Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise med små barn - sen ankomst

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-16, 23:37   #21
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

En liten pute er lurt. Da er det lettere å sove og mer behagelig. Jeg synes alltid det er kaldt på fly så en fleece genser eller noe å ha over om de sovner.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 08:35   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Jeg har ikke lest alle svar, men min sønn har alltid vært en mester å sove på fly. Når flyet tar av så er det en durelyd som er ganske søvndyssende. Han er og har alltid vært grei å få vekket etterpå så det har alltid vært greit at han har sovet. Han har alltid hatt med seg pute.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 08:45   #23
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

God tur i kveld!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:08   #24
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Vi har tatt kveldsfly noen ganger med små barn. Aldri hatt med film, men tegnesaker og litt smågodt, som rosiner eller kjeks. Det går ofte bedre enn du tror. Spenningen med å reise er viktig. Og sen middag er et godt tips.

Blir du hentet når du kommer frem? Hvis ikke så ville jeg spandert en drosje. i min erfaring er det aller viktigste at man kommer seg fort hjem etter landing.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:20   #25
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Vurder om du skal ta med smågodt og annet søtt om barna litt blir hypre av det. Jeg har sett litt for mange sukkerhøye barn på fly, men de har nok muligens fått litt mengde.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:27   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Det der med sukkerhøye barn er vel en forsknings-avlivet myte? Jeg tror heller de er overtrøtte.

Men jeg har barn som er like rolige samme hva de spiser, så hva vet jeg...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:28   #27
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Mine barn kan bli hypre av god stemning, men jeg har aldri opplevd at maten spiller noen rolle. Jeg anbefaler heller ikke snop, men rosiner eller annen "plukkemat" fordi det pleide å holde mine ganske opptatt da de var små.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:32   #28
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Reise med små barn - sen ankomst

Lurt å ha noe å tygge på/svelge hvis man er plaget av ørevondt nårflyet tar av/lander. Vi flyr ikke så ofte, og dessverre glemmer jeg fra gang til gang at datteren får vondt i ørene

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:42   #29
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Min ble hyper av å drikke tre glass eplejuice, de gangen han har gjort det. Han har alltid vært veldig grei å fly med, men de to gangene han har drukket for mye eplejuice så ble han hyper. Han har aldri drukket eller spist mye sukker (han liker ikke godteri). Den ene gangen løp han 26 ganger i motsatt retning å slike rullebånd som de har på Frankfurt flyplass ¨som man kan gå på om man har hastverk. Det var sent og ikke noen som gikk der så det var bare å la ham løpe.

Jeg kan bli hyper selv av for mye sukker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:57   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

http://jama.jamanetwork.com/article....ticleid=391812

En metaanalyse som konkluderer med at 16 studier viser at inntak av sukker ikke påvirker barns adferd. Men at troen på at det gjør er sterk hos foreldrene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 10:04   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Takk for alle tips!
Jeg har og lest at det med å bli håper av sukker er en myte, men om det stemmer for absolutt alle er jeg ikke sikker på. Det er uansett ikke noe jeg tenker så mye på. Barna mine er flinke til å hypre hverandre opp fordi de har det så kjekt sammen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 10:09   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Bare du ikke lar dem hoppe i setet mens de slår de der metalldelene i sikkerhetsbeltet mot hverandre, som jeg opplevde da jeg kom fra ferie. Syns det var rart at ikke kabinpersonalet snakket til dem, men de var for opptatt med salgsvogna si.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 10:11   #33
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Det er mulig det bare var troen, hvem vet, eller så er Herremannen unntaket. En gang var tre leger, som kjenner Herremannen godt med, og alle bare humret når de så ham.

Om jeg hadde lest dette om noen annen så hadde jeg nok ristet litt på hodet selv og tenkt mitt. Men det er ganske tydelig når det gjelder Herremannen. Det er mulig at det er andre ting som slår inn, ikke vet jeg, men han spiser veldig lite søte ting til vanlig. Han liker ikke den typen ting. Han liker ikke godteri, kaker eller brus og han kan kommentere at andre ting kan være for søtt (ting som jeg bare syns er godt ). Unntaket er eplejuice og boller. Så kanskje det blir skikkelig overdose for ham sammenlignet med det vanlige? Han ble også hyper/lei seg/sensitiv i de periodene som han var nødt å ta veldig høy dose astmamedisin. Hang fikk også en reaksjon og ble superhyper (så at læreren kontaktet meg etter to dager og lurte på hva som hadde skjedd for han kunne ikke sitter rolig og han snakket hele tiden og forstyrret masse), når han tok antihistamin ettersom han hadde blitt bitt av en edderkopp (det var i utlandet). Ellers er eller var han aldri hyper.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 10:15   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

God tur, dette går sikkert bra!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 23:05   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Nå lander dere snart. Håper reisen har gått fort og at jentene sovnet underveis så du fikk slappet av. Kos dere masse i morgen!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 23:12   #36
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

http://jama.jamanetwork.com/article....ticleid=391812

En metaanalyse som konkluderer med at 16 studier viser at inntak av sukker ikke påvirker barns adferd. Men at troen på at det gjør er sterk hos foreldrene.

Jeg s et tv program om dette også.

Hvordan gikk det, frukt?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 16:28   #37
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Takk alle!

Det gikk veldig bra.
Vi ble hentet hjemme av minibuss som tok oss til flyplassen. Der var det en snill mann som fant bagasjetralle til meg så jeg slapp å dra på tre store kofferter, ryggsekk og to Trunkier. Jeg greide allikevel å bli gjennomsvett.
Flyet ble en time forsinket pga. mangel på stuere, og da de endelig hadde fått ombord bagasjen viste det seg at det var to passasjerer som ikke var ombord. Så da måtte vi vente til bagasjen deres hadde blitt fjernet. Barna klagde ikke, de lekte med gelegodteriet sitt.
Nettbrettene kom godt med for det ble ikke noe soving. Men de sovnet i bilen på vei hjem til mormor, og ble dumpet i seng med klær på.
Jeg er trøtt og har vondt i hodet i dag, men barna er glade og fornøyde i det minste.

Jeg må si jeg er imponert over hvor fantasifulle og tålmodige disse jentene er!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 20:52   #38
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Reise med små barn - sen ankomst

Så bra!

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no