Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mest romantiske film?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-06, 23:42   #21
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mest romantiske film?

A Room with a View: Helena Bonham Carter møter Julian Sands i Firenze, men hun er forlovet med Danial Day-Lewis (dette ville kanskje være mer av et luksusproblem i virkeligheten). Glimrende skuespill, særlig av Simon Callow som Rev. Beeb og Daniel Day-Lewis som Cecil Vyse (stakkar).

Les gjerne boken av E.M. Forster også.

Ben "like looking at views" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:32   #22
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

A Room with a View: Helena Bonham Carter møter Julian Sands i Firenze, men hun er forlovet med Danial Day-Lewis (dette ville kanskje være mer av et luksusproblem i virkeligheten). Glimrende skuespill, særlig av Simon Callow som Rev. Beeb og Daniel Day-Lewis som Cecil Vyse (stakkar).

Les gjerne boken av E.M. Forster også.

Ben "like looking at views" Murphy

At jeg kunne glemme denne!

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:36   #23
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

True Romance og Natural Born Killers

Synes du Natural Born Killers var romantisk? Greit at den handler om et par som elsker hverandre, men romantisk? Kunne skjønt det litt bedre om det var snakk om Bonnie and Clyde.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 01:08   #24
Mille
Sånn passe snill
 
Mille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved siden av kvadrat
Innlegg: 37
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Dere har allerede nevnt mange som kommer på min liste og. Kan legge til City of angels.. Tåreperse og superromantisk. Jeg må beskjemmet innrømme at jeg synes King Kong og er litt romantisk.

__________________
Poden 10.10.04
Mille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 08:39   #25
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Mye bra her. Jeg har intet å tilføye. Kanskje Bridget Jones ... Ikke på grunn av Rene Z, hun er dum, men mennene i den filmen

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 08:56   #26
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

A Room with a View: Helena Bonham Carter møter Julian Sands i Firenze, men hun er forlovet med Danial Day-Lewis (dette ville kanskje være mer av et luksusproblem i virkeligheten). Glimrende skuespill, særlig av Simon Callow som Rev. Beeb og Daniel Day-Lewis som Cecil Vyse (stakkar).

Les gjerne boken av E.M. Forster også.

A Room with a View er nok en av de filmene jeg har sett aller flest ganger. Den er jo først og fremst ubetalelig morsom, men romantikk, kjekke menn, deilig engelsk miljø og fine kjoler skader heller ikke. Maggie Smith er fantastisk som den grufulle tanten. Og E.M. Forster kan jeg anbefale på generelt grunnlag.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 09:46   #27
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Maggie Smith er fantastisk som den grufulle tanten.

Det er sant; jeg burde tatt med Maggie Smith sammen med Day-Lewis og Callow i listen over mest fremragende skuespillerprestasjoner i filmen. A Room with a View er forøvrig en av de veldig få filmene jeg har gått for å se igjen allerede dagen etter at jeg så den på kino første gang (Dette var kanskje i 1986. Iallefall da den først ble vist i Norge).

Og hvis noen ikke har sett den: Løp, ikke gå, til butikken for å kjøpe den!

Ben "romantic" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:13   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Jeg er, sikkert ikke overraskende, enig med både Benmurphy og Tinetoff angående A Room with a View. Dessuten vil jeg slå et hardt og hjertelig slag for The Princess Bride, som er en av de morsomste og søteste filmene som finnes, dessuten en av de aller mest siterbare filmene jeg vet om. (The Big Lebowski topper den kanskje på siterbarhet, men den er vel ikke så veldig romantisk. Eller, når jeg tenker meg om, så ... er den faktisk ikke romantisk i det hele tatt, nei. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:14   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Cinema Paradiso er en veldig romantisk film.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:19   #30
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Pretty Woman Tror jeg har sett den 8-10 ganger!

Notthing Hill

Enig

Og så Sleepless in Seattle, da...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 17:07   #31
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(The Big Lebowski topper den kanskje på siterbarhet, men den er vel ikke så veldig romantisk. Eller, når jeg tenker meg om, så ... er den faktisk ikke romantisk i det hele tatt, nei. )

Nei, ikke så veldig, nei. Men kanskje litt mer romantisk enn f.eks. Naked, som er en annen film med fantastiske replikker, men heller lite romantikk. Eller lite romantikk? Det kommer kanskje an på øyet som ser?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 17:43   #32
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mest romantiske film?

De fleste er nok nevt, men gode ting kan vel neppe nevnes for ofte

@ P&P - BBC utgaven
@ Love Actually (genial :fjollesmil: )
@ Sleapless in Seatle og You've got mail (Meg og Tom - superduo)
@ Jack and Sarah (Richard Grant i storform)

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 17:50   #33
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Det er Romeo og Julie. Jeg var sammen med veninna mi. Hun histet og gråt, så både hennes og mitt skjerf ble vått. Til slutt lå hun med hodet i fanget mitt og gråt. Jeg ble våt, ja.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 19:49   #34
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Before Sunrise. Og gjerne Before Sunset også.

Ååå ja, jeg har ikke sett Before Sunrise, men Before Sunset er nydelig.
Ellers er Love Actually og Den Eneste Ene to av de mest romantiske filmene jeg har sett.
Sånn helt uoffisielt synes jeg også Broene i Madison County og Up Close and Personal er utrolig romantiske filmer.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 20:36   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Den Eneste Ene to av de mest romantiske filmene jeg har sett.

Hvordan kunne jeg glemme Den Eneste Ene. Den er jo bare deilig.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:04   #36
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Hvordan kunne jeg glemme Den Eneste Ene. Den er jo bare deilig.


ja hvordan kunne jeg også glemme den? fuck fuck

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:09   #37
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Lidenskapens pris, er det det den heter? Rart ikke den stod her ennå. Den er jo romantisk da.. dog veldig trist.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:11   #38
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Sense and Sensibility er forresten også en både god, romantisk og morsom film.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:21   #39
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Og når vi var tilbake til Austen, vil jeg gjerne anbefale den utrolig skarpe og gode filmatiseringen av Mansfield Park fra 1999. Jeg pleier vanligvis ikke å like filmatiseringer som fikser og ordner på originalen etter eget forgodtbefinnende, men dette er et unntak: Her har de vært så frekke å bytte ut den nokså kjipe heltinnen med Jane Austen selv, lar henne kikke inn i kameraet med et uimotståelig nesevist blikk og komme med syrlig-festlige formuleringer fra Austens brev og dagbøker. Det fungerer faktisk som bare det!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:46   #40
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest romantiske film?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Sånn helt uoffisielt synes jeg også Broene i Madison County og Up Close and Personal er utrolig romantiske filmer.

Broene i Madison County er utrolig romantisk. Jeg er møkklei av at folk alltid skal knise og fnise "av de to gæmlingene som er forelsket, lissom". Herlighet, man slutter da ikke å falle for folk selv om man er over 25!

Den scenen hvor Meryl Streep sitter i bilen med hånda på dørhåndtaket, er aldeles hjerteskjærende. Jeg gråter svært sjelden når jeg ser film, men den scenen er vond. Vond på samme måte som den Joni Mitchell-scenen fra Love Actually.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no