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:18   #43
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Men HI, er det galt å bytte også? Det skjønner jeg ikke. Ikke bruker jeg ting til de går sønder og sammen heller.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:18   #44
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg kjøper gamle sengetøy, duker og gardiner på fretex jeg...
Jeg syr dem om til klær og vesker.

Gjenbruk er GØY!

Bruk og kast skjønner jeg ikke heller.. men det er kanskje fordi vi rett og slet ikke har råd..

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:19   #45
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvordan har du klart å få flekker på håndklær?

Ja, som ikke går vekk i vask? Også på ALLE? Hva bruker du egentlig håndklærne til?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:21   #46
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

De gamle stygge håndklærne var veldig kjekke å ha da minsten hadde spysyken forrige uke. Det ble åtte skift i løpet av natten og da var det veldig greitt å bruke de gamle håndklærne oppi sengen (for så mange sengetøyskift har jeg ikke).
Sengtøy brukes også i maaaange år. Kjøpte litt nytt til oss i fjor da jeg pusset opp soverommet, men har fremdeles en haug med andre som blir brukt til overnattingsgjester eller når vi drar på tur og må ha med sengetøy.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:40   #47
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg bruker sengtøy og håndklær til det ikke er mer stoff igjen på tøyet =) Er noe slitt, klippes det opp og brukes til malingsarbeid, bilvask, diverse "shit"jobber

Klær forbruker jeg nok for mye av...kjøper en del billig klær som fort blir stygge...Der kan jeg nok gjøre en mye bedre jobb for miljøet!!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvordan har du klart å få flekker på håndklær?

Dersom det har blitt sølet kaffe/vin/fruktsaft og jeg har tørket med håndkle, så sitter flekkene som regel. Badet ligger nærmere stua enn kjøkkenet, så det hender at jeg også får flekker på håndklærne som ikke går bort, men de er jo rene likevel eller?

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:49   #48
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg har alltid fått hvite håndklær hvite igjen, men så bruker jeg dem ikke til å tørke opp blåbær. Det er det eneste jeg har hatt problemer med å få bort fra klær. Håndklær kan jo kokevaskes, og flekkbehandler man først så skal det vel godt gjøres å få alle håndklærne flekkødelagte?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 23:25   #49
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Selvbruningskrem her i gården.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 23:27   #50
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Hårfarge er også en fin ting å ødelegge håndklær med.

  Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 07:30   #51
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men HI, er det galt å bytte også? Det skjønner jeg ikke. Ikke bruker jeg ting til de går sønder og sammen heller.

Med bytte mener jeg vel bytte ut ting for så å kaste det - ikke bytte med noen andre nei...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 08:04   #52
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Me brukar håndklær som vart delt ut på mannens jobb den tida han ikkje jobba på kontor. Dei er gamle og tynne, men har ein perfekt størrelse. Opprinneleg var dei pastellfarga, men har farga alle i same blåfarge. Vil ikkje ha andre håndklær, eg.

Ang. gaver, så vil eg gjerne avlive myten om at "håndklær og sengetøy trenger ein alltids meir av". Nei, nei, nei. Av rein plikt og dårleg samvit pakka me opp sengetøyet me fekk av mannens avdøde bestemor for 6 år sidan og tok det i bruk i januar 2008. Hadde absolut ikkje bruk for enda eit sett, men det låg der og lyste gult og klart og gav meg dårleg samvit kvar gong eg opna skapet.

Interiørmessig er heimen vår ein liten katastrofe, men ingen av oss er nemneverdig interessert. Me trives stort sett, men får litt mindreverdighetskompleks av å ha besøk av folk som abonnerer på Bonytt

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 08:43   #53
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har alltid fått hvite håndklær hvite igjen, men så bruker jeg dem ikke til å tørke opp blåbær. Det er det eneste jeg har hatt problemer med å få bort fra klær. Håndklær kan jo kokevaskes, og flekkbehandler man først så skal det vel godt gjøres å få alle håndklærne flekkødelagte?

skal sikkert godt gjøres. De aller fleste av mine håndklær er heldigvis ikke flekkødelagte.
Men klart, hårvask, maling, olje, selvbruningskrem, fruktflekker, kaffe, rødvin o.l. er ikke det letteste å få bort.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 08:51   #54
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg minsker jo risikoen ved å holde meg og håndklærne mine langt unna første halvdel av listen din.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:27   #55
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Her var da alle veldig PK.

For å svare på spørsmålet i overskriften: Nei, jeg bytter hverken sengetøy eller håndklær fordi jeg er lei det. Men jeg bytter det før det går hull i det av slitasje. Av det jeg startet med da jeg flyttet hjemmefra for 13 år siden er det veldig lite igjen. Jeg bytter håndklær og sengetøy fordi det ikke holder seg pent i for mange år. Jeg vil si det har en levetid på 5-7 år hos oss, avhengig av hvor mye det blir brukt selvsagt.

Er det så veldig mye verre enn å ikke bruke klær til det er hullete av slitasje?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:30   #56
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Er det så veldig mye verre enn å ikke bruke klær til det er hullete av slitasje?

Jeg skjønner ikke heller helt forskjellen der. Det er vel ikke så mange av oss som er fullstendig Gerhardsen på alle områder.


Sist redigert av Filifjonka : 08-04-08 kl 09:43.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:34   #57
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg er litt sånn. På badet mitt finnes det kun røde håndklær, for det er rødt som er tema nå. Det har det vært siden badet var nytt for to år siden, men det er ikke umulig at det blir grønt om ikke så lenge. Jeg kaster ikke tøy og utstyr som ikke er ødelagt, jeg gir det bort til noen som har lyst på/trenger det eller gir til Fretex. Dette er min greie, jeg er opptatt av interiør. Andre ting sparer jeg veldig på, f.eks bruker jeg nesten aldri sminke eller hårspray. (dessuten har jeg klær i skapet til meg selv som jeg kjøpte til min første dag på videregående - og jeg bruker det fremdeles )

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:22   #58
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

De to absolutt beste håndklærne jeg har er ett som jeg sydde i tekstilformingstimen på ungdomsskolen, og et jeg hadde med meg da jeg flyttet hjemmefra, som stammer fra min far gikk på gymnaset, han bodde på internat og der har han tydeligvis fått håndklær. Finnsnes Gymnas er vevd inn i stoffet. Vinner jeg for å ha eldst håndkle, eller?

Sengetøy bruker vi til det er utslitt, at de ikke er så pene er det jo bare vi som ser, vi har uansett fint matchende sengeteppe over senga på dagtid.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 15:11   #59
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å, jeg bruker det mye lenger enn det! Her i huset gjelder nesten motsatt problem - nye ting blir liggende ubrukt, mens vi foretrekker å bruke det eldgamle som er utslitt, men mykt og godt. Vi har fortsatt håndklær her i husstanden som vi hadde med oss hjemmefra for 15 år siden (og som da ble ansett som pensjonert av våre foreldre).

Er helt på linje med Elinblu her. Bortsett fra laken (som vi måtte kjøpe nye for å passe til den nye senga vår) kan jeg faktisk ikke huske å ha kjøpt et eneste sengesett i hele mitt liv. Og så godt som ingen håndklær heller. Noen som fremdeles er i daglig bruk er fulgt med fra barndomshjemmene våre, og jeg har både sengetøy og badehåndkle som jeg jeg vet at jeg fikk da jeg var ca 7 år. Og noen hvite som vi fikk til bryllupet for snart 9 år siden er jo blant de "nye og fine"...

(Til samme anledning fikk vi også et par brune stretchlaken av en gammel nabo, men de har på mystisk vis aldri kommet seg ut av plasten.)

Men vi har fått sengetøy til jul, og det er faktisk både hyggelig og deilig å bruke. Håndklær liker jeg best velbrukte - jo tynnere, jo bedre. Tykke, tettvevde frottéhåndklær er noe av det verste jeg vet.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 15:13   #60
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Her kastes slikt når det går i stykker... har ikke råd til å kjøpe nytt hele tiden.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no