Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-23, 21:59   #21
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?

For en perfekt tråd! Vi lurer på akkurat det samme, så jeg henger litt her jeg

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-23, 09:48   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?

Det har vært mye forsinkelser på tog de siste årene, streik og lav bemanning. Trenìt appen fungerer fint til planlegging og kjøp av billetter. Har du hotell eller utleier så fortell om reisemåte, de hjelper gjerne og er oppdatert. Vi skjønte ikke at hydrofoilen ikke gikk og at vi måtte komme oss til neste havn, heldigvis oppmerksom husvert.

Napoli og jernbaneområdet er kriminelt, både lommetyver, hjelpsomme menn ved billettautomater, pirat taxier og alt er organisert og effektivt tyveri. Politi kom bort til oss for å be oss ta t-banen til havnen, ikke buss eller taxi, og ba oss holde på tingene og komme oss ut. Jeg kunne prøvd igjen uten barn, blonde i reisefølge eller bagasje, alt som vekker oppmerksomhet og skiller oss ut.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-23, 10:23   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, jeg hadde også mitt livs beste pizzaopplevelse i Napoli.

Ja, jeg også. Det var helt magisk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-23, 19:14   #24
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?

Vi var 9-10 dager i Santa Maria di Castellabate sist sommer. Det ligger sør for Amalfi. En søt liten by med mest italienere og noen andre turister. Liten by med gågate med de butikkene man trenger mest og laaaaange fine strender. Mye liv og røre på kveldene. Vi hadde bil og brukte ca 1,5 til Napoli. Nærmeste tog går fra nabobyen Agropoli.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 19:15   #25
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?

Slår et slag for Maiori. Veldig koselig sted langs Amalfikysten, men ikke i travleste Positano, og med båtmuligheter til alle stedene man kan ønske å besøke (samt gåtur unna Ravello via Sitronstien). Der har de for øvrig også verdens beste pizza på den ene restauranten, og trivelige hotell med nydelig havutsikt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 11:39   #26
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.092
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Dra ut til en av øyene utenfor Napoli. Magisk. Var på Procida i fjor høst, øya var i 2022 Italias Kulturby. Vakker øy, ikke større enn at du kan gå rundt den, med fantastiske restauranter og valker utsikt hvoren man snur seg.

Vi er på Procida nå. Nydelig øy! Bare litt synd at det regner i dag.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og hvis man først er i nærheten, så kan man godt ta noen dager i Napoli.

Napoli kokte i går, på grunn av fotballkamp som var forventet å avgjøre serieseieren for Napoli. Det ble uavgjort, men jeg tror det fortsatt forventes at Napoli vinner.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Åh! Nå kjenner jeg at jeg lengter tilbake til Italia. Vi var det i fjor sommer, og ferien traff skikkelig. Også de to tenåringene.

Tog fungerer forresten UTMERKET i Italia. De har superraske tog, tog som stopper overalt og alt imellom. Vi tok tog direkte fra Napoli til Venezia, hvis man ønsker å kombinere.

Enig i at tog fungerte veldig godt og var komfortabelt.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, jeg hadde også mitt livs beste pizzaopplevelse i Napoli.

Jeg spiste deilig pizza Margherita i Napoli i går.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.

Sist redigert av Nooria : 01-05-23 kl 12:10.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-23, 12:04   #27
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor på vestkysten av Italia bør vi reise?

Det høres hyggelig ut. Hvis det er kjølig så frister det kanskje med varme kilder, utendørsbad og morgenkåpe på Ischia.

Mat og reiseprogram på NRK i går, med Gino og familie i Napoli. Vakkert, de var innom stadion med plass til 100 000, Torre del Greco og sentrum på scooter. «Hør min sønn, legg mobilen i sokkene og armbåndet i trusa». .

Her snør det, har nedtelling til 3. Juli.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no