Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig
Bra 32 58,18%
Dårlig 11 20,00%
Har ikke sett den 12 21,82%
Deltakere: 55. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-06, 11:47   #1
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Det verserer så fryktelig mange meninger der ute om Pirates 2.

Jeg elsker den!

Hva mener du om filmen? Bra eller dårlig?

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:10   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Selv om den bærer litt preg av at den ikke er avsluttet, så er den knall synes jeg. Pirater, Johnny Depp, Karibien... Nesten som å se Monkey Island på film.

Arrrh!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:13   #3
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Jeg synes den var, bra.
Det var gøy å være på kino og få skikkelig krampelatter, skikkelig slapstick humor.
Dessuten må det jo bli bra med Johnny Depp. :smelt:

Det eneste jeg ikke likte var at det var en fortsettelse følger, for det var jeg ikke klar over på forhånd. Så det ble litt nedtur, var ganske grinete egentlig da vi gikk hjemover.

Så jeg har ikke stemt, for den var jo bra, men slutten var skikkelig dårlig.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:35   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Jeg likte den ikke.

Det vil si, jeg liker alt Johnny Depp sier og gjør i filmen, men det er da også det hele.

Her er det jeg ikke likte:

Filmen forutsetter at du husker veldig mye fra den første filmen, så den blir litt vanskelig å følge noen ganger.
Mange av scenene er for lange og burde vært kuttet.
Det er vanskelig å høre hva de sier, stemmene forsvinner i bakgrunnsstøyen. Det hjelper det lite at filmen er tekstet, for flere av de gode poengene var feil oversatt, så jeg.

Men, nå er ikke dette min type film i det hele tatt, så kanskje jeg bare burde holde kjeft. Men som sagt Johnny Depp er aldeles uimotståelig morsom og sexy. Og den verbale humoren kan jo til tider være fortreffelig:

Elisabeth:There will come a time when you'll have the chance to do somethng courageous, to do the right thing.
Jack:I love those moments. I like to wave at them as they pass by.

"You know, these clothes do not flatter you at all. It should be a dress or nothing. I happen to have no dress in my cabin."

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:52   #5
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Jeg likte den, men synes det er litt synd at det er så mye som er uavsluttet når filmen ender. Gleder meg til oppfølgeren da.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:08   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Klarer ikke å stemme. For egentlig synes jeg den er dritdårlig (for en idiotisk historie!), men så blir den jo helt fantastisk god pga Johnny/Captain Jack. Hadde nok ikke gidda å sitte gjennom hele filmen hvis det ikke hadde vært for han.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:19   #7
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Har ikke fått sett den.

Gleder meg til lønn nå ja.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:20   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Jeg syns den var veldig bra, men den lever ikke opp til eneren. Min teori om dette er at med eneren så brukte vi en del av storyen til å bli kjent med personene. Vi hadde ikke dette ukjente momentet i toeren, vi visste allerede hvordan Jack og gjengen så ut og skulle oppføre seg.

Jeg liker godt at filmene henger sammen. På den måten blir det mer en ordentlig trilogi.

Jeg er også enig med Stompa; Jack gjør filmen. Aldri før har jeg siklet så mye etter en scruffy liten pirat.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:21   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Jeg likte den ikke. Synes den var en stor skuffelse, men så hadde jeg skyhøye forventninger etter ener'n.

Johnny Depp er genial som Jack Sparrow, men det var også det eneste jeg likte ved Dead Man's Chest. Himmel, så teite de "sjømonstrene" ombord på Flying Dutchman var...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:29   #10
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Jeg elsker den.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:40   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Jeg har ikke sett den enda. Men gleder meg til den kommer på utleie-DVD!

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:40   #12
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Det ligger en DVD i den (voksende) usett-bunken. Får vel prøve å gitt den en snurr med det første. Jeg er litt skeptisk da, siden jeg har forstått at de som lagde den var av den misoppfatning noen var interessert i å se Kiera Knightly og Orlando Bloom, og ikke bare Johnny Depp hele tiden.

Ben "Arrrr" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:55   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns den var veldig bra, men den lever ikke opp til eneren. Min teori om dette er at med eneren så brukte vi en del av storyen til å bli kjent med personene. Vi hadde ikke dette ukjente momentet i toeren, vi visste allerede hvordan Jack og gjengen så ut og skulle oppføre seg.

Jeg liker godt at filmene henger sammen. På den måten blir det mer en ordentlig trilogi.

Jeg er også enig med Stompa; Jack gjør filmen. Aldri før har jeg siklet så mye etter en scruffy liten pirat.

Mer eller mindre det jeg ville si.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:01   #14
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Den første var helt knall, så jeg gleder meg veldig til å se 2'ern.
Johnny Depp

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:25   #15
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Den er bra. Ikke så bra som nr. 1, men bra. Nok ironi/selvironi til å funke.

Liker egentlig ikke slike eventyrfilmer, men så spiller jo mr. Depp der... Og han er både sexy og dyktig. For en kombo!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 15:04   #16
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Jeg har ikke sett den enda.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 15:04   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Har ikke sett den enda, men gleder meg til vi skal se den.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 16:02   #18
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Jeg synes den var kjempebra. Bare å se Johnny Depp i det kostymet er jo helt...

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 16:07   #19
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Har sett litt av den, men mannen sovna skal sikkert se resten i kveld

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 17:23   #20
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pirates Of The Caribbean - Dead Man's Chest - Bra eller dårlig

Jeg likte eneren, men toeren synes jeg ikke var så bra.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no