Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-16, 08:55   #521
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Hæ? Det er ikke vanlig der jeg bor på sunnmøre iallefall.

Kanskje enda mer lokalt, eller bare tilhørende eldre generasjon? Mine svigerforeldre sier det helt konsekvent, og det gjør svært mange i området hvor de bor også, og uansett vet alle hva det betyr.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 09:02   #522
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Hæ? Det er ikke vanlig der jeg bor på sunnmøre iallefall.

Ikke vanlig der jeg er fra heller.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 09:07   #523
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Den har jo indikasjon sår. Det virker ikke som at kremen er brukt utenfor indikasjon slik jeg leser det (men skjønner ikke siste biten om mors nipple).

Healing of varicose ulcers and bedsores, burns, surgical wounds, abrasions, erosions, anal fissures, eczematous dermatitis of any etiology and in general all kinds of infectious heal wounds without problems for the mother’s help in cracking the nipple.


Nipple er brystvorte. Man kan bruke den på såre brystvorter. Eller ikke bruke den på såre brystvorter? Haha. Det var ikke så klart som jeg trodde nei.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 09:31   #524
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Eg seier konsekvent porolonmadrass :40 år og sunnmøring:

Termos er vel forøvrig i samme kategori?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 09:38   #525
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Termos er vel forøvrig i samme kategori?

Japp. Det er ganske vanlig. I sørstatene kalte mange all brus for "cola".

Men i Johaugsaken tror jeg omtalen som leppekrem, ebepomade og lysyl er meget bevisst altså. Det høres ikke like tilforlatelig ut med "steroid sårsalve".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 12:06   #526
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Japp. Det er ganske vanlig. I sørstatene kalte mange all brus for "cola".

Men i Johaugsaken tror jeg omtalen som leppekrem, ebepomade og lysyl er meget bevisst altså. Det høres ikke like tilforlatelig ut med "steroid sårsalve".

Men det er jo ingen som bruker en slik betegnelse? Sårsalve til nød. Men smøres det på leppene er det lebepomade. Evt puppesalve

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 12:08   #527
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men det er jo ingen som bruker en slik betegnelse? Sårsalve til nød. Men smøres det på leppene er det lebepomade. Evt puppesalve

Sårsalve til nød? Det er akkurat det jeg ville kalt det. Det er en sårsalve. Ikke en leppesalve, lebepomade eller lypsyl.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 13:11   #528
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men det er jo ingen som bruker en slik betegnelse? Sårsalve til nød. Men smøres det på leppene er det lebepomade. Evt puppesalve

Nei det er ikke det.

Vi har fjørti ulike steroidsalver og kremer her hjemme. Det er legemidler som brukes på hud, enkelte av dem kan brukes på lepper.
Det er ikke leppepomade eller lypsyl. Det er ikke bodylotion eller spenol.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 13:28   #529
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg seier konsekvent porolonmadrass :40 år og sunnmøring:

Termos er vel forøvrig i samme kategori?

Måtte tenke et sek, det heter porolonmadrass... nei, gjør vel ikke det, men mitt hode så...

37 og sunnmøring (evt ålesunder)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 14:03   #530
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Måtte tenke et sek, det heter porolonmadrass... nei, gjør vel ikke det, men mitt hode så...

37 og sunnmøring (evt ålesunder)

Har aldri hørt om porolonmadrass, sunnmøring 37,5 år frå søre Sunnmøre.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 14:35   #531
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er en helt annen diskusjon, men jeg syns det er en merkelig ting at Lypsyl (muligens verdens dårligste leppepomade) for endel tydeligvis har blitt et slags generelt navn for leppepomade. Det blir som å kalle alle bodylotioner for Spenoler, eller noe.



Her er det mange i foreldregenerasjonen som sier "glad pack" om all plastfolie.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 14:39   #532
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Leppepomade er ikke et ord i mitt vokabular. Det fungerer ikke på min dialekt. Lypsyl er nok det som blir sagt mest. Krem til leppen kan også sies. Leppepomade not so much.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 14:42   #533
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Leppepomade er ikke et ord i mitt vokabular. Det fungerer ikke på min dialekt. Lypsyl er nok det som blir sagt mest. Krem til leppen kan også sies. Leppepomade not so much.

Mens her (Rogaland) er det leppepomade som brukes. Lypsyl er kun Lypsyl.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 14:43   #534
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Er det Johaug og skiforbundet som har kalt det leppesalve, leppepomade eller Lypsyl? Jeg er ikke sikker, men tror det er pressen som har brukt de navnene.

Salve til å smøre på leppene mener jeg er sagt, men det er jo også det hun brukte det til.

Arrester meg gjerne på det, jeg husker ikke alt som er sagt i denne saken.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 15:04   #535
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.



Her er det mange i foreldregenerasjonen som sier "glad pack" om all plastfolie.

Jeg kan nok nesten regnes med i foreldregenerasjonen, tror jeg. Leppepomade er leppepomade (eller nærmere bestemt "leppomade", som mange uttaler det).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 15:05   #536
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Gladpack og leppomade her også!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 15:10   #537
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Mens her (Rogaland) er det leppepomade som brukes. Lypsyl er kun Lypsyl.

I min del av Rogaland sier vi lypsyl. Leppepomade har jeg aldri hørt brukt i min dialekt.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 15:16   #538
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg sier lypsyl. Glapakk, platfolie og "glæd pæck" litt om en annen.

Flaks for Johaug at vi er så avsporende!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 15:17   #539
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg kan nok nesten regnes med i foreldregenerasjonen, tror jeg. Leppepomade er leppepomade (eller nærmere bestemt "leppomade", som mange uttaler det).

Jeg sier "leppomade" om det er uten farge, og er inkonsekvent og sier "lebestift" når det er med farge. Eller "lipgloss" hvis den er blank med farge.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 15:23   #540
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.754
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Leppepomade er ikke et ord i mitt vokabular. Det fungerer ikke på min dialekt. Lypsyl er nok det som blir sagt mest. Krem til leppen kan også sies. Leppepomade not so much.

I Bergen het det lebepommade da jeg var ung. Nå sier jeg leppepomade. Jeg nekter å bruke merkenavnet Lipsyl.

Min mor som sier forøvrig Wrangler om alle dongeribukser og sunli om alle oppvaskemidler som er for håndoppvask. (Kommer av merket Sunlight). Nå tror jeg mange sier Zalo om alle merkene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no