Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-12, 10:02   #1
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

I dag har Groupon tilbud på robotsrøvsugere igjen. Hver gang det skjer, kjenner jeg at jeg ønsker meg en sånn. Tenk å ha en liten dings som fyker rundt av seg selv og fjernet støv!
Mannen synes det er en tøysete idé, men så har han neppe noensinne hørt om en eneste erfaring med slike dingser.

Så, hva sier FP?
Kjøpe eller styre unna?

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 10:17   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Jeg vil også ha en sånn!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 10:25   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Ene naboen vår har, og hun er superfornøyd.

Vi kommer ikke til å få, for Guttungen er livredd den samme robotstøvsugeren til naboen. (Jepp, han har sine særheter, og robotfobi er en av dem. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 10:32   #4
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Tror ikke vi har noen robotfobikere her i huset. Foreløpig.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 10:32   #5
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Eg har Samsung sin. Eg er veldig glad i den!

Den er jo ikkje det same som ein vanlig støvsugar, men dog. Her er pros og cons:

Pro:
Den tar seg gladelig ein tralterunde og fjernar smular og kaniner. Det ser betre ut på golva rett og slett.
Min tar bilde av taket før han drar på tur, slik at han veit korleis rommet ser ut.
Han lagar ingen merker på møbler -er ein forsikitg kar når han dunkar borti ting. Da prøver han i staden å komme seg rundt, og det fungerer som regel.
Smyg seg under ein del ting, f.eks kommodar.
Den tuslar tilbake til ladestasjonen når han har vore ein runde
Ikkje ekkel å tømme - noko eg frykta
Kjem seg greit over teppekantar og dørstokkar
Stoppar på trappekantar
Super på kattesand - kan stille inn slik at han berre gjer reint i ein radius på 1,5 meter.
Herlig å starte ein rydderunde ved å svinge robo i gang medan ein sjølv ryddar.
Perfekt for panikk-runden når tante ringer og kjem om 10 minutt
Er søt
Er spennande for katten

Cons
Om det skal bli litt meir grundig enn veldig overflatisk, så må ein rydde.
Viklar seg lett inn i ledningar, så her må ein surre dei opp /løfte dei bort før han kjører ein runde.
Erstattar ikkje ein vanlig støvsugar (men held det litt finare mellom vanlig støvsuging)
Det hender han blir forvirra av mykje møbler, og rotar seg fortvila bort i eit hjørne
Tar det meste, også legobitar
Kjem ikkje til under spisebord om stolane står på golvet (blir ståande og dunke). Så dei må ein løfte opp for at han skal komme til smulane.
Er overflatisk (så klart). Kjem ikkje til i smale sprekket, bak korga, etc. Der blir det støvete okke som.
Støy, men ikkje meir enn ein vanleg støvsugar. Men dumt når ein svinger den i gang, og egentlig ville ha sett TV...

Ein litt sånn "hightec" video:


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 29-01-12 kl 10:43.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 10:39   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Her er ein diskusjon:
http://www.foreldreportalen.no/forum...botst%F8vsuger

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 10:40   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.390
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Så den skjønner hvor det er trapper? Vi har trapper litt her og der i huset.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 19:16   #8
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Jeg tok sjansen og slo til på tilbudet. 1479 kroner eller hva det var.
Ungene er henrykt og har begynt å komme med forslag til navn på roboten.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 19:28   #9
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Åh, jeg ønsker meg også en slik!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 20:52   #10
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Litt sent nå, men de bruker å selge den modellen ganske mye billigere på netthandelen.no enn på Groupon-tilbudene. Den funker greit, ganske høyt støynivå.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:36   #11
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Eg meiner at eg betalte 4000,- Lurer på om eg kjøpte den på komplett.no ? (edit. jo: her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602455 )
Samsung sin er vel rekna for å vere ein toppmodel, men om den er så vesentleg mykje betre enn andre veit eg ikkje.
Samsung sin stoppar når han kjem til trapper ja.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:48   #12
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Ja, han bråkar. Nesten som ein vanlig støvsugar vil eg seie. Ser at Samsung har ny modell nå som er meir stille. Også inne på Kompett sine sider.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:50   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Vi fikk i gave for et par uker siden. Samsung Navibot, tror jeg den heter. Den er mye bedre enn jeg hadde trodd, og vi har jevnt over et mye triviligere gulv. Den skal visstnok være mer systematisk enn mange andre typer, og går i fast mønster. Den kommer også greit over dørterskler.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 23:22   #14
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Kan jo dele denne, litt søt
Roboten her er konkurrenten til Samsung (ein av dei). Ein roomba



(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 20:43   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Den må jo hete Robert, LaLuna!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:12   #16
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Jeg har sikkert skrevet det til kjedsommelighet her inne, men vi har en Roomba, og elsker den dypt og inderlig. Vi har hund, og Roombaen fjerner hundehår mye mer effektivt enn hva vanlig støvsuging gjør, også fra et flossteppe med middels lange hår. Vi pleier å rydde for den om morgenen før vi forlater, så tar den seg en runde mens vi er ute, og så kommer vi hjem til rent hus.

Vi har dessverre ikke fått system i dette etter at vi flyttet før jul, pga. oppussing og mye rot på gulvet, men jeg ser fram til å få den i gang igjen. Jeg vil i hvertfall ikke være foruten vår lille, flittige venn.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:14   #17
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Vi har Roomba 581 og er ganske fornøyd med den. Den bråker litt, ikke like mye som en vanlig støvsuger, men ellers har jeg ikke så mye å utsette på den.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:16   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har sikkert skrevet det til kjedsommelighet her inne, men vi har en Roomba, og elsker den dypt og inderlig. Vi har hund, og Roombaen fjerner hundehår mye mer effektivt enn hva vanlig støvsuging gjør, også fra et flossteppe med middels lange hår. Vi pleier å rydde for den om morgenen før vi forlater, så tar den seg en runde mens vi er ute, og så kommer vi hjem til rent hus.

Vi har dessverre ikke fått system i dette etter at vi flyttet før jul, pga. oppussing og mye rot på gulvet, men jeg ser fram til å få den i gang igjen. Jeg vil i hvertfall ikke være foruten vår lille, flittige venn.

Må du løfte opp stoler for at den skal få tatt skikkelig under matbord. Kjøkkengulvet vårt ser til tider ut som en åker synes jeg. Det blir bedre og bedre etter hvert som ungen blir større da, men å komme hjem til nystøvsuget gulv høres magisk ut.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:26   #19
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Nei, det har ikke vært noe problem. Vi har pleid å løfte Tripp Trapp-stolen opp på bordet, men de vanlige stolene får stå, og den går greit under. Det verste ser ut til å være ledningskaos, men der er det også mye som kan gjøres bare ved å løfte opp det verste og legge det ut av syne.

Jeg har pleid å tatt "ryddingen" på to minutter om morgenen, så det er ikke noe stress i sammenlikning med å måtte støvsuge selv.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 21:32   #20
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotstøvsuger - noen med fersk erfaring?

Eg vil anta at dimensjonen på støvsugaren har litt å seie. Min må treffe nokså nøyaktig midt imellom stolbeina for å komme seg fram. Men så har eg altså stort bord med 7 stolar rundt. Til saman 28 bein å dunke borti, pluss bordbeina også... Han kan gjerne komme seg inn under bordet, men blir ståande å stange for å komme ut igjen. Så hos oss er det lettast å vippe stolane opp, eller sette dei på eit rom som ikkje skal støvsugast.

Og ja, det er herlig å berre sette han i sving Eg har ikkje brukt programmeringa så mykje, men eg setter han ofte i gang når eg går for å handle eller hente ungar. Så kan han dure og bråke så mykje han vil medan huset er tomt.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no