Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

3-4 ukers sommerferie i Japan?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-15, 21:54   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Bør jeg dekke til tatoveringene mine i templer også, kanskje? Heldig jeg kan kjøre japansk Lolitastil, da. Med knestrømper og skoleuniform. Passer bra på en (da) 43 år gammel dame.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 23:21   #42
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Jeg tror ikke du trenger å dekke til tatoveringer i templer. De er som regel veldig store og det meste er utendørs. Folk gikk kledd i alt mulig, det var ikke akkurat kirkestemning der. Men sjekk gjerne en guidebok for sikkerhets skyld.

Vi brukte tre uker i Japan, og kunne lett brukt mer. Jeg tror egentlig at uansett hvor lenge man er der vil det kjennes som litt for lite.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 23:28   #43
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Ingen som mener at to uker kan være tilstrekkelig..?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 23:30   #44
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Man får jo sett og gjort mye på to uker, for all del. Det er mye bedre enn ingen tur, men man må gjøre noen vanskelige valg underveis.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 23:51   #45
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Opprinnelig lagt inn av Varta, her.

Man får jo sett og gjort mye på to uker, for all del. Det er mye bedre enn ingen tur, men man må gjøre noen vanskelige valg underveis.

Jeg vil jo ikke måtte velge. Det er sikkert lurt å vente til man kan være (minst) tre uker. Vi hadde jo løse planer nå i sommer, men de kokte bort i kålen. Jeg henger her i tråden og drømmer meg bort inntil videre.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 00:10   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Er det tilfeldig at reklamen over denne tråden er på japansk?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 08:33   #47
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Er det tilfeldig at reklamen over denne tråden er på japansk?

Fryktelig mye av min reklame er for tiden fra maxbo, og siden 90 % av mine googlesøk for tiden er innenfor byggevarer og derfor ofte også maxbo tipper jeg at det finnes noen tentakler inni hjernen min som henter ut informasjon og vet akkurat ha de skal poste her inne også.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 12:55   #48
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Ser ut til at man kan komme inn i Dogo Onsen med tatoveringer, ihvertfall hvis man ser noenlunde vestlig ut. Det er også små fotbad/fontener plassert ute i friluft i hele byen der man kan dyppe føttene i det samme vannet som inne på badet, men det blir vel ikke _helt_ det samme :-)

(I Japan er det slik at man bader kliss naken og må vaske seg veldig grundig før man går ut i vannet, hvis ikke får man det onda ögat av de gamle japanske damene. Ellers er det veldig fint og avslappende, og et av de få stedene jeg opplevde at japanere tok kontakt for å prate. Noen onsen har private baderom hvis man vil bade sammen med familien, det har vi ikke forsøkt.)

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 12:58   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Private baderom hadde jo vært en mulighet da. Det hadde vært veldig kult. Men det er vel en viss mulighet for at nesten 13-åringen ikke vil bade naken sammen med mamma og pappa. Da kan de bade i den offentlige delen, og jeg i et privat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 10:59   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Plukker opp, igjen! Hiawata og jeg er fremdeles på planleggern. Men nå har vi fått vite at Universalparken skal åpne en Nintendodel som skal stå ferdig til 2020. Så ett alternativ er å utsette turen og gi det i konfirmasjonsgave i stedet (når er det man konfirmerer seg igjen, i 9. klasse eller 10. klasse?). Men jeg vil jo egentlig NÅ.

Planen er å reise mest mulig rundt med tog, og få med oss 3-4 ulike steder. Tokyo og Kyoto er selvfølgelig med, kanskje Osaka (siden det er der Universal Studios ligger) og et eller annet sted med strand.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 11:17   #51
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Plukker opp, igjen! Hiawata og jeg er fremdeles på planleggern. Men nå har vi fått vite at Universalparken skal åpne en Nintendodel som skal stå ferdig til 2020. Så ett alternativ er å utsette turen og gi det i konfirmasjonsgave i stedet (når er det man konfirmerer seg igjen, i 9. klasse eller 10. klasse?). Men jeg vil jo egentlig NÅ.

Planen er å reise mest mulig rundt med tog, og få med oss 3-4 ulike steder. Tokyo og Kyoto er selvfølgelig med, kanskje Osaka (siden det er der Universal Studios ligger) og et eller annet sted med strand.

Man konfirmerer seg i 9.klasse,. og det var det jeg kunne bidra med i en tråd om Japan.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 11:22   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Man konfirmerer seg i 9.klasse,. og det var det jeg kunne bidra med i en tråd om Japan.

Men nyttig info! Det betyr at det er to år til, når Hiawata er 14, i 2018. Det er da to år før den parken åpner. Da blir det jo veldig lenge å vente.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 11:23   #53
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men nyttig info! Det betyr at det er to år til, når Hiawata er 14, i 2018. Det er da to år før den parken åpner. Da blir det jo veldig lenge å vente.

Man konfirmerer seg det året man fyller 15.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 11:24   #54
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Jeg må bare gjenta min anbefaling av Kiso-dalen. Ja, det er praktisk talt et folkemuseum, men så vakkert! Og det fantastiske vertshuset vi bodde på!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 11:25   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Hvor viktig er den parken?

Og sånn til info: sønnen din går ut 6. nå, så det er 3 år til han går ut 9.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 11:26   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Man konfirmerer seg det året man fyller 15.

Ja, men han er født så seint på året. Men jeg regnet uansett feil, for det er tre år til. Det blir i 2019.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 11:28   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvor viktig er den parken?

Og sånn til info: sønnen din går ut 6. nå, så det er 3 år til han går ut 9.

Ja, jeg så det. For far og sønn i familien er den nok viktig. Men om den er viktig nok til å utsette turen vet jeg ikke. Jeg tenkte opprinnelig på sommeren 2017. Om han konfirmeres i 2019 og får tur i gave, så går det jo an å reise i 2020. Men jeg tenkte egentlig comicon til konfirmasjonen. :nørdfamiljen:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 11:33   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Comicon høres jo helt fantastisk ut. Jeg elsker San Diego, så det kan jo ikke bli feil.

Så kan dere spare Japan.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 11:35   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Comicon høres jo helt fantastisk ut. Jeg elsker San Diego, så det kan jo ikke bli feil.

Så kan dere spare Japan.

Nei, da må vi i såfall ta Japan først. Hvis ikke må jeg jo vente til Hiawata er nesten voksen før jeg får reist til Japan! :skingrestemme:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-16, 11:37   #60
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 3-4 ukers sommerferie i Japan?

Det er da ingenting å vente på! Gogogo! Husk at Hiawata antagelig er i den aller mest ideelle alderen omtrent akkurat nå!

Hvis jeg får en av jobbene jeg søker på, skal vi til Japan neste år. Banna bein.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no