Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-08, 21:58   #21
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Koffeinen er hele poenget.

Åff kårse, men veldig greit med koffeinfri når man er gravid og desverre må kutte ned på deilig koffein..

Er denne god nok?



Trenger som sagt ikke melkeskummer.

Den er kjempefin! Vi har en som er enda enklere, men skulle jeg kjøpt på nytt hadde jeg valgt den der.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 22:03   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg kan anbefale Rancilio Silvia på det varmeste. Vi har hatt vår i snart 7 år. Den har vært testvinner over flere år og hevdes blant mange kaffeentusiaster å være den beste maskinen for privat bruk. :kaffeentusiast:

Denne har vi på jobb, og det er den beste maskinen jeg noen gang har brukt: perfekt kaffe hver gang.

Vi har en griselekker Francis Francis hjemme, og selv om jeg ikke liker å innrømme det, er jeg litt enig med Scarlett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 22:28   #23
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Nespresso Cube har vi.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 22:37   #24
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Vil. Ha. Nespressomaskin. Nå.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 22:41   #25
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Vi har den samme som Millis.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 22:47   #26
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg er for øvrig av de som mener at kaffe fra Bialettikannene er MYE bedre enn f. eks. fra Nespressomaskinene. :dukker:

Hva koster de og hvordan gjør man?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 22:53   #27
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hva koster de og hvordan gjør man?

En ordinær bialettikanne koster ca 300 for en 4-kopps tror jeg. (Men for guds skyld, kjøp orginal og ikke noe IKEA-ræl)

Kanna er 2-delt - skru opp, fyll underdelen av kanna med vann, fyll kaffe i silen som ligger øverst i den underste delen, skru kanna sammen og dampen trykker kaffen opp i øverste beholder (toskete forklart, jeg ser den)

Er enig med Eia om at denne er god - og dessuten kan den med enkelhet haes i et skap når man ikke skal ha kaffe.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:05   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Jeg synes ikke noe særlig om Bialetti-espresso; cremaen, som jeg synes er en viktig del av en god espresso, forsvinner jo i det man heller kaffen i koppen, og da er mye av poenget borte, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:08   #29
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.913
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Her er en trinn for trinn-prosedyre (glem det siste bildet, min har crema så det holder). Prisen varierer med størrelsen, en 3-kopps får du for et par hundrelapper.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:08   #30
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes ikke noe særlig om Bialetti-espresso; cremaen, som jeg synes er en viktig del av en god espresso, forsvinner jo i det man heller kaffen i koppen, og da er mye av poenget borte, synes jeg.

Hmm, cremaen må jeg ha.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:09   #31
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hmm, cremaen må jeg ha.

Da må du velge en annen løsning enn Bialetti, dessverre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:12   #32
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.913
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da må du velge en annen løsning enn Bialetti, dessverre.

Jeg har helt andre erfaringer enn deg, tydeligvis, for hos meg er ikke cremaen noe stort problem.

Dersom en skikkelig god kaffe er målet, bør du nok legge en kvern inn i budsjettet, HP. Ordentlig ferskmalt kaffe er en viktig del, og så lukter det så godt.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 23:35   #33
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Vi har rancilio silva med rocky kvern . Den er super .Vi betalte ca 6200 inkludert kvernen , men fikk den sendt til en dansk adresse .
http://www.kaffe-agenterne.dk/produc...44a402f9edcf5f

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:39   #34
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes ikke noe særlig om Bialetti-espresso; cremaen, som jeg synes er en viktig del av en god espresso, forsvinner jo i det man heller kaffen i koppen, og da er mye av poenget borte, synes jeg.

Jeg er og veldig glad i cremaen - og synes da at den blir så fin i bialettikanne jeg men...
Men uansett, så skal det jo sies at jeg også ønsker meg maskin altså

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:54   #35
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Jeg drømmer om Rancilio Silvia. Men akkurat nå må jeg ta til takke med espresskanne fra Bialetti.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:33   #36
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Jeg har alltid sett for meg at jeg ønsker meg en avansert espressomaskin men har blitt utrolig positivt overrasket over Nespresso maskinen og vi har funnet ut av vi skal gå for en slik. Men jeg lurer litt på deres erfaringer for hvilken av maskinene vi skal gå for. Melkeskummeren er ikke så viktig at er integrert. Hva er forskjellen mellom disse to hvis man ser bort fra muligheten til å lagre koppene i den nederste?



Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 11:55   #37
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

På den nederste kan du vippe opp det brettet som koppen står på og sette et stort krus under. I følge de jeg snakket med på en Kitch`n-butikk på lørdag så var maskinene like ellers

Cube er litt dyrere - koster vel 2.599,- mens den andre får du får 2.499 inkl melkeskummer (Aero-et eller annnet.. husker ikke navnet nå)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:43   #38
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Om ikke annet; takk for påminnelsen om at jeg må bestille nye pods.

Kjøpte til Andamannen til bursdagen i våres, og vi er kjempefornøyde begge to.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:26   #39
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Dessuten er Cube helautomatisk og den andre ikke vel.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 09:46   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Hvilken type anbefales om man vil ha en Nespresso MED steamer da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no