Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jord til inneplanter/stueplanter

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-07, 11:54   #1
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jord til inneplanter/stueplanter

Skal bytte jord på et par av mine store planter. Er lenge siden sist, og nå MÅ jeg, vis plantene skal over leve.
Er det forskjell på jorda jeg kjøper på dagligvarebutikker og jorda fra blomsterbutikker, tro? (annet enn prisen )

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 11:57   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jord til inneplanter/stueplanter

Det vet jeg egentlig ikke, men jeg må også bytte jord på en av mine planter. Henger meg litt på her.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 12:01   #3
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jord til inneplanter/stueplanter

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Det vet jeg egentlig ikke, men jeg må også bytte jord på en av mine planter. Henger meg litt på her.

Håper det er noen her med bittelitte grønnere fingre enn meg, hvis ikke satser jeg bare på Rema-jorda....

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 22:15   #4
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Jord til inneplanter/stueplanter

Jeg har plantet mine stueplanter om i jord fra daglivarebutikken, fungerer helt fint det .
Kjøper den som heter blomsterjord.
Ellers skal jeg vel ikke skryte av at jeg har grønne fingre, men plantene vokser og trives iallefall .

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 22:16   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jord til inneplanter/stueplanter

Det spiller ikke så stor rolle hvilken jord du bruker, så lenge du gjødsler annenhver måned. Eller kjøper gjødselpinner som du stikker i jorda og som gjør jobben for deg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 22:16   #6
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jord til inneplanter/stueplanter

Bare pass på at det er jord for inneblomster. Jeg kjøpte noen sekker med hagejord, og det gikk ikke lenge før det kom masse mose oppi pottene.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 22:18   #7
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jord til inneplanter/stueplanter

Passer på at det er innejord, ja - og gjødsle må jeg bli flinkere til. Husker jeg gjødsla da jeg bodde i Oslo...det vil vel si i 1999, det ....

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 22:21   #8
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jord til inneplanter/stueplanter

Jeg sier også det samme, pass på at det er innejord hvis ikke kan du risikere at det popper opp litt ugress rundt planten.
jeg ble forøvrig anbefalt en litt annen jord sist jeg var på plantasjen. Husker selvfølgelig ikke hva den het men den inneholdt litt mer sand (kan det ha vært kaktusjord?). Skal sjekke det opp og komme tilbake med hva den het.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no