Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-17, 10:54   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Jeg er veldig glad i gode feel-good dramaserier. Jeg kan gjerne se mørkere dramaserier også, men det er ikke det jeg er på utkikk etter nå - i en stressende periode er det veldig deilig å se noe feel-good. Men jeg blir grinete om det er dårlig kvalitet, so there's a fine line! Ikke no' daytime-TV.

Mine favoritter er:

Gilmore Girls
Parenthood
The Fosters
Life Unexpected
Switched at Birth
Hart of Dixie
Doc Martin
Friday Night Lights

Nå lurer jeg på om jeg har sett alt av de gode seriene i denne sjangeren? Jeg prøvde meg på "Chesapeake Shores" på Netflix, men der synes jeg både plot og skuespill er så dårlig at jeg blir grinete. Nå ser jeg litt på "Nashville" på Viaplay, og den er helt grei, men jeg blir ikke kjempeengasjert. Noen som kan tipse om noe jeg evt. har oversett?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 01-06-17 kl 10:59.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 11:42   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Jeg er Anne på netflix?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 11:43   #3
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Jeg er Anne på netflix?

Ja, den har jeg sett! Det er i skuffelsen over at den tok så raskt slutt at jeg lengter etter en annen riktig god serie.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 11:44   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Har du sett Jeg heter Anne og Grace and Frankie?
Ligger på Netflix

hehe for sen ser jeg

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 11:46   #5
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

(Dere mener "Anne with an E" ikke sant?)

"Grace and Frankie" har jeg vurdert - den er god, altså? Det er ikke pensjonister som er i målgruppen?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 11:48   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Grace and Frankie er veldig morsom. Absolutt anbefalt. Godt spill, ganske original historie. Den taper seg litt i sesong 3, men likevel ved å se.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 12:15   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Grace and Frankie er veldig morsom. Absolutt anbefalt. Godt spill, ganske original historie. Den taper seg litt i sesong 3, men likevel ved å se.

Helt enig!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 12:17   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Ser du HBO? Hva med The Leftovers eller The handmaid`s tale?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-17, 22:25   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Enig i Grace and Frankie, den er fin selv om jeg er enig i at sesong 3 ikke var helt like bra.

Min go-to når jeg har trengt skikkelig ett underholdning har vært Glee, den har jeg sett alt av i to runder. Men da må en like high school drama og musikk.

Jeg ser litt på Girl Boss på Netflix nå, jeg er litt ambivalent, men har nå pløyd meg gjennom flere episoder, så noe er det som funker.

Og så The Crown, da. Ikke feelgood kanskje, men godt laget synes jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 09:54   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Chesapeake Shores, romantiskfeelgood.
Feed the beast, humor, mat, vin og mafia.
Har du ikke sett the Crown? Du må se the Crown.
En kollega hygger seg forøvrig med Land Girls.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 09:58   #11
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Støtter inglings forslag om Glee. Jeg har sett den en gang med jentene, en gang til alene, og nå ser jeg den om igjen med lillesøster. Og den er faktisk like fin hver gang.

Om du kan tenke deg noe litt mørkere så er The Americans veldig god. Blandingen av spenning og følelsesmessig drama er fin og skuespillerne er veldig gode. Og så er tidskoloritten fra tidlig 80 tall fascinerende.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 10:10   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

The Crown er fantastisk, sier jeg som er ikke-royalist og alt. Den er i feelgood-sjangeren synes jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 10:32   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

The Crown har jeg sett - den er helt fantastisk, og jeg gleder meg veldig til neste sesong.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 10:33   #14
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Chesapeake Shores, romantiskfeelgood.
Feed the beast, humor, mat, vin og mafia.
Har du ikke sett the Crown? Du må se the Crown.
En kollega hygger seg forøvrig med Land Girls.

Chesapeake Shores burde vært right up my alley - men jeg synes den er så dårlig? Blir den bedre? Jeg synes ikke karakterene har noe dybde.


Feed the Beast har jeg ikke hørt om - skal sjekke!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 21:42   #15
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Jeg synes "The handmans tale" på HBO er helt fantastisk! Men den er relativt mørk da.

Ellers liker jeg "The americans" (Netflix). Har du sett den?
Mannen min koste seg med "Masters of none", og så oppfordrer han meg sterkt til å se "Big little lies". Har tenkt å se den, men ikke kommet så langt ennå.

På NRK TV går det nå en tysk serie jeg synes er veldig bra; "The same sky".

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-17, 11:18   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Downton Abbey

Orange is the new black

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-17, 12:05   #17
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Jeg synes "The handmans tale" på HBO er helt fantastisk! Men den er relativt mørk da.

Ellers liker jeg "The americans" (Netflix). Har du sett den?
Mannen min koste seg med "Masters of none", og så oppfordrer han meg sterkt til å se "Big little lies". Har tenkt å se den, men ikke kommet så langt ennå.

På NRK TV går det nå en tysk serie jeg synes er veldig bra; "The same sky".

The Americans og Big Little Lies har jeg sett med mannen. Kjempegode serier! Ikke helt sånn drama-feel-good som jeg er ute etter nå - jeg trenger en sånn "se alene" serie jeg kan se på av og til.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Downton Abbey

Orange is the new black

Downtown Abbey er fantasitisk og ferdig sett for lenge siden! I samme sjanger har jeg sett Paradise også, som er veldig bra (men dessverre ble tatt av plakaten hos BBC etter for kort tid pga konkurransen med Selfridges. Selfridges har kommet med ny sesong nå, men merkelig nok så fenger den ikke. Jeg har gått litt lei av selve hovedpersonen, tror jeg.

Orange is the New Black ga vi bare noen episoder før vi sluttet å se på. Kanskje den fortjener en ny sjanse?

Men nå har jeg begynt å se Grace and Frankie - veldig bra! Takk for tips.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-17, 13:23   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Startet på The Good Fight igår. På HBO. Sterke kvinnelige karakterer, og en type serie som man kan se litt av og til. Og ikke mørk. Man må ikke ha sett The Good Wife i forkant

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-17, 13:25   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

The Good Fight, hva er det? Jeg har ikke HBO, men serier har en tendens til å ramle inn på Netflix etterhvert. Omhandler det karakterende fra The Good Wife, siden du nevnte det?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-17, 13:32   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en god dramaserie jeg ikke har sett?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

The Good Fight, hva er det? Jeg har ikke HBO, men serier har en tendens til å ramle inn på Netflix etterhvert. Omhandler det karakterende fra The Good Wife, siden du nevnte det?

Ja, har forstått det er en slags frittstående oppfølger.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Good_Fight

Jeg likte den godt

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_3703.jpg (31,3 KB, 4 visninger)
__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no