Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kenwood kjøkkenmaskin 1200 eller 1500 watt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-16, 15:45   #1
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kenwood kjøkkenmaskin 1200 eller 1500 watt?

Nå skal jeg endelig somle meg til å kjøpe meg kjøkkenmaskin, og har skjønt at kraftig motor er lurt, men lurer på om det er verdt å betale 2000 ekstra for å få 1500 watt? Eller holder det med 1200 watt? Kommer vel til å bake litt brød og boller og sånt, men vi er bare 4 personer så vi er jo ingen storhusholdning. Ikke er vi matlagingsentusiaster heller (men vi blir kanskje det med ordentlig kjøkkenmaskin- det er lov å håpe), så jeg er litt usikker på hva vi kommer til å bruke den til utover baking. Hva bruker dere andre kjøkkenmaskina til?

Fant dette pakketilbudet på 3499 for 1200 watt, inkl blender og kjøttkvern (trenger man kjøttkvern?), det frister litt. https://www.kitchenone.no/produkt/ke...r-pakketilbud/

Eller er det lurt å vente til Black Friday og slå til på tilbud da?


Sist redigert av Galathea : 11-10-16 kl 16:03.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 15:49   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood kjøkkenmaskin 1200 eller 1500 watt?

Vår forrige Kenwood kortsluttet i alle fall fordi deig til fire brød ble for tungt for den. Aner ikke hvor mange watt den hadde, men det var en stor og dyr koloss, så mannen oppgraderte til en enda dyrere. (Dette har jeg ikke peiling på, altså, men nå fikk jeg i alle fall fram at den KAN kortslutte. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 16:05   #3
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kenwood kjøkkenmaskin 1200 eller 1500 watt?

Jeg har 1500 til 3,5 kg deig.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 16:07   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood kjøkkenmaskin 1200 eller 1500 watt?

Jeg har også 1500, og den tar glatt 3,5 kg deig. Veldig fornøyd med vår. (Og nå er mannen det også, etter at han lærte at han må ha væsken i før melet når han baker brød.)

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-16, 16:12   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwood kjøkkenmaskin 1200 eller 1500 watt?

Jeg har og 1500. Veldig fornøyd, men har ikke noe å sammenligne med.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 19:18   #6
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Kenwood kjøkkenmaskin 1200 eller 1500 watt?

Takk for svar. Mange med god erfaring med 1500 watt altså. Bør vel gå for den læll da kanskje, det er den venninnene mine anbefaler også. Men det sitter langt inne å bruke 5000+ for en kjøkkendings altså

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 19:23   #7
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kenwood kjøkkenmaskin 1200 eller 1500 watt?

Vi har Kenwood 1500 watt vi også og super fornøyd. I tillegg til at høy watt klarer større og tyngre deiger så bråker de mindre, merkbart mindre. Både min mor og venninner som har Kenwood med lavere watt bemerker hvor mye mindre vår bråker. Gå for 1500 watt.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 00:00   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwood kjøkkenmaskin 1200 eller 1500 watt?

Jeg har 800 watt, og skal helt klart ha en 1500 watt etter hvert. (Det er bare at den jeg har blir jo aldri brukt opp.)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no