Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Parfyme - det tåler jeg ikke

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-06, 20:57   #21
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Det er få ting som er så plagsomt som å være tett inntil en overparfyrmert person. Jeg har en kollega som er helt ekstrem, man kan kjenne det i korridorene lenge etter at han har vært der

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 21:31   #22
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Heldigvis er det visst ikke bare meg som synes det kan bli litt mye lukt av og til. Jeg tror det eneste jeg i så fall er allergisk mot er parfyme.
På arbeidsplassen vår hadde vi en bitte liten garderobe. Damene brukte menger av hårspray før de gikk opp til arbeidet. Jeg brukte å holde pusten de minuttene jeg var der. Heldigvis er det ikke mye hårspray i dag.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 23:15   #23
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Jeg er fullstendig enig med Kisha. Jobbet sammen med ei hvor parfymelukta hang igjen en time etter at hun hadde forlatt området. I tillegg satt hun og nøs hele tida og skjønte ikke hvorfor Jeg fikk bare ondt i hodet av det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 23:35   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Jeg er allergisk mot parfyme, og det har hendt jeg har måtte gå av buss/t-bane fordi det er for mange folk med parfyme rundt meg.
Setter det seg et parfymert menneske ved siden av meg, er jeg nødt til å bytte sete.

Jeg har et kjempeproblem på de fleste "danskebåter." Stort sett må man gå gjennom parfymeavdelingen for å komme til tax-free. Da må jeg ta et langt "magadrag" før jeg går inn - holde pusten og småløpe for å komme meg gjennom og håpe at ikke et overivrig salgsmenneske finner det for godt å dusje meg med et prøveprodukt på veien. Jeg kan faktisk ha problemer med at det lukter parfyme av klærne mine etter den lille turen gjennom butikken.

Jeg hadde et megaproblem en kveld min svigermor hadde nusset og kost litt ekstra med Lillebror. Det stinket parfyme av ham etterpå... og akkurat da hadde jeg ikke tilgang til badekar/dusj så jeg fikk vasket ham skikkelig - og ikke hadde jeg med klesskift til ham...

Jeg fikk forresten skikkelig vondt av min kjære en av de første gangene jeg skulle overnatte hos ham. Han hadde gjort seg ekstra flid på badet - stilte nydusjet/nybarbert og med en liten dæsj godlukt... Stakkars gutten måtte dusje en gang til før han kom opp i køya til meg... Likevel valgte han meg... snakk om ekte kjærlighet...

Det er noe drit å være allergisk mot parfyme!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 16-11-06 kl 12:54.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 09:34   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Det må være ille å være parfymeallergiker Inagh. Jeg har forstått at det er ganske mange som er det. Når vi skal på allergiklinikken med gutten vår får vi ikke ha på parfyme. De vil ikke ha parfymerte folk inn på avdelingen.

Jeg kan synes at parfymer lukter godt, men jeg synes ikke det er godt når jeg kjenner blandede parfymelukter i lufta. I selskaper hvor det er like mange forskjellige parfymelukter som det er antall mennesker blir det kvalmt.
Parfymerier lukter pyton.
Jeg synes også at parfymeprøving ombord i fly er en uting.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 09:46   #26
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Jeg bruker lite parfyme, og J'adore'n er ikke noe sterk.
En bestemor som henter et barn på avd min en gang i uken
bruker så mye at jeg blir kvalm. Lukten ligger igjen i over en
time etterpå, det er helt grusomt! :urk:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 10:00   #27
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Litt parfyme er bra, lukter godt. Skulle vært flinkere til å bruke parfyme selv.

Mye parfymer er en skikklig "dödare", det er helt pyton og jeg får (bokstavlig talt) brekninger av det.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 20:18   #28
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Jeg nyser av for mye parfyme. Æsj

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 20:23   #29
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Mange gjør en feil: når de har brukt en parfyme en stund så kjenner man ikke lukten så godt så de tar ekstra mye på for å kjenne duften selv...


Jeg måtte en stund når jeg jobbet på copp mega slutte å sitte i kassen visse tider på dagen da 60-70 åringene var ute å handlet for de har en halv flaske på seg å jeg er alergisk mot parfyme.
Om folk har litt på så gjør det meg ingen ting men når jeg sitter å nyser 4 ganger på 30 sek så er det litt vel mye Hehe

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 20:27   #30
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parfyme - det tåler jeg ikke

Jeg blir syk av parfyme. Når det er noen som bruker det (jo mer,jo verre) får jeg hodepine, blir kvalm og svimmel og i verste fall migrene. Her i huset er det forbud mot parfyme. Mannen har en after shave i bilen som han bruker noen ganger når han skal ut i møter. Han har ikke lov å bruke den hjemme. Jeg lukter det milevis unna og lukten sitter i huset i flere timer etterpå.

Vi har ingen parfymerte produkter hjemme. Alt er nøytralt. Å ta på en bodylotion som inneholder parfyme fører til knall rød og irritert hud. Ren parfyme har jeg ikke turt å prøve en gang med tanke på reaksjonen på bare lukten.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no