Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-18, 12:49   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Synes du har fått mange gode tips her, så jeg setter meg bare godt til rette med popcornet og venter på rapport når du kommer tilbake.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 12:50   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Synes du har fått mange gode tips her, så jeg setter meg bare godt til rette med popcornet og venter på rapport når du kommer tilbake.

Jeg må jo skaffe mobildekning så jeg kan rapportere på Facebook underveis også! Alle de oppmuntrende tilbakemeldingene der (så flink du er!) vil jo kunne holde meg oppe!

Mulig jeg omsider skal prestere å komme i seng tidligere enn 01.30, da, for én gangs skyld. Det er jo stappmørkt og intenting å ta seg til.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 12:52   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

netflix/øvrige tilbydere har jo mulighet for å laste ned serier og filmer på nettbrett. Det er greit.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 12:52   #24
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte



God tur

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 12:53   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Og for ordens skyld: Det er snakk om 2 dager. To dager av mitt liv.

Ikke kimse av det. Dager kan være #%*€ lange.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 12:54   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Mulig jeg omsider skal prestere å komme i seng tidligere enn 01.30, da, for én gangs skyld. Det er jo stappmørkt og intenting å ta seg til.

Jeg skal tre dager på samme type hytte, men den er ikke så kummerlig at den ikke inneholder skravlete folk og rødvin altså.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 12:56   #27
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg skal tre dager på samme type hytte, men den er ikke så kummerlig at den ikke inneholder skravlete folk og rødvin altså.

Denne har bare det sistnevnte. Mutt mann og introverte, telefonabstinente barn, går jeg ut fra.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 12:57   #28
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Høres ikke mye fristende ut må jeg innrømme...Vindunk, fulladet kindle og våtservietter, samt masse snop hadde vært min redning. Så hadde jeg kanskje løpt langs riksveien (men jeg liker å gå fjelltur da, så hadde nok gjort det istedet for løping).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 12:58   #29
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

netflix/øvrige tilbydere har jo mulighet for å laste ned serier og filmer på nettbrett. Det er greit.

Takk for tips - men jeg ser ikke på TV heller. Jeg gjør i grunnen svært lite annet enn å sitte og glane ned i telefonen når jeg ikke er på joggetur. (Og så ser jeg episoder av "My 600 lb life" på Dplay, det var sant.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 12:58   #30
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Om du virkelig ikke liker det og verken har utstyr eller motivasjon, så hadde jeg blitt hjemme.
Hvorfor skal du være med?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 12:59   #31
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Høres ikke mye fristende ut må jeg innrømme...Vindunk, fulladet kindle og våtservietter, samt masse snop hadde vært min redning. Så hadde jeg kanskje løpt langs riksveien (men jeg liker å gå fjelltur da, så hadde nok gjort det istedet for løping).

Må være begge deler! Fjelltur med ungene blir ikke trening nok. Selv ikke da jeg hadde slått til og besteget den o, store Sølentoppen i 2004 (en 6-7 timers tur, kanskje) var det bra nok, så jeg måtte legge ut på sykkeltur etterpå.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 12:59   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Takk for tips - men jeg ser ikke på TV heller. Jeg gjør i grunnen svært lite annet enn å sitte og glane ned i telefonen når jeg ikke er på joggetur. (Og så ser jeg episoder av "My 600 lb life" på Dplay, det var sant.)

Da må du finne deg spill som ikke krever nettilgang, da......

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 13:00   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvorfor skal du være med?

Fordi jeg tror barna vil sette stor pris på det. (Og jeg har jo tross alt greid sånne ting før, i et annet liv. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 13:04   #34
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Våtservietter som polyanna nevner er gull.
Joggetur og dypping i kaldt fjellvann før kakao i pledd foran peisen.
Fulladet kindle og kanskje noen gammeldagse bøker?
Strikketøy? Enkle kluter f.eks. fra Bitta med litt mønster, så kan man ikke snakke, samt rødvin på kartong.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 13:05   #35
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Og ullundertøy.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 13:16   #36
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Er det nokre analoge aktiviteter du kan like? Eit scrabble-brett? Eit puslespill med tusen brikker og ein leselampe? Om du ikkje er gira på skjønnlitteratur, eit tidsskrift om eit interessant tema eller nokre gode sakprosatekster (Eg les Camara Lundestad Joof si Eg snakker om det hele tida, ei samling korte, essayistiske tekstar, om kor mykje ho snakker om hudfargen sin)?

Våtservietter, vaskekluter og liknande er eit must, ja.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 13:18   #37
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Det er da bare å ta med masse brettspill og godt humør!







Jeg har varmet vann og stått i ei diger balje og "dusjet" via ei mugge på hyttetur, hvis jeg trenger litt mer en klutvask.

Hytta "vår" har heldigvis strøm og TV, og der klarer vi faktisk å samle oss og se en film eller TV sammen alle fire. Veldig hyggelig, for hjemme driver vi stort sett med vårt hver for oss.

Er det en mulighet å ta med fristende lesestoff? Etter lesetørke tar jeg gjerne med noe lettlest og kjent, som ikke krever tankevirksomhet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 13:22   #38
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Pass på at du ikke liker det for godt, da blir det fort en hel uke neste år.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 13:25   #39
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Fordi jeg tror barna vil sette stor pris på det. (Og jeg har jo tross alt greid sånne ting før, i et annet liv. )

Det er ikke sikkert de vil sette så stor pris på det når de ser hvor mye du misliker en slik tur. Og det senser jo unger lett.
Jeg ville sagt fra at dette er en slik ting jeg ikke liker å gjøre og blitt hjemme. Du tilbringer jo massevis av tid sammen med barna dine, så om de drar uten deg og sammen med pappaen disse dagene vil de nok likevel ha det supert.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-18, 13:25   #40
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Pass på at du ikke liker det for godt, da blir det fort en hel uke neste år.



Jeg venter for øvrig også i spenning på rapport fra denne turen.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no